lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Kettingslider los op 990

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Jul. 2007, 19:40    Onderwerp: Kettingslider los op 990 Reageer met quote

Hier wordt je niet vrolijk van (staan foto's bij)

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=246446

Maar ff controleren of de mijne goed vast zit bucktooth

Schijnt ook een modificatie op de 990 te zijn.
(boutjes met locktite vastzetten).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Jul. 2007, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

is een modificatie (en een corrective action in de fab) voor afgekondigd.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Jul. 2007, 20:05    Onderwerp: Reageer met quote

De boutjes van mijn slider zitten in ieder geval vast thumbsup
_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rolf



Geregistreerd op: 27-5-2007
Berichten: 93
Woonplaats: Randstad

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Jul. 2007, 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

Weet iemand wat er echt gebeurt bij recal?
Meer Nm? Loctite? Boutje extra? Borgdraad?

Ik haat het als ik mijn brommer in moet leveren om hem na 2 minuten terug te krijgen met de kreet "Zo, nu is het goed "
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Jul. 2007, 23:12    Onderwerp: Reageer met quote

Rolf: Ik kan natuurwel wel zeggen: M6 -> 12nm en loctite 243 (middelsterk goed voor vibraties),

MAAR: ALS ie losgaat is het wel veel fijner om de schade vergoed te krijgen, en dat is het voordeel van even langs de delaer lopen (of met hem afspreken dat jij het voor hun doet en de details doorkrijgen van hem?)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Rolf



Geregistreerd op: 27-5-2007
Berichten: 93
Woonplaats: Randstad

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Jul. 2007, 23:51    Onderwerp: Reageer met quote

Het grappige, foute, is dat het WPHB bij de Kettengleitschutz het over M5 heeft met 5Nm. Ik zie net dat het toch echt M6 is met een zielig/modern 8mm kopje.
Ik heb voor nu maar even voor een compromis gekozen: 8Nm met Loctite.
Ik zal van de week wel even bij de dealer vragen of ik tot 10 of12 Nm mag doorhalen, ik had de indruk dat de draadlengte in de aluminium vork niet overhoud, waardoor 10-12 Nm wel eens wat te veel kan zijn. KTM schrijft i.h.a. 10Nm voor M6 voor.

De boutjes zaten overigens minder dan handvast!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rolf



Geregistreerd op: 27-5-2007
Berichten: 93
Woonplaats: Randstad

BerichtGeplaatst: Di, 10 Jul. 2007, 11:55    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de dealer geweest, mijn zelfredzaamheid is formeel KTM goedgekeurd tongue
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Di, 10 Jul. 2007, 16:34    Onderwerp: Reageer met quote

En zo duikelt een mens dan eens richting garage...om vast te stellen dat die dingen idd maar handvast staan.
Heb hetzelfde gedaan dan Rolf.

Het is trouwens het eerste niet dat verdacht los staat (zoals in "handvast") aan mijn 990. De bouten die de vorkpoten in de kroonplaat moeten houden en het vergrendelingsboutje van de balhoofdmoer kon je ook met de hand losdraaien.

Hetgeen mij er al toe gebracht heeft om op een verloren half uurtje met de manual naast me eens tekeer te gaan met de momentsleutel, vooral op kritische plaatsen (zoals remklauwen, ophanging ed). Maar buiten bovengenoemde bouten zat alles wel lekker...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 10 Jul. 2007, 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

nagevraagd: boutje 4-6 nm slechts, wel met loctite.

(en dat is dus idd niet meer dan handvast!!)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Di, 10 Jul. 2007, 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

Daar heb ik keurig een brief van ontvangen 5 weken gelden dat ik dat moets laten controleren bij de dealer.

Boutjes waren inderdaad "droog",...beetje loctite eraan (en 3 bakken koffie) en klaar was ie weer !

@ Daan:
Ik heb je toen nog getipt in een reply dat de eerste recall er al was .

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Di, 10 Jul. 2007, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet het Theo, ik heb deze topic allen maar gestart om te laten zien wat het gevolg kan zijn (link eerste bericht).

Vandaag nog met Albert erover gehad, hij zou het natrekken,maar aangezien ik geen "schrijven" heb gehad zal het op de mijne al wel in orde zijn.

Hij staat nu voor de 1000-beurt, ik heb een mooie Oranje non-S meegekregen zolang.
Kan ik een paar dagen testen hoe het rijdt met 17 tands en een "gewoon" gashandle.
Ik vond hem wel al gelijk meer aan/uit bucktooth

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benno



Geregistreerd op: 30-5-2007
Berichten: 60
Woonplaats: Tilburg

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Jul. 2007, 9:28    Onderwerp: Reageer met quote

Heb het net ook eens bekeken bij mijn 990S met 400 km..........WHAT THE FUK!!!!!! Het onderste boutje hing er helemaal uit en werd alleen maar tegen gehouden door mijn versnellingspook!!!!!!!!! Één keer schakellen en het was pleite! De andere zaten nog niet eens handvast, sterker nog, er was er één ook al een stuk losgelopen! Dus maar ff m'n Locktite uit de kast getrokken.
_________________
.....met het rubber door de blubberrrrrrr........!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
petertje



Geregistreerd op: 3-12-2006
Berichten: 47
Woonplaats: geleen

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Aug. 2007, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

Geen problemen bij mijn 990 adventure maar mijn oog viel wel op een loslopend boutje van de zijstandaard.
Gelijk even meepakken zou ik zeggen.

_________________
eens een adventure altijd een adventure....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif