Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Zo, 3 Jun. 2007, 23:12 Onderwerp: Tips voor laatste beurt voor garantie |
|
|
Mijn garantie loopt deze maand af en heb daarom een afspraak gemaakt bij Sommers om o.a. de modificatie's te checken/doen. Daarnaast heb ik nog een paar praktische vraagjes:
Banden: Ik heb de standard Scorpions. Voor wil ik misschien vervangen, wat is de eis voor de noppen hoogte? Kan je een ander merk nemen (dan de achterband)? tips? Ik hoor wel eens dat deze band de enigste is die je nog met binnenband kan krijgen. Klopt dit en wat is het voor/nadeel eigenlijk?
Tandwielen/ketting: Ik heb nu 16:42 maar vindt dit best kort in de lage versnellingen. Iemand ervaring met 17:45? Tips voor een goede ketting?
Kleppen: Als ze bij 1000km gedaan zijn, is het dan nodig bij 15000?
Hoogte motor:: Ik heb een omgebouwde 2004 S met 2005 (S of gewoon?) veren. Hoe kan ik dit zien of meten?
Zadel:: reed van de week 500km (heerlijk ) met orginele zadel met toch wel een beetje pijn in de bips. Zijn er ervaringen met ander oranje (wil dit graag zo houden) zadels.
Tenslotte nog twee ander vraagjes:
- Had de motor even op de zij-standaart en toen weer recht en keek toen even in de tanks: Links vol benzine, rechts niks zichtbaar. Ook zag ik alleen links een soort kunstof pijplopen (zie foto). Is dit normaal?
- Ik zit altijd te klungelen met mijn sleutel(bos), te dicht bij de kabels en soms klem tussen de kroonplaat/tellers. Heeft iedereen dat of heb ik een ander geometrie door de andere voorvork.
Alle ander tips natuurlijk ook welkom (ga voor de Sommerdoor, en weghalen van de slangenrommel en afstelling met Akra's),
Vast bedankt & Groeten,
Koen
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
59.38 KB |
Weergegeven: |
4267 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
40.61 KB |
Weergegeven: |
4267 keer |

|
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Ma, 4 Jun. 2007, 17:49 Onderwerp: .foutje |
|
|
.foutje
Laatst aangepast door Hydrazine op Ma, 4 Jun. 2007, 17:52, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Ma, 4 Jun. 2007, 17:51 Onderwerp: Re: Witte pijp..? |
|
|
[quote="Hydrazine"]Witte pijp?
Da's de kleur van je tank... Je hebt een kunststoffen, witte, bijna doorzichtige brandstoftank (2 stuks) op je KTM. Niets mis mee.
Voor de andere vragen kun je bijna alles af met het KTM instructie boekje.
Stuur mij een bericht en mail je het boekje... (5MB data)
|
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Ma, 4 Jun. 2007, 20:48 Onderwerp: |
|
|
Tja ik weet dat je van benzinedamp wat high kan worden (en van twee tanken misschien extra) maar er zit toch echt een pijp/stang van het zelfde materiaal als de tank en loopt naar de punt voor.
Misschien dat de overdag foto's wat beter zijn.
Iets anders: het lukt me bijna nooit om niet te spetteren bij het tanken als ik vol knijp in de pompslang. Hoe tanken jullie zonder te spetteren?
Groeten Koen
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
34.12 KB |
Weergegeven: |
4205 keer |

|
Beschrijving: |
|
 Download |
Bestandsnaam: |
IMG_6759 (Large).JPG |
Bestandsgrootte: |
53.17 KB |
Gedownload: |
337 keer |
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 4 Jun. 2007, 21:24 Onderwerp: |
|
|
Die pijp/stang hoort zo hoor, dat is volgens mij de overloop, als je nl knoeit met tanken, dan loopt de benzine in de kraag van de dop, via dat pijpje in de tank naar een slangpilaartje in de achterwand van det tank,
daaraan zit weer een slangetje wat naar de onderkant van de motor loopt
Of het is de ontluchting, die loopt nl meen ik ook binnelangs de tank naar de voorkant.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 4 Jun. 2007, 22:56 Onderwerp: |
|
|
Koen,
heel veel van je vragen zijn al beantwoord cq uitgebreid besproken in diverse topic hier op het forum (die je met de zoekfunctie kan vinden).
Daarom krijg je denk ik wat weinig feedback.
Tip voor het tanken:
Ga aan de ene kant van de motor staan, en tank dan aan de andere kant, dus over de motor heen; met het handvat van de tankspuit beetje over de motor heen gedraaid dus.
richt de tankspuit pal naar VOREN! allen zo kan ik voluit tanken zonder te spatten. Wel op tijd ophouden anders gutst het er natuurlijk overheen
grts
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|