lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Tips voor laatste beurt voor garantie

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Koen

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jun. 2007, 23:12    Onderwerp: Tips voor laatste beurt voor garantie Reageer met quote

Mijn garantie loopt deze maand af en heb daarom een afspraak gemaakt bij Sommers om o.a. de modificatie's te checken/doen. Daarnaast heb ik nog een paar praktische vraagjes:

Banden: Ik heb de standard Scorpions. Voor wil ik misschien vervangen, wat is de eis voor de noppen hoogte? Kan je een ander merk nemen (dan de achterband)? tips? Ik hoor wel eens dat deze band de enigste is die je nog met binnenband kan krijgen. Klopt dit en wat is het voor/nadeel eigenlijk?

Tandwielen/ketting: Ik heb nu 16:42 maar vindt dit best kort in de lage versnellingen. Iemand ervaring met 17:45? Tips voor een goede ketting?

Kleppen: Als ze bij 1000km gedaan zijn, is het dan nodig bij 15000?

Hoogte motor:: Ik heb een omgebouwde 2004 S met 2005 (S of gewoon?) veren. Hoe kan ik dit zien of meten?

Zadel:: reed van de week 500km (heerlijk smug ) met orginele zadel met toch wel een beetje pijn in de bips. Zijn er ervaringen met ander oranje (wil dit graag zo houden) zadels.

Tenslotte nog twee ander vraagjes:

- Had de motor even op de zij-standaart en toen weer recht en keek toen even in de tanks: Links vol benzine, rechts niks zichtbaar. Ook zag ik alleen links een soort kunstof pijplopen (zie foto). Is dit normaal?

- Ik zit altijd te klungelen met mijn sleutel(bos), te dicht bij de kabels en soms klem tussen de kroonplaat/tellers. Heeft iedereen dat of heb ik een ander geometrie door de andere voorvork.

Alle ander tips natuurlijk ook welkom (ga voor de Sommerdoor, en weghalen van de slangenrommel en afstelling met Akra's),

Vast bedankt & Groeten,

Koen

Sleutel positie.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  59.38 KB
 Weergegeven:  4268 keer

Sleutel positie.JPG

Witte pijp in linker tank.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  40.61 KB
 Weergegeven:  4268 keer

Witte pijp in linker tank.JPG

Hydrazine

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jun. 2007, 17:49    Onderwerp: .foutje Reageer met quote

.foutje

Laatst aangepast door Hydrazine op Ma, 4 Jun. 2007, 17:52, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jun. 2007, 17:51    Onderwerp: Re: Witte pijp..? Reageer met quote

[quote="Hydrazine"]Witte pijp?

Da's de kleur van je tank... Je hebt een kunststoffen, witte, bijna doorzichtige brandstoftank (2 stuks) op je KTM. Niets mis mee.

kiss

Voor de andere vragen kun je bijna alles af met het KTM instructie boekje.

Stuur mij een bericht en mail je het boekje... (5MB data)
Naar boven
Koen

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jun. 2007, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

Tja ik weet dat je van benzinedamp wat high kan worden (en van twee tanken misschien extra) maar er zit toch echt een pijp/stang van het zelfde materiaal als de tank en loopt naar de punt voor.

Misschien dat de overdag foto's wat beter zijn.

Iets anders: het lukt me bijna nooit om niet te spetteren bij het tanken als ik vol knijp in de pompslang. Hoe tanken jullie zonder te spetteren?

Groeten Koen

IMG_6763 (Large).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  34.12 KB
 Weergegeven:  4206 keer

IMG_6763 (Large).JPG

IMG_6759 (Large).JPG
 Beschrijving:

Download
 Bestandsnaam:  IMG_6759 (Large).JPG
 Bestandsgrootte:  53.17 KB
 Gedownload:  337 keer

Daan

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jun. 2007, 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

Die pijp/stang hoort zo hoor, dat is volgens mij de overloop, als je nl knoeit met tanken, dan loopt de benzine in de kraag van de dop, via dat pijpje in de tank naar een slangpilaartje in de achterwand van det tank,
daaraan zit weer een slangetje wat naar de onderkant van de motor loopt wink3

Of het is de ontluchting, die loopt nl meen ik ook binnelangs de tank naar de voorkant.

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jun. 2007, 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

Koen,

heel veel van je vragen zijn al beantwoord cq uitgebreid besproken in diverse topic hier op het forum (die je met de zoekfunctie kan vinden).

Daarom krijg je denk ik wat weinig feedback.

Tip voor het tanken:

Ga aan de ene kant van de motor staan, en tank dan aan de andere kant, dus over de motor heen; met het handvat van de tankspuit beetje over de motor heen gedraaid dus.

richt de tankspuit pal naar VOREN! allen zo kan ik voluit tanken zonder te spatten. Wel op tijd ophouden anders gutst het er natuurlijk overheen Smile

grts

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: