Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jeremiah
|
Geplaatst: Do, 3 Mei. 2007, 18:03 Onderwerp: nokkenas pitting |
|
|
Voor een grote beurt een afspraak gemaakt bij moto2000, blijkt dat er nog 3 modificaties open staan. Safe heeft dit nooit vermeld!!!!!!!
Daar kom ik dus niet meer. Vandaar ook mijn keuze voor moto2000. Tis wel ff rijden, 125km; maar dat moet je voor een goede garage over hebben, nietwaar.
Motorblok moest toch open voor een modificatie: check van oliesproeiers; blijkt dat de nokkenas last van pitting heeft. Wordt vervangen onder garantie, helaas wel weer een paar dagen zonder LC8.
Mijn vraag dus: heeft iemand anders dit ook mee gemaakt???????
Grt FD
_________________ The desert is orange |
|
Naar boven |
|
 |
Echwel

|
Geplaatst: Vr, 4 Mei. 2007, 13:57 Onderwerp: |
|
|
Hoi FD,
ik weet van je situatie af. Dat heb je als je bijna buren bent!
Balen joh... Ik kan alleen maar beamen dat Safe een hele slechte keuze is (geweest).
(Ik hou mijn hart vast voor de mijne, je weet wel waarom. En ook bij mij staan er nog specificaties open).
Gelukkig is tie nu in goeie handen, en heb je dadelijk een top fiets!
En je mag tot dan wel een blokkie om bij mij achterop hoor.
Groet,
John.
_________________ Once Young and Wise, now I ‘m Old and Stupid.(Echwel). |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 5 Mei. 2007, 16:40 Onderwerp: Re: nokkenas pitting |
|
|
Jeremiah schreef: | Mijn vraag dus: heeft iemand anders dit ook mee gemaakt???????
Grt FD |
Ja, ik heb ook goede garantie ontvangen en perfecte service bij een echte ktm dealer
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Sarron

|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 3 Jun. 2007, 13:20 Onderwerp: |
|
|
materiaal foutje denk ik.
De LC8 van Schradt is bij 80000 uit elkaar geweest, en die had nokkenassen als nieuw.
|
Naar boven |
|
 |
Jeremiah
|
Geplaatst: Ma, 4 Jun. 2007, 17:02 Onderwerp: |
|
|
Ondertussen weer 2500km gedraaid, het blok reageert weer goed op het gas na de uitgebreide beurt bij moto2000 (incl nieuwe banden 881 euro, slik!!!!!)
Het blok trilt wel iets meer dan vroeger, maar pakt weer lekker op bij 3000 toeren. Ik ga binnenkort maar ff een 16 voortandwiel monteren, kijken hoe dat rijd op de provinciale wegen.
Het moet inderdaad een materiaalfoutje zijn geweest, maar ktm vervangt dit onder garantie!!!
Grt FD
PS de controle in het blok van de oliesproeiers (ook een modificatie) was inderdaad echt nodig volgens Erwin van Moto2000. Vastgezet en geborgd.
|
Naar boven |
|
 |
Jacob
|
Geplaatst: Wo, 6 Jun. 2007, 22:08 Onderwerp: |
|
|
Hoi Jeremiah en anderen,
kan het zijn dat die pitting hoorbaar is bij stationair draaien? Ik hoor namelijk al langer een schrapend / roterend geluid uit de kop komen. Helaas zit ik ook bij Safe, in Zoetermeer. Dat schijnt binnen Safe motors nog een redelijke te zijn? Ik heb de forumuitspraken nog helder: " bij Safe is de service super maar ze kunnen niet sleutelen" ( en dan de oorlog die Johan heeft gehad met Safe...) Ik overweeg nu om daar de boel te laten openmaken en inspecteren, garantie loopt tot april 2008. Misschien moet ik er dan maar bij gaan staan, ze kunnen toch niet sleutelen... Het zou ook nog een ander onderdeel kunnen zijn van de nokkenastrein.
Is er geen stethoscoopgoeroe binnen het forum?
Zit ik in de goeie richting denken jullie? En als Safe voor de derde keer misschien bijna failliet is en wordt overgenomen? Suggesties voor alternatieven in deze regio?
Groet, Jacob
_________________ Leef! doe het voorzichtig maar niet te voorzichtig anders is het niet leuk |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 6 Jun. 2007, 22:40 Onderwerp: |
|
|
als ik jou was zou ik snel naar een andere dealer gaan nu er nog garantie op zit ik snap niet dat je daar wil blijven modificatie's laten ze gewoon open staan want die voeren ze niet uit ????? met de kans dat er blijvende schade ontstaat
|
|
Naar boven |
|
 |
Jacob
|
Geplaatst: Wo, 6 Jun. 2007, 23:11 Onderwerp: |
|
|
Ik heb mijn ADV 2005 daar gekocht in mei 2005 en heb laatst samen in de computer gekeken naar modificaties: achterremmodificatie staat nog open, rest niet. De verhalen zullen er niet voor niets zijn... en ik wil er ook niet blijven. Toch hebben ze zich netjes ingespannen, ik krijg namelijk nieuwe zijkappen voor de kuip omdat de verf iets loslaat aan de spuitranden, half open blaren zeg maar. Ik schreef al, service=goed, sleutelen =...
Jacob
_________________ Leef! doe het voorzichtig maar niet te voorzichtig anders is het niet leuk |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 7 Jun. 2007, 9:30 Onderwerp: |
|
|
Ik volg het niet helemaal meer, ALLE Safe vestigingen op 1 na (ergens in limburg) zijn toch dealer-af???
Zou het niet eens handig zijn om een soort dealer-top-tien samen te stellen dmv een poll?
Ik wed dat een hoop mensen per ongeluk naar zo'n dozenschuiver gaan terwijl er ook een goeie in de buurt zit
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 7 Jun. 2007, 21:12 Onderwerp: |
|
|
Der is een duidelijk bericht vanuit KTM over safe dealers, zie:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1186&highlight=safe+dealer
Ga dus gewoon naat een echte dealer, en laat hem beoordelen.
mbt inspectie: Iedere 15000 km moeten de klepspeling gechecked/gesteld worden, dan moet het deksel er of bij iedere cilinder en kan je dus perfect inspecteren hoe alles er uit ziet. Als ze het zelf wil zien, vraag of je er bij mag zijn.
mbt pitting: Dit kan volgens mij geen schrapend geluid geven.
Wat jij hoort kunnen we hier niet beoordelen natuurlijk.
|
Naar boven |
|
 |
Jacob
|
Geplaatst: Za, 9 Jun. 2007, 22:59 Onderwerp: |
|
|
Was vandaag even bij The Motorcycle Company in Oud Beijerland om te kijken of ik mijn ADV daar in onderhoud zou brengen. Er was daar een KTM-dag gaande met demo's en taart enzo, nog pijn aan mijn ogen van al het oranje, leuke sfeer.
Ik sprak daar Tom Lensink. Hij kon meteen mijn gegevens invoeren en er kwam een uitdraai uit de printer over mijn motor en dus ook alle dingetjes die ermee waren geweest. Er bleek o.a. dat er met de olietoevoer een probleem was geweest. Dat hebben ze me niet verteld toen ik de motor kocht bij SAFE. Pratende over SAFE waren ze heel duidelijk: zij hadden twee monteurs overgenomen van SAFE, een uit Zoetermeer en een uit Rotterdam, die hebben ze dus niet meer in huis. Het KTM- dealerschap is dus weg bij SAFE maar ze blijven doen alsof ze gewoon alles nog kunnen. Ik voel me dus aardig genaaid! Ik weet nu dus hoe ik verder wil, is effe van huis maar dan heb je ook wat lijkt me.
Dus: mr wheely had gelijk!! Dank voor de waarschuwing! Maar effe snel kilometers maken voor de garantie verlopen is, dan mogen ze daar naar het geluid luisteren. Ik hoop stiekum dat het blok uit elkaar spat en er dan een nieuw blok inkomt.
Ik neem aan dat ik daar wel aan het goede adres zit?
Groet, Jacob
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 10 Jun. 2007, 6:17 Onderwerp: |
|
|
Jacob schreef: |
Ik neem aan dat ik daar wel aan het goede adres zit?
Groet, Jacob |
Ik weet het niet, ken die zaak niet.
Wel weet ik dat je KTM niet in een half jaartje "leert"
Overal worden dealers uit de grond gestampt, ik ga voor de mensen met ervaring, dus Brouwer Zwartebroek.(heb ik ook al m'n 1-cilinders gekocht, ben daar al 10 jaar klant)
Die zijn ooit zelfs KTM importeur geweest voor nederland.
in 2003 heb ik m'n 950 in rotterdam gekocht, (5 min bij m'n werk vandaan), wat heb ik daar een spijt van gehad zeg
Brouwer heeft me met al m'n problemen opgevangen, en de motor weer helemaal goed gemaakt, want ze hadden daar in rotterdam de boel aardig vernaggeld
Dus nu heb ik de enkele reis van 80 km er graag voor over
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Jacob
|
Geplaatst: Zo, 10 Jun. 2007, 11:59 Onderwerp: |
|
|
Tsja, het blijft een speciale motor dus met noodzaak tot onderhoud met kennis van zaken. Hoe moet ik me trouwens voorstellen dat een KTM zich qua techniek en materialen onderscheidt van een ander merk? Ik begrijp uit meerdere verhalen dat KTM's erg goed kunnen zijn maar dat die kwaliteit er alleen onder zeer deskundige handen uit kan komen. Daarnaast knallen er soms motorblokken uit elkaar maar die worden dan weer heel makkelijk onder garantie vervangen. Er wordt dus kennelijk gestreefd naar een toename van veredeling en kwaliteit. Nou ben ik zelf ook niet onhandig ofzo maar als ik dit hoor blijf ik er voorlopig maar even af, in ieder geval tot de garantie verlopen is. Misschien moet ik het "KTM-geheim" dat mr. wheely me probeerde duidelijk te maken gaan uitvoeren: iedereen moet zijn eigen KTM "goed" maken voor dat het te laat is... En daar heb je een goede dealer voor nodig.
Voorlopig ben ik nog blij met mijn motor en rijdt hij erg lekker.
Groet, Jacob.
|
Naar boven |
|
 |
Jeremiah
|
Geplaatst: Zo, 10 Jun. 2007, 16:42 Onderwerp: |
|
|
Ik was ook bij de KTM on tour in Oud-beijerland. Zo te zien een prima zaak en dichterbij dan Moto2000. Proefgereden op een 950Supermoto R, was niet verkeerd, maar geef mij mijn 950Adventure maar.
Mijn pitting probleem heeft me wel achtergelaten met een trillend blok, meer dan vroeger; in de spiegels naar achter kijken heeft weinig nut meer. Zou dat komen door het opnieuw opbouwen van het blok of heeft de balansas hier ook invloed op. Die is er opnieuw ingezet. Iemand hier ervaring mee????
Volgens moto2000 lag het aan mij, maar hij trilt echt meer dan vroeger. De supermoto 950 trilde een stuk minder, bij de testrit.
Grt FD
|
Naar boven |
|
 |
|