Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jeremiah
Geregistreerd op: 12-6-2006 Berichten: 62
|
Geplaatst: Za, 11 Nov. 2006, 16:47 Onderwerp: Accu raadsel |
|
|
Hallo,
Zaterdag 4 november pak ik mijn LC8 om nog ff af te tanken voor de KTM-dag: helaas accu helemaal leeg, nog geen 0,3 volt erin. Hij had een week stil gestaan. Bij Safe ff een ruil accu geleend en mijn accu laten checken, LC8 start weer. (Een paar dagen later nog ff bij Safe langs; mijn accu was weer op geladen en oke bevonden). Het laadsysteem van de LC8 gechekt en is ook in orde. Rara hoe kan dit?
Grt FD _________________ The desert is orange |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Za, 11 Nov. 2006, 17:37 Onderwerp: |
|
|
Ergens stroomverlies op je motor.
Staat er een carburatorverwarming op
Als die verkeerd aangesloten is en het wordt kouder dan 12gr dan trekt deze gewoon je accu leeg.
Ik doe ook maar een gokje hé, het kan vanalles zijn  _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 11 Nov. 2006, 17:38 Onderwerp: |
|
|
carburateurverwarming op de verkeerde Aux aansluiting gezet???
dit gebeurd helaas regelmatig (ook bij dealers): als het dan een keer koud wordt in de schuur... gaat ie aan => accu leeg.
laad ie wel goed? (laadspanning meten) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Za, 11 Nov. 2006, 17:39 Onderwerp: |
|
|
Ik was je toch voor met één minuut  _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 11 Nov. 2006, 17:57 Onderwerp: |
|
|
lol  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Tutu

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Za, 11 Nov. 2006, 22:33 Onderwerp: |
|
|
Hier even een kleine uitleg over het gevolg. De oorzaak kan idd van alles zijn...
Eigenlijk is de accu dan al overleden met die 'waarde'! Onder de 12,40 Volt gaat het sulfatatieproces (onomkeerbaar chemisch proces) in werking en daardoor neemt het actieve plaatmateriaal in de accu af. Zie het als een deuk in een gieter. Je kunt hem nog wel laden maar de levensduur kan hierdoor sterk teruglopen. Als je deze lage spanning snel herstelt is ie waarschijnlijk nog te redden. Een accu is technisch bij 12.00 Volt leeg!!
Voor de duidelijkheid, een volle accu heeft 12,70 Volt (state of charge).
De koudstartstroom (state of health) is alleen te meten met een professionele accutester. Alleen Voltage zegt dus niets over de actuele staat van de accu.
Een onderhoudslader is ideaal voor perioden dat de motor weinig rijd en spaart je accu.
succes met het oplossen verder...
Greetz Reinier
Laatst aangepast door Tutu op Zo, 12 Nov. 2006, 0:54, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Theo.nl

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Zo, 12 Nov. 2006, 0:49 Onderwerp: |
|
|
......En ik altijd maar denken dat je meer verstand had van trekhaaken !  _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
 |
Tutu

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Zo, 12 Nov. 2006, 0:53 Onderwerp: |
|
|
Theo.nl schreef: | ......En ik altijd maar denken dat je meer verstand had van trekhaaken !  |
Ik ben een snelle leerling
 |
|
Naar boven |
|
 |
Jeremiah
Geregistreerd op: 12-6-2006 Berichten: 62
|
Geplaatst: Zo, 12 Nov. 2006, 14:28 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Ja ik denk ook dat het de carburateur verwarming is, ik ben nog eens ff op het forum verder gaan lezen (had ik eigenlijk eerder moeten doen) en ik vond achter de toeter zo'n sensor met 2 gele kabeltjes. Het is een 2005 lc8, dus met standaard carbverwarming.
Maar hoe zet ik daar een schakelaar tussen of trek ik gewoon ergens een zekering eruit???????
Ik kan wel een beetje sleutelen maar van electra heb ik weing verstand.
Alvast bedankt voor alle tips. Oh ja ik rij wel veel kilometers (10000 in 6 maanden) maar woon-werk-verkeer niet (is maar 5 km, zonde om de LC8 dan te pakken.) Dus zo nu en dan staat de motor een week stil. Misschien toch maar een druppellader kopen.
Grt FD _________________ The desert is orange |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 12 Nov. 2006, 14:49 Onderwerp: |
|
|
Jeremiah schreef: | Hallo,
Ja ik denk ook dat het de carburateur verwarming is, ik ben nog eens ff op het forum verder gaan lezen (had ik eigenlijk eerder moeten doen) en ik vond achter de toeter zo'n sensor met 2 gele kabeltjes. Het is een 2005 lc8, dus met standaard carbverwarming.
Maar hoe zet ik daar een schakelaar tussen of trek ik gewoon ergens een zekering eruit???????
Ik kan wel een beetje sleutelen maar van electra heb ik weing verstand.
Alvast bedankt voor alle tips. Oh ja ik rij wel veel kilometers (10000 in 6 maanden) maar woon-werk-verkeer niet (is maar 5 km, zonde om de LC8 dan te pakken.) Dus zo nu en dan staat de motor een week stil. Misschien toch maar een druppellader kopen.
Grt FD |
Hoi!
Als je cv verkeerd staat aangesloten, (dus op acc1) dan moet hij gewoon op de goeie groep aangesloten worden (nl acc2).
Acc2 staat nl via het contact.
Je kan dat zien achter de koplamp, want de voedingaansluitingen zijn gelabeld (tenminste bij mij wel).
Als voorlopige noodoplossing kun je wel ff de zekering van acc 1 lostrekken, zodat je accu niet opnieuw leeggetrokken wordt,
maar dan werkt je cv dus ook niet als je rijdt.
Een druppellader aansluiten kan nooit kwaad, (mijn EXC hangt altijd aan de "tiet" ) maar tegen een carb verwarming die bv een hele nacht staat te gloeien is geen kruid (accu) gewassen.  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
|