lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Accu raadsel

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jeremiah



Geregistreerd op: 12-6-2006
Berichten: 62

BerichtGeplaatst: Za, 11 Nov. 2006, 16:47    Onderwerp: Accu raadsel Reageer met quote

Hallo,

Zaterdag 4 november pak ik mijn LC8 om nog ff af te tanken voor de KTM-dag: helaas accu helemaal leeg, nog geen 0,3 volt erin. Hij had een week stil gestaan. Bij Safe ff een ruil accu geleend en mijn accu laten checken, LC8 start weer. (Een paar dagen later nog ff bij Safe langs; mijn accu was weer op geladen en oke bevonden). Het laadsysteem van de LC8 gechekt en is ook in orde. Rara hoe kan dit? huh2

Grt FD

_________________
The desert is orange
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Za, 11 Nov. 2006, 17:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ergens stroomverlies op je motor.
Staat er een carburatorverwarming op huh2
Als die verkeerd aangesloten is en het wordt kouder dan 12gr dan trekt deze gewoon je accu leeg.
Ik doe ook maar een gokje hé, het kan vanalles zijn worried2

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 11 Nov. 2006, 17:38    Onderwerp: Reageer met quote

carburateurverwarming op de verkeerde Aux aansluiting gezet???

dit gebeurd helaas regelmatig (ook bij dealers): als het dan een keer koud wordt in de schuur... gaat ie aan => accu leeg.

laad ie wel goed? (laadspanning meten)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Za, 11 Nov. 2006, 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was je toch voor met één minuut laugh
_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 11 Nov. 2006, 17:57    Onderwerp: Reageer met quote

lol smiley dizzy2 dizzy2
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Za, 11 Nov. 2006, 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hier even een kleine uitleg over het gevolg. De oorzaak kan idd van alles zijn...

Eigenlijk is de accu dan al overleden met die 'waarde'! Onder de 12,40 Volt gaat het sulfatatieproces (onomkeerbaar chemisch proces) in werking en daardoor neemt het actieve plaatmateriaal in de accu af. Zie het als een deuk in een gieter. Je kunt hem nog wel laden maar de levensduur kan hierdoor sterk teruglopen. Als je deze lage spanning snel herstelt is ie waarschijnlijk nog te redden. Een accu is technisch bij 12.00 Volt leeg!!
Voor de duidelijkheid, een volle accu heeft 12,70 Volt (state of charge).
De koudstartstroom (state of health) is alleen te meten met een professionele accutester. Alleen Voltage zegt dus niets over de actuele staat van de accu.
Een onderhoudslader is ideaal voor perioden dat de motor weinig rijd en spaart je accu.

succes met het oplossen verder...

Greetz Reinier


Laatst aangepast door Tutu op Zo, 12 Nov. 2006, 0:54, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Nov. 2006, 0:49    Onderwerp: Reageer met quote

......En ik altijd maar denken dat je meer verstand had van trekhaaken ! laugh2 laugh2
_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Nov. 2006, 0:53    Onderwerp: Reageer met quote

Theo.nl schreef:
......En ik altijd maar denken dat je meer verstand had van trekhaaken ! laugh2 laugh2


Ik ben een snelle leerling scholar

wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jeremiah



Geregistreerd op: 12-6-2006
Berichten: 62

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Nov. 2006, 14:28    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Ja ik denk ook dat het de carburateur verwarming is, ik ben nog eens ff op het forum verder gaan lezen (had ik eigenlijk eerder moeten doen) en ik vond achter de toeter zo'n sensor met 2 gele kabeltjes. Het is een 2005 lc8, dus met standaard carbverwarming.
Maar hoe zet ik daar een schakelaar tussen of trek ik gewoon ergens een zekering eruit???????

Ik kan wel een beetje sleutelen maar van electra heb ik weing verstand.
Alvast bedankt voor alle tips. Oh ja ik rij wel veel kilometers (10000 in 6 maanden) maar woon-werk-verkeer niet (is maar 5 km, zonde om de LC8 dan te pakken.) Dus zo nu en dan staat de motor een week stil. Misschien toch maar een druppellader kopen.

Grt FD

_________________
The desert is orange
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Nov. 2006, 14:49    Onderwerp: Reageer met quote

Jeremiah schreef:
Hallo,

Ja ik denk ook dat het de carburateur verwarming is, ik ben nog eens ff op het forum verder gaan lezen (had ik eigenlijk eerder moeten doen) en ik vond achter de toeter zo'n sensor met 2 gele kabeltjes. Het is een 2005 lc8, dus met standaard carbverwarming.
Maar hoe zet ik daar een schakelaar tussen of trek ik gewoon ergens een zekering eruit???????

Ik kan wel een beetje sleutelen maar van electra heb ik weing verstand.
Alvast bedankt voor alle tips. Oh ja ik rij wel veel kilometers (10000 in 6 maanden) maar woon-werk-verkeer niet (is maar 5 km, zonde om de LC8 dan te pakken.) Dus zo nu en dan staat de motor een week stil. Misschien toch maar een druppellader kopen.

Grt FD



Hoi!

Als je cv verkeerd staat aangesloten, (dus op acc1) dan moet hij gewoon op de goeie groep aangesloten worden (nl acc2).
Acc2 staat nl via het contact.

Je kan dat zien achter de koplamp, want de voedingaansluitingen zijn gelabeld (tenminste bij mij wel).

Als voorlopige noodoplossing kun je wel ff de zekering van acc 1 lostrekken, zodat je accu niet opnieuw leeggetrokken wordt,
maar dan werkt je cv dus ook niet als je rijdt.

Een druppellader aansluiten kan nooit kwaad, (mijn EXC hangt altijd aan de "tiet" laugh) maar tegen een carb verwarming die bv een hele nacht staat te gloeien is geen kruid (accu) gewassen. bucktooth

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif