Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
wcduikertje
Geregistreerd op: 8-3-2010 Berichten: 39 Woonplaats: serskamp belgie
|
Geplaatst: Di, 23 Nov. 2010, 13:27 Onderwerp: achtervering |
|
|
gister lag er plasje olie onder achterveer en stang stond vovhtig en schotel ook, waarsch dichting stuk.
naar schijnt mag ik in afwachting van stukken nog rijden maar zal demping afnemen en op den duur achterkant beginnen stuiteren.
iemand enig idee binnen hoeveel km dat zou zijn.als stukken vrijdag effectief binnenkomen heb ik nog 400 km voor de boeg...
dank _________________ kawasaki kx 500, kawasaki zx 10, kawasaki zx 6 ,bmw k75, kawasaki zephyr, kawasaki gtr, suzuki dr 800 en nu de beste motor aller tijden: ktm 950 adventure |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3652
|
Geplaatst: Di, 23 Nov. 2010, 14:20 Onderwerp: |
|
|
Gewoon voorzichtig blijven rijden zou ik zeggen,
met een aangepaste rijstijl lijkt me het best te doen zonder demping,
ik heb ooit eens een hele dag off road gereden op een tt 350 waarvan de demping totaal weg was, leuk is het niet, maar het is te doen. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6745 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 24 Nov. 2010, 20:10 Onderwerp: |
|
|
och die 400km doet het ie het nog wel hoor.
Zowieso moeten ze er ook een nieuwe gelijderbus inzetten, naast de nieuwe keerring.
WP Mol kan je waarschijnlijk het best helpen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Do, 25 Nov. 2010, 14:44 Onderwerp: Re: achtervering |
|
|
wcduikertje schreef: | gister lag er plasje olie onder achterveer en stang stond vovhtig en schotel ook, waarsch dichting stuk.
naar schijnt mag ik in afwachting van stukken nog rijden maar zal demping afnemen en op den duur achterkant beginnen stuiteren.
iemand enig idee binnen hoeveel km dat zou zijn.als stukken vrijdag effectief binnenkomen heb ik nog 400 km voor de boeg...
dank |
zonder demping zal het eerder deinen dan stuiteren zijn vermoed ik. Hoe harder uw veervoorspanning hoe lastiger zonder goeie demping. Maar 400 km lijkt me zeker geen probleem, je zal zelf wel ondervinden tot hoever je kan/mag gaan _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 893 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Vr, 22 Feb. 2019, 22:11 Onderwerp: |
|
|
mijn vering achter zweet en moet dus gerepareerd worden.
Waar moet ik zijn en is die veer er makkelijk uit te halen?
Ad. _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2681 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 22 Feb. 2019, 23:14 Onderwerp: |
|
|
Veer wegnemen kan binnen 5 minuten Ad. Ben zelf altijd goed geholpen bij hk en heb sinds sinds kort zeer goede ervaringen bij http://ra-suspension.nl/ waar de kosten een pak minder zijn maar de kwaliteit net zo Lijkt. Service daar iig. A++ _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
peter6480
Geregistreerd op: 10-11-2016 Berichten: 374
|
Geplaatst: Vr, 22 Feb. 2019, 23:22 Onderwerp: |
|
|
ATAK schreef: | mijn vering achter zweet en moet dus gerepareerd worden.
Waar moet ik zijn en is die veer er makkelijk uit te halen?
Ad. |
Op 30 minuten rijden in Eerbeek zit Rinie van Laar.
Goede ervaring mee!
https://www.vanlaarsuspension.nl
Achterveer eruit halen? Achterwiel eruit, plastic spatbord aan de binnenkant weg. Zijpaneel weg. Bouten boven en onder van de veer eruit draaien.
Dan tik ik de achterveer aan de onderkant tussen de achterbrug en de veer met een rond stukje staal/buisje/breekijzer uit de achterbrug omhoog, want daar klemt hij iets.
Tadaa veer eruit. Het is mogelijk zonder het achterwiel te verwijderen, maar zelf hou ik wel van een beetje ruimte. Is niet moeilijk, dat gaat je lukken! |
|
Naar boven |
|
|
michel3vb
Geregistreerd op: 26-6-2016 Berichten: 198
|
Geplaatst: Za, 23 Feb. 2019, 13:28 Onderwerp: |
|
|
Zorg wel voor een lange inbus 12 anders ga je de bouten van de veer niet los krijgen. Ik zeg dat omdat de meeste inbus sets tot 10 gaan. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3652
|
Geplaatst: Za, 23 Feb. 2019, 21:06 Onderwerp: |
|
|
michel3vb schreef: | Zorg wel voor een lange inbus 12 anders ga je de bouten van de veer niet los krijgen. Ik zeg dat omdat de meeste inbus sets tot 10 gaan. |
Ja, en liever niet een inbusdop op een verlengstuk gebruiken,
want als het een beetje verkeerd gaat dan kan die dop in de holle
achterbrug vallen kan ik me herinneren.. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 893 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 24 Feb. 2019, 13:49 Onderwerp: |
|
|
bedankt, heb een mail gedaan naar https://shocktherapy.nl/ is hier vlakbij. maar ik neem die andere adressen ook mee.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
|