Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Legnumfan
Geregistreerd op: 2-3-2018 Berichten: 47
|
Geplaatst: Zo, 10 Feb. 2019, 20:18 Onderwerp: Motorblok revisie 950 adv 2004 ontdekking 1 en 2 |
|
|
Ik ben bezig om het blok van mijn ktm 950 adv uit 2004 wat nieuw leven in te blazen. Niet omdat hij dit echt nodig had, maar meer voor mijn eigen gemoedsrust. Een redelijke 70000 kilometers op de teller, dus vrij vroeg nog;)
Echter ik had hem gekocht met 60000 kilometers en vrijwel geen onderhoudshistorie erbij. Hij heeft me die 10000km nooit in de steek maar helemaal gerust rijd ik dan niet.
Na het open maken van het blok 2 interessante ontdekkingen gedaan.
1.
Van de ketting geleider van de achterste cilinder was het onderste stukje( 1cm) weg/ afgebroken. Deze vond ik onderin terug bij het oliefiltergaasje
2.
Als de achterste cilinder op tdc stond, zaten de markeringen van de nokkenas-tandwielen niet gelijk met de cilinder oftewel 1tand versprongen.
Dat dit fabrieks af aan zo gezeten heeft kan ik me haast niet voorstellen
Waarschijnlijk weer een DoeHetZelf wel eFFe Gouw monteur
|
|
Naar boven |
|
|
Legnumfan
Geregistreerd op: 2-3-2018 Berichten: 47
|
Geplaatst: Zo, 10 Feb. 2019, 20:25 Onderwerp: Tdc |
|
|
Tdc
|
|
Naar boven |
|
|
Legnumfan
Geregistreerd op: 2-3-2018 Berichten: 47
|
|
Naar boven |
|
|
sandro
Geregistreerd op: 4-6-2018 Berichten: 38
|
Geplaatst: Za, 2 Mrt. 2019, 19:09 Onderwerp: |
|
|
de kettingspanner had ik ook, denk niet dat it kwaad kan.
de timing zou ik inderdaad volgens de handleiding terug zetten zoals het hoort.
ben zelf ook bezig met mijn blok te herdoen. kettingspanner net van hetzelfde.
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2677 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 2 Mrt. 2019, 21:32 Onderwerp: |
|
|
Dus.. niet doorrijden met een klapperende distributie maar gewoon op tijd vervangen!
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
|