lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Motorblok revisie 950 adv 2004 ontdekking 1 en 2

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Legnumfan



Geregistreerd op: 2-3-2018
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Feb. 2019, 20:18    Onderwerp: Motorblok revisie 950 adv 2004 ontdekking 1 en 2 Reageer met quote

Ik ben bezig om het blok van mijn ktm 950 adv uit 2004 wat nieuw leven in te blazen. Niet omdat hij dit echt nodig had, maar meer voor mijn eigen gemoedsrust. Een redelijke 70000 kilometers op de teller, dus vrij vroeg nog;)
Echter ik had hem gekocht met 60000 kilometers en vrijwel geen onderhoudshistorie erbij. Hij heeft me die 10000km nooit in de steek maar helemaal gerust rijd ik dan niet.

Na het open maken van het blok 2 interessante ontdekkingen gedaan.

1.
Van de ketting geleider van de achterste cilinder was het onderste stukje( 1cm) weg/ afgebroken. Deze vond ik onderin terug bij het oliefiltergaasje sad3
2.
Als de achterste cilinder op tdc stond, zaten de markeringen van de nokkenas-tandwielen niet gelijk met de cilinder oftewel 1tand versprongen.

Dat dit fabrieks af aan zo gezeten heeft kan ik me haast niet voorstellen worried2
Waarschijnlijk weer een DoeHetZelf wel eFFe Gouw monteur wacko
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Legnumfan



Geregistreerd op: 2-3-2018
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Feb. 2019, 20:25    Onderwerp: Tdc Reageer met quote

Tdc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Legnumfan



Geregistreerd op: 2-3-2018
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Feb. 2019, 20:37    Onderwerp: Tdc2 Reageer met quote

Tdc cilinder 2


Screenshot_20190210-193609.jpg
 Beschrijving:
Tdc
 Bestandsgrootte:  790.13 KB
 Weergegeven:  11 keer

Screenshot_20190210-193609.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sandro



Geregistreerd op: 4-6-2018
Berichten: 18

BerichtGeplaatst: Za, 2 Mrt. 2019, 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

de kettingspanner had ik ook, denk niet dat it kwaad kan.
de timing zou ik inderdaad volgens de handleiding terug zetten zoals het hoort.

ben zelf ook bezig met mijn blok te herdoen. kettingspanner net van hetzelfde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2256
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 2 Mrt. 2019, 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Dus.. niet doorrijden met een klapperende distributie maar gewoon op tijd vervangen!
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif