Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1498 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 10 Dec. 2018, 18:17 Onderwerp: |
|
|
Is dat geen vraag voor "Werkplaats" ?
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Ma, 10 Dec. 2018, 23:15 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | Is dat geen vraag voor "Werkplaats" ?
| geen idee...en ik kan het ook niet aanpassen..?
|
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Do, 13 Dec. 2018, 8:47 Onderwerp: |
|
|
De seal staat gewoon in de onderhoudslijst, ik meen bij 15.000km. Hij kan veel langer meegaan je ziet vanzelf het koelvloeistof niveau gaan dalen. Zelfs dan kan je er nog mee doorrijden. Uiteindelijk zal je te veel kvs in je olie krijgen en je smeerings- of oliedrukproblemen krijgen.
Een aanwijzing kan zijn dat je oliefilter gegolft is, maar ik heb dit nooit gezien.
Hogere flow zie ik het nut niet van in, je kvs brengt dan ook minder tijd door in de radiateur om af te koelen. Het moet op elkaar afgestemd zijn.
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Do, 13 Dec. 2018, 9:08 Onderwerp: |
|
|
GezwindeSpoed schreef: | De seal staat gewoon in de onderhoudslijst, ik meen bij 15.000km. . | Ik denk dat je het dan over wat anders hebt? Hiervoor moet de gehele zijkant open, rechts Dat is 3 uur werk, zegt de dealer?
Ik heb YouTube filmpje gezien waarbij het asje van de waterpomp helemaal is ingesleten....die hebben wss meer gelopen dan de mijn, met 18.000km...
Elke 15.000 het lager met keerring vernieuwen is onzin als je het mij vraagt...?!
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2669 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 13 Dec. 2018, 10:12 Onderwerp: |
|
|
oude asjes zijn niet heel hard. gaan wel langer mee maar ergens tussen de 20 en 60k is het wel op. de nieuwe asjes met grijze seal gaan wel veel langer mee.
als je al een grote beurt doe is het niet heel veel extra werk hoor, wel als alles enkel hiervoor open moet. Nieuwe dekseltje helpt wel wat voor extra koeling, altijd combineren met het nieuwe schoepenradje uiteraard. Let op, het ene asje is korter dan de ander.
Kortom, je weet nog niets en zal zelf de keuze moeten maken
Klep zit overigens in de tank, in het blok zit enke een overdruk zuiger/veertje om de druk te regelen. Die zou ik dan zeker mee nemen als je er in zit.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2669 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 13 Dec. 2018, 14:19 Onderwerp: |
|
|
Dat is volgens mij een update geweest in 2007. De originele manual had die stap niet.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Vr, 14 Dec. 2018, 8:38 Onderwerp: |
|
|
Wat Steven al zegt, bij KTM hebben ze wel voorschrijdend inzicht. Vervelende van die seal vervangen vind ik de uitlaatbocht verwijderen (en terug monteren), de rest ging erg makkelijk bij mij.
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Vr, 14 Dec. 2018, 9:07 Onderwerp: |
|
|
Is natuurlijk bezopen dat dat elke 15.000 km vernieuwd zou moeten worden!!
Dan heb je rommel gemaakt. Ik heb iemand van hier gevraagd (met 135.000km op de klok) die was nog nooit vervangen. Ik laat hem nu vervangen incl wat andere mods om geen gezeik te krijgen omderweg, volgend jaar ri Jacobselv....vandaar...
|
|
Naar boven |
|
|
michel3vb
Geregistreerd op: 26-6-2016 Berichten: 198
|
Geplaatst: Vr, 14 Dec. 2018, 10:18 Onderwerp: |
|
|
Je moet het ook lezen als een advies. Er staat waarschijnlijk ook dat je bij aanvang van elke rit je remblokken etc moet controleren. Doet ook niemand.
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2669 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 14 Dec. 2018, 13:45 Onderwerp: |
|
|
Bij de latere editie is de stap ook weer weggehaald. bij het nieuwe zwarte asje met grijze seal is de slijtage zo goed als verdwenen. als de KVS schoon blijft gaat die seal langer mee dan de meeste motoren.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
mahnmutt
Geregistreerd op: 9-12-2018 Berichten: 30 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 16 Dec. 2018, 15:31 Onderwerp: |
|
|
Hallo, ik zit met dezelfde gedachte. Ik heb gezocht voor kitjes, maar ik kan alleen dit vinden:
https://www.ktm-shop.nl/ktm-spare-part-kits/waterpump-rep-kit.html
maar die hebben alleen voor 990 modellen spare kits. Iemand een hint waar ik dit kan vinden? (Sorry helemaal noob met ktm)
|
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Zo, 16 Dec. 2018, 15:44 Onderwerp: |
|
|
ik laat de dealer alles leveren. De vernieuwde onderdelen zijn nu standaard met oa het zwarte geharde waterpompasje. De verbeterde pompdeksel heb ik zelf om gevraagd...
Ga jij het zelf doen?
|
|
Naar boven |
|
|
|