Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 15 Apr. 2016, 11:30 Onderwerp: Teveel motoprotten.... |
|
|
Te gek woord toch, niet?
de laatste tijd heb ik bij het toedraaien van het gashendel wat meer knallen in de knalpot dan mij lief is. Als ik pakweg aan 40km/u mijn gashendel toedraai, dan knalt het meer en luider dan ik gewend ben. Vooral in de bebouwde kom vind ik het wat storend.
Dat kan meerdere oorzaken hebben dacht ik : verkeerd mengsel (te rijk, te arm?) of valse lucht trekken, niet? Kan klepspeling daar een invloed op hebben? _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Olivier_S
|
Geplaatst: Vr, 15 Apr. 2016, 13:28 Onderwerp: |
|
|
dempingswol in de uitlaat versleten? _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 15 Apr. 2016, 14:43 Onderwerp: |
|
|
Olivier_S schreef: | dempingswol in de uitlaat versleten? |
zeker niet !
Vorig jaar nog maar vervangen, en toen bleek dat dat eigenlijk ook nog niet nodig was.  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Za, 16 Apr. 2016, 14:07 Onderwerp: |
|
|
Idem hier zo, al even. Heb dat nog eens gehad, en toen bleek dat er in de ophangpunten van het Y-stuk aan weerskanten een gaatje geroest was. Valse lucht dus, en met een nieuw Y-stuk was dat gedaan. Nu is het terug, en de eerste verdachten bij mij zijn de grafietpakkingen en de voorste uitlaatbocht. De achterste is ook al vervangen, vandaar. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 18 Apr. 2016, 22:21 Onderwerp: |
|
|
lek in je uitlaat... waardoor er lucht bij ingezogen wordt en onverbrand mengsel gaat ploffen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

|
Geplaatst: Di, 19 Apr. 2016, 8:56 Onderwerp: |
|
|
grrr
hoe meer 'm stil staat, hoe meer ik eraan moet sleutelen  _________________ Leap, and the net will appear.
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
|
Geplaatst: Wo, 20 Apr. 2016, 13:28 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | Idem hier zo, al even. Heb dat nog eens gehad, en toen bleek dat er in de ophangpunten van het Y-stuk aan weerskanten een gaatje geroest was. Valse lucht dus, en met een nieuw Y-stuk was dat gedaan. Nu is het terug, en de eerste verdachten bij mij zijn de grafietpakkingen en de voorste uitlaatbocht. De achterste is ook al vervangen, vandaar. |
Klopt, heb ik ook allemaal gehad. het X-deel zelfs al twee keer, dat is een duur stukje prut-ijzer. Maar het synchroniseren van de caburateurs heeft het knallen ook wel eens flink verminderd. |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

|
Geplaatst: Zo, 5 Jun. 2016, 18:34 Onderwerp: |
|
|
gat in uitlaat eindelijk gevonden : links achteraan het y-stuk ter hoogte van de bevestingslip. Typische plek dus. _________________ Leap, and the net will appear.
|
Naar boven |
|
 |
|