Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Chris17
Geregistreerd op: 17-5-2016 Berichten: 3 Woonplaats: Borger
|
|
Naar boven |
|
 |
Olivier_S
Geregistreerd op: 2-4-2013 Berichten: 279 Woonplaats: Bertem
|
Geplaatst: Di, 17 Mei. 2016, 15:40 Onderwerp: |
|
|
Proficiat met je aankoop.
Het koud starten zonder in neutraal te zetten lukt bij de mijne ( 06 met 80 000 km) ook niet. In neutraal lukt het wel goed.
Mijn leovince's knallen ook, of dit normaal is heb ik nooit over nagedacht.
Ik heb nooit iets anders gereden dan KTM (buiten rijschoolmotor) en deze schakelt inderdaad wat ruw in vergelijking met bmw naar het schijnt. Denk dat dit ook wel normaal is, ik rij meestal met crosslaarzen en dan valt het zo niet op.
Voor straatgebruik kan ik de conti trailattack aanraden, goeie grip/ duurzaamheid.
_________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Di, 17 Mei. 2016, 17:19 Onderwerp: Re: Nieuwe eigenaar en aantal vragen 990EFI adventure 07. |
|
|
* Ik heb sinds kort regelmatig het "probleem"dat motor niet start, wat me opvalt is dat dit enkel is wanneer het neutraal lampje niet brand? na sleutel opnieuw op contact te zetten is het vaak goed? Zit er ergens een neutraal sensor die wat kan haperen? anders?
Je kan nooit starten in versnelling, enkel als je de koppeling intrekt. Als je niet kan starten in 1e terwijl de koppeling ingetrokken is, is de kans groot dat de sensor aan het koppelingshendel niet werkt zoals zou moeten.
* Bij afremmen in zelfde versnelling, komen er behoorlijke knallen uit de uitlaat? Het klinkt goed maar is dit geen gevolg van slechte afstelling? Kleppen oid?
Ik zie op de foto dat je aftermarket uitlaten hebt. Het knallen bij remmen wordt veroorzaakt door een lekkage in het uitlaatsysteem. Dit kan zitten bij de overgang uitlaatbuis-y stuk (een grafietring die versleten of slecht geplaatst is) of ergens in het SAS systeem. Als het SAS systeem nog niet verwijderd is op jouw motor is de kans het grootst dat de oorzaak daar te vinden is. Ik zou beginnen met het SAS te verwijderen en te kijken of het probleem daarmee opgelost is.
* In vergelijk met mn vorige motoren schakeld de KTM behoorlijk ruw.. heb het idee dat dit met name bij de overgang van 2-3 en 3-4 is. Niet dat er moeite is om in de versnelling te komen maar min. weerstand/fibratie is voelbaar op de pook. De motor ontkoppeld verder prima.. Iemand suggesties of?
Moeilijk te zeggen... het ligt er allemaal aan wat jij "ruw" vindt. Mogelijk is er niks aan de hand. Klassieke problemen zijn het inslijten van de belleville veer in het koppelingspakket, het inslijten van de koppelingsversterker en het dichtslibben van de olieinjector ter hoogte van de koppeling. Die dingen kan je alvast proberen uitsluiten. Als je de motor op de middenbok in eerste zet met ingetrokken koppeling, kan je het achterwiel dan makkelijk stoppen met de voet? Indien niet heb je wellicht een lek in de koppelingspomp (koppelingsnemer aan het blok), da's nog zo'n klassieker.
* Achterband die momenteel gemonteerd is, een Heindenau welke behoorlijk 4 kant is. Gezien ik voornamelijk op de weg rijd wil ik graag een andere type monteren die iets minder grof is qua profiel en rond gevormd. tips?
Allerlei, maar voor puur weggebruik zijn Conti Trail Attacks erg goed. Ik heb verder op mijn 990 de Pirelli MT90AT en de Michelin Anakee gehad. Geen klachten over. Nu rij ik op mijn 1190 met de Dunlop TrailSmart en daar ben ik ook zeer tevreden over.
Hoor het graag van jullie!
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Wo, 18 Mei. 2016, 10:12 Onderwerp: |
|
|
Sluit me aan bij iedereen
Quote: | Voor straatgebruik en licht onverhard(met wat pleziergeslip) kan ik de conti trailattack aanraden, goeie grip/ duurzaamheid.
|
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 18 Mei. 2016, 10:33 Onderwerp: Re: Nieuwe eigenaar en aantal vragen 990EFI adventure 07. |
|
|
Master of Disaster schreef: | Ik heb verder op mijn 990 de Pirelli MT90AT en de Michelin Anakee gehad. |
Ik heb één keer de Anakee als voorband gehad, nadien weer de genoemde Pirelli gestoken. Sublieme band, in alle weersomstandigheden, op alle soorten weg (ook als de weg weg is)
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Chris17
Geregistreerd op: 17-5-2016 Berichten: 3 Woonplaats: Borger
|
Geplaatst: Vr, 20 Mei. 2016, 9:44 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor reacties.
Mbt het niet starten, dat de motor niet start wanneer deze in versnelling staat snap ik. De motor staat wel degeliljk neutraal echter brand er geen lampje en dan geen reactie op start knop? Sleutel nogmaals op contact en dan brand lampje wel .. dus wel willen starten. Motor starten in de 1e versn. met koppeling ingetrokken is geen probleem, ook wiel tegenhouden geen probleem.
Het knallen van uitlaten klinkt wel goed, echter wist ik ook niet dat dit after market uitlaten waren. Het sas systeem zit er nog op motor indd.
|
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 20 Mei. 2016, 10:13 Onderwerp: |
|
|
Chris17 schreef: | .......... echter brand er geen lampje en dan geen reactie op start knop? ....... |
geheel normaal zou ik zeggen.
't is te zeggen: het is normaal dat de motor niet start als het groene neutraallampje niet brandt. Maar het kàn best zijn dat er ergens een slecht contact is natuurlijk. Je zult niet de eerste zijn die die veiligheid overbrugt om niet het risico te willen lopen van ergens te stranden vanwege dat stomme slechte neutraalcontact.
Dat gezegd zijnde : over bijna 100.000km heb ik al 2-3 keer mijn startcontact (of hoe heet dat ding waarin je je startsleutel steekt) mogen open peuteren om er iets in te repareren....
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
|