Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Frank

|
Geplaatst: Ma, 31 Aug. 2015, 20:04 Onderwerp: Voorwiel R |
|
|
Vraagje: kan je het R voorwiel ongestraft omdraaien? Is van een R, dus zonder abs. Zit ergens een magneetje voor de snelheidsmeter of zo?
Moest vandaag terug met een nagelnieuwe band die slingert... De bandenboer wist na het afnemen van de band niet meer wat links of rechts was en ik kon het niet zien / vinden. Heb het wiel niet thuis, kan het dus niet uitproberen. Wiel wacht op een nieuwe band, die niet op voorraad was. _________________ R! |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 31 Aug. 2015, 23:19 Onderwerp: |
|
|
ip de remschijf staat meestal een pijl van de draairichting
en nee, je kunt hem dus niet omdraaien want dan draaid de remschijf de verkeerde kant op (geen idee hoe erg dat is.. maarja, ze zullen er niet voor niet een pijl op zetten denk ik. Er is dus ook een L en R remschijf, die niet gelijk zijn. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Frank

|
Geplaatst: Di, 1 Sep. 2015, 8:54 Onderwerp: |
|
|
Dank voor je antwoord.
Ik zal als ik het wiel weer ophaal zoeken naar een pijl. Toch is de remschijf maar één nummer in de onderdeelcatalogus en is er waarschijnlijk geen verschil in de schijven. _________________ R! |
|
Naar boven |
|
 |
Frank

|
Geplaatst: Wo, 2 Sep. 2015, 15:59 Onderwerp: |
|
|
Wiel zit er weer in. Prima service (van De Molenbanden Reek), ze wisten een band te regelen terwijl Pirelli een levertijd van twee weken had.
De remschijven en dragers hebben geen pijl. Ik kon niet vinden waar de snelheidopnemer mee wordt gestuurd, ook op de velg staat geen merkteken. Wiel zit er prima in, dus... Kans van een op de twee dat ie goed zit.  _________________ R! |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1596 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 2 Sep. 2015, 16:22 Onderwerp: |
|
|
als de spaken van een remschijf mooi symmetrisch zijn opgebouwd, dan maakt het weinig uit in welke draairichting ze gemonteerd word.
Voorbeeldje :
Maar het kan goed gebeuren dat ze asymmetrisch zijn, en dat zie je dan ook gemakkelijk, en dan moet je ze goed monteren :
 _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 2 Sep. 2015, 22:21 Onderwerp: |
|
|
yep , klopt. had me ff niet gerealiseerd dat het om een 990 ging en dat die schijven symmetrisch zijn: bij de 950 zijn ze dan niet omdat ze dus idd schuine 'spaakjes' hebben.
Neem aan dat het wiel dan idd symmetrisch is... anderzijds zou ik ivm belansting van de spaken toch proberen te vermijden om het wiel steeds om te draaien. Dus volgende keer effe wel de draairichting onthouden of pijltje zetten _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|