Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Za, 30 Dec. 2017, 14:14 Onderwerp: |
|
|
Motor, kist en tas weg. Eindelijk rust.
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 30 Dec. 2017, 14:54 Onderwerp: |
|
|
Je weet dat je een SE rijd als je 3 achterbanden denkt te gaan verslijten _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Laatst aangepast door StevenD op Za, 30 Dec. 2017, 15:22, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 30 Dec. 2017, 15:08 Onderwerp: |
|
|
TOF,
maar wat ga je nou rijden eigenlijk? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Zo, 31 Dec. 2017, 11:30 Onderwerp: |
|
|
Ha, ha: De Intercontinental Rally zie bij evenementen. _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 31 Dec. 2017, 13:16 Onderwerp: |
|
|
ah ja, was me effe ontglipt _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
peter6480
Geregistreerd op: 10-11-2016 Berichten: 374
|
Geplaatst: Zo, 3 Nov. 2019, 15:06 Onderwerp: |
|
|
Omdat je nogal met brandstof bezig bent, is dit ook wat voor jou GezwindeSpoed?
Zou het wat uitmaken bij de standaard 950/990 tanks? Of misschien in je under seat tank.
https://www.frontrowcomponents.com/Explo-safe-1
Als er wat mee is krijgt je die verhipte blokjes er nooit weer uit. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 5 Nov. 2019, 21:46 Onderwerp: |
|
|
spul is in veeel grotere stukken ook verkrijgbaar bij de vijverwinkel (pomp filter).
zelf vaak gebruikt. Altijd effe testen in een potje met benzine uiteraard! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Ma, 4 Mei. 2020, 9:10 Onderwerp: |
|
|
Even mijn verhaaltje bijwerken....
Na de Intercontinental rally m'n vering aangepakt: via via bij WP in Malden laten doen. Voor is de veerweg verlengt tot 300mm met een veer van 5.2N/mm. Achter was een langer verhaal, uiteindelijk op ebay een 990ADV shock gekocht, hier een korter reservoir op laten zetten een de dunste interne shim (1mm) laten plaatsen. Veerweg komt dan uit op zo'n 285mm met een 130-265 veer.
De Tuareg rally 2019 was de eerste echte test: wouw dit is geweldig, eindelijk kan ik door gaten en van duintjes afspringen zonder m'n armen door de schouderbladen schieten. _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE
Laatst aangepast door GezwindeSpoed op Ma, 4 Mei. 2020, 9:46, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Ma, 4 Mei. 2020, 9:14 Onderwerp: |
|
|
Tijdens de Tuareg rally weer last van oververhitting. Het laatste wat ik kon verzinnen is dat de grote Safari tank de koeling niet bevordert, ook zorg deze bij volle tank voor veel gewicht op het voorwiel. En laat nou net Rage Garage een aanbieding hebben voor de underseat tank.
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=8917
Nu dus 15L in voortank en bijna 5L achter. Heb een 3-wegkraantje ertussen gezet dus kan kiezen wat ik eerst leeg wil maken. Verder heb ik streepjes gezet op de underseat tank zodat ik ongeveer weet hoeveel peut ik nog heb.
https://advrider.com/f/attachments/img_20191115_164126-jpg.1999120/
Verder is TripleClamp bezig met een schuimfilter ala 690RFR. Ik heb in het verleden al eens een ITG filter geprobeerd, maar de manier waarop de basisplaat op de carbs was gesealed beviel me niet en het schoon maken van de filter met kooi erin vast was een drama.
TripleClamp heeft er beter over nagedacht.
Eerst begonnen met hoofdsproeiers 172 voor, 175 achter, 3e clip op de naald, schroeven 3 draaien uit en vlotterhoogte op 4mm. Hiermee de OTR van Handel gereden. Op zich liep de motor best goed, maar brandstofverbruik was wel erg hoog. Uiteindelijk heb ik de sproeiers hetzelfde gehouden maar de naald op de 2e (standaard) clip gezet. Ik denk dat de mengselschroef ook nog wat verder in kan, maar motor loop erg goed. _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 4 Mei. 2020, 19:52 Onderwerp: |
|
|
meer onderin koppel denk ik..
Maar ook veel meer aanzuigherrie _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Wo, 6 Mei. 2020, 8:41 Onderwerp: |
|
|
Het aanzuiggeluid lijkt nu erg op m'n 570 waar je ook met je hoofd boven de filter hangt. Ik heb altijd oordoppen in en dan is het prima een dag vol te houden. Inderdaad lekker vet koppel onderin en directere respons. Bovenin weet ik niet daar kom ik niet zo vaak en vind ik moeilijker vergelijken.
Nu wegbanden eronder, da's ook erg leuk maar snel illegaal. Vanochtend 4°C en dan zit ie wel randje arm met cruisen. Wat zoekerig bij constant kleine gasopening, maar zo rij ik nooit met off road dus laat het lekker zo. Verder flink choke nodig bij koude motor dus schroeven laat ik ook maar zo.
Heb ook een lithium accu om te proberen. Eerst licht aan en naar buiten rollen en dan goed starten bij deze temperatuur (-3kg dus nu 187kg zonder benzine maar voor de rest rijklaar met gereedschap en extra biba). _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2020, 8:18 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een klein olielekje boven m'n voortandwiel. Oliedruksensor lijkt droog, het lijkt meer vanaf de startmotor te komen. Hier zit toch zo'n rubberring tussen, kan dat het wezen? Veel olie zit daar niet bij de startmotor lijkt me??
Of zijn er andere verdachte onderdelen daar in de V? _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 12 Mei. 2020, 14:05 Onderwerp: |
|
|
mm, nee geen idee.
niet gemorst, of uit de ketting etc?
anders misschien gewoon van het klepdeksel (Los geweest?) ; ooit een keer die rubbers vervangen.. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Zo, 5 Jul. 2020, 16:47 Onderwerp: |
|
|
Paar keer met motor naar m'n werk op wegbanden. Alles blijft nu droog, dus misschien toch ketting wat rijkelijk gesmeerd. Wel leuk trouwens die wegbanden, maar snel illegaal _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE
Laatst aangepast door GezwindeSpoed op Do, 25 Feb. 2021, 9:22, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Do, 25 Feb. 2021, 9:21 Onderwerp: |
|
|
Dinsdag avond lekker ritje gemaakt, 14°C droge ondergrond en geen kip te bekennen (wel veel konijntjes). Netjes 20u59 thuis .
Motor loopt weer veel te warm, onderlangs de dijk scheuren, wel flink op het gas, maar hoge snelheid dus goed koeling gaf 6 streepjes. Normaal zie ik nooit hoger dan 5. Duurde ook best lang voordat de fans met motor uit de temperatuur onder de 5 streepjes kreeg (zie bij 2min in filmpje).
Ondertussen heb ik al veel gedaan om de koeling te verbeteren maar nog niet het gewenste resultaat. Dit is al een ander blok, originele tank ipv Safari, water met 20% antivries ipv 50%, het enige dat hetzelfde is is de radiateur en slangen. Ik heb een SMR radiateur gekocht en ga deze binnenkort eens plaatsen met nieuwe slangen. Daarna houd het echt op met ideeen.
https://www.youtube.com/watch?v=YlpmnQHaXtY _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
|