lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Spiegels verwijderen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
toktok

BerichtGeplaatst: Di, 30 Dec. 2014, 9:19    Onderwerp: Spiegels verwijderen Reageer met quote

Hallo,

even een vraag vwb de spiegels, als ik die eraf draai blijven die mirror-supports zitten maar die wil ik er ook af hebben. Nu heb ik gisteren eens geprobeerd maar ik durfde niet teveel kracht te zetten dus ben ik gestopt. Resultaat, ze zitten er nog steeds op. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Heb een foto bijgevoegd van welk onderdeel ik bedoel.
Alvast bedankt, Grt, Tok

MirrorSupport.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  518.37 KB
 Weergegeven:  529 keer

MirrorSupport.jpg

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
arno

BerichtGeplaatst: Di, 30 Dec. 2014, 10:32    Onderwerp: Reageer met quote

Als de spiegel eraf is, zie je dan in de support geen groef voor schroevendraaier of iets om sleutel op te zetten?

Anders moet je t met een pijpentang proberen, dat lukt normaal gezien wel. Best wat tape dan rond de support doen, om beschadiging te voorkomen.

toktok

BerichtGeplaatst: Di, 30 Dec. 2014, 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

Jawel, zie ik zeker (zit zeskant bovenop) maar met enige kracht komt die niet los, vraag me af of de draad andersom is vooraleer ik er kracht op ga zetten, kan ook iets afbreken.
Naar boven
timieh

BerichtGeplaatst: Di, 30 Dec. 2014, 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

Probeer anders met een rammelaar/moerenklopper.
Wil vaak het beetje corrossie in die dingen verhelpen.
Zoniet evt een slagschroevendraaier. En de boormachine op slippen zetten en dan eens proberen wilt haast nooit lukken maar help altijd een beetje.
En gewoon even in de kruipolie zetten thumbsup

KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Dec. 2014, 4:10    Onderwerp: Reageer met quote

lange bout of draadeind erin draaien met 2 moertjes erop moertjes vast draaien en dan met ringsleutel los draaien.... beetje warm maken wil ook wel eens helpen thumbsup thumbsup
Naar boven
TomW_be

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Dec. 2014, 8:17    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
lange bout of draadeind erin draaien met 2 moertjes erop moertjes vast draaien en dan met ringsleutel los draaien.... beetje warm maken wil ook wel eens helpen thumbsup thumbsup

Een goede tik op die bout helpt ook steeds, of toch meestal grin2
Naar boven
bompa

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Dec. 2014, 11:22    Onderwerp: Reageer met quote

toktok schreef:
Jawel, zie ik zeker (zit zeskant bovenop) maar met enige kracht komt die niet los, vraag me af of de draad andersom is vooraleer ik er kracht op ga zetten, kan ook iets afbreken.

Ik heb juist is aan mijn spiegels gedraaid , als ik op de moto zit is rechts draaien los , bij de twee spiegels in hun geheel met het zeskant tussenstukje bij, links is vast .

Ik zet de spiegels gewoonlijk goed vast in het zeskant tussenstukje met sleutel , dan de gehele spiegel met de hand vast op de moto .
Naar boven
toktok

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Dec. 2014, 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

bompa schreef:
toktok schreef:

Ik heb juist is aan mijn spiegels gedraaid , als ik op de moto zit is rechts draaien los , bij de twee spiegels in hun geheel met het zeskant tussenstukje bij, links is vast .

Ik zet de spiegels gewoonlijk goed vast in het zeskant tussenstukje met sleutel , dan de gehele spiegel met de hand vast op de moto .

Het gaat om het zwarte tussenstukje, dus om dat los te krijgen moet je tegen de wijzers van de klok draaien, zoals met een normale bout?
Naar boven
bompa

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Dec. 2014, 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal dan het verkeerde stukje voorgehad hebben denk ik ,
Ik dacht dat je dit bedoelde dat met het rode stipje op de foto .om van het handvat ( of stuur) los te krijgen.

https://lh5.googleusercontent.com/-BrLSEyHVgrg/VKPY-cLwKWI/AAAAAAAAMIk/tb8TZpCWtqU/s640/Afbeelding%2520064.jpg?gl=BE
Naar boven
toktok

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Dec. 2014, 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

bompa schreef:
Ik dacht dat je dit bedoelde dat met het rode stipje op de foto .om van het handvat ( of stuur) los te krijgen.

https://lh5.googleusercontent.com/-BrLSEyHVgrg/VKPY-cLwKWI/AAAAAAAAMIk/tb8TZpCWtqU/s640/Afbeelding%2520064.jpg?gl=BE

Ja, precies dat stukje bedoel ik ook. Bovenop zit een zeskant moer. Moet je die om los te krijgen tegen de wijzers van de klok draaien zoals je normaal ook een moer losdraait of met de wijzers van de klok mee? Alvast bedankt, Grt tok
Naar boven
toktok

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Dec. 2014, 15:44    Onderwerp: Reageer met quote

bompa schreef:

Ja, precies dat stukje bedoel ik ook. Bovenop zit een zeskant moer. Moet je die om los te krijgen tegen de wijzers van de klok draaien zoals je normaal ook een moer losdraait of met de wijzers van de klok mee? Alvast bedankt, Grt tok
Naar boven
arno

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Dec. 2014, 15:48    Onderwerp: Reageer met quote

toktok schreef:
bompa schreef:

Ik veronderstel losdraaien tegen de klok in, anders komt het los wanneer je je spiegel vast zet.

bompa

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Dec. 2014, 18:01    Onderwerp: Reageer met quote

toktok schreef:

Ik heb daarstraks dat bovenste stukje ook proberen los te draaien , stukje met die stip tussen de spanvijs op de werkbank, en op de bovenste zeskant een sleutel,maar ik kreeg dat ook van geen kanten los confused ,en heb het dan zo maar gelaten,want 't was maar om is te proberen . maar dat zit inderdaad heel vast .
Maar bij het eerste berichtje dacht ik dat het was om het los te krijgen van de handvat .

Maar op mijn vervang spiegels is het bovenste stukje rechts los en links vast heb het juist is geprobeerd, bij den deze,
https://lh3.googleusercontent.com/-zWkq7z6lOOg/VKL9Z5l1R8I/AAAAAAAAMH0/Ly4Nko55nLk/s640/Afbeelding%2520060.jpg?gl=BE
En die monteer ik gewoonlijk gelijk ik beschreven heb, bovenste stukje met de sleutel, onderste stukje met de hand vast .
Maar dat helpt je spijtig genoeg niet echt verder he.
Naar boven
toktok

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Jan. 2015, 11:54    Onderwerp: Reageer met quote

Spiegels zijn los, eerst de spiegels zelf los gedraaid, toen de tussenstukjes met de föhn warm gemaakt, dopsleutel op de zeskant moer en tegen de wijzers van de klok in kwamen ze met enige kracht los.

Bedankt heren. Grt, Tok
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: