Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
toktok

|
|
Naar boven |
|
 |
arno
Geregistreerd op: 28-9-2011 Berichten: 369 Woonplaats: Beveren-Waas (B)
|
Geplaatst: Di, 30 Dec. 2014, 10:32 Onderwerp: |
|
|
Als de spiegel eraf is, zie je dan in de support geen groef voor schroevendraaier of iets om sleutel op te zetten?
Anders moet je t met een pijpentang proberen, dat lukt normaal gezien wel. Best wat tape dan rond de support doen, om beschadiging te voorkomen.
_________________ KTM ADV 640 '03 |
|
Naar boven |
|
 |
toktok

|
Geplaatst: Di, 30 Dec. 2014, 10:49 Onderwerp: |
|
|
Jawel, zie ik zeker (zit zeskant bovenop) maar met enige kracht komt die niet los, vraag me af of de draad andersom is vooraleer ik er kracht op ga zetten, kan ook iets afbreken.
|
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Di, 30 Dec. 2014, 20:25 Onderwerp: |
|
|
Probeer anders met een rammelaar/moerenklopper.
Wil vaak het beetje corrossie in die dingen verhelpen.
Zoniet evt een slagschroevendraaier. En de boormachine op slippen zetten en dan eens proberen wilt haast nooit lukken maar help altijd een beetje.
En gewoon even in de kruipolie zetten
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 31 Dec. 2014, 4:10 Onderwerp: |
|
|
lange bout of draadeind erin draaien met 2 moertjes erop moertjes vast draaien en dan met ringsleutel los draaien.... beetje warm maken wil ook wel eens helpen
|
|
Naar boven |
|
 |
TomW_be

|
Geplaatst: Wo, 31 Dec. 2014, 8:17 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | lange bout of draadeind erin draaien met 2 moertjes erop moertjes vast draaien en dan met ringsleutel los draaien.... beetje warm maken wil ook wel eens helpen  |
Een goede tik op die bout helpt ook steeds, of toch meestal
|
|
Naar boven |
|
 |
bompa
Geregistreerd op: 16-5-2012 Berichten: 84 Woonplaats: De Stille Kempen
|
Geplaatst: Wo, 31 Dec. 2014, 11:22 Onderwerp: |
|
|
toktok schreef: | Jawel, zie ik zeker (zit zeskant bovenop) maar met enige kracht komt die niet los, vraag me af of de draad andersom is vooraleer ik er kracht op ga zetten, kan ook iets afbreken. |
Ik heb juist is aan mijn spiegels gedraaid , als ik op de moto zit is rechts draaien los , bij de twee spiegels in hun geheel met het zeskant tussenstukje bij, links is vast .
Ik zet de spiegels gewoonlijk goed vast in het zeskant tussenstukje met sleutel , dan de gehele spiegel met de hand vast op de moto .
|
|
Naar boven |
|
 |
toktok

|
Geplaatst: Wo, 31 Dec. 2014, 11:50 Onderwerp: |
|
|
bompa schreef: | toktok schreef: | Jawel, zie ik zeker (zit zeskant bovenop) maar met enige kracht komt die niet los, vraag me af of de draad andersom is vooraleer ik er kracht op ga zetten, kan ook iets afbreken. |
Ik heb juist is aan mijn spiegels gedraaid , als ik op de moto zit is rechts draaien los , bij de twee spiegels in hun geheel met het zeskant tussenstukje bij, links is vast .
Ik zet de spiegels gewoonlijk goed vast in het zeskant tussenstukje met sleutel , dan de gehele spiegel met de hand vast op de moto . |
Het gaat om het zwarte tussenstukje, dus om dat los te krijgen moet je tegen de wijzers van de klok draaien, zoals met een normale bout?
|
|
Naar boven |
|
 |
bompa
|
|
Naar boven |
|
 |
toktok

|
Geplaatst: Wo, 31 Dec. 2014, 15:43 Onderwerp: |
|
|
Ja, precies dat stukje bedoel ik ook. Bovenop zit een zeskant moer. Moet je die om los te krijgen tegen de wijzers van de klok draaien zoals je normaal ook een moer losdraait of met de wijzers van de klok mee? Alvast bedankt, Grt tok
|
|
Naar boven |
|
 |
toktok

|
Geplaatst: Wo, 31 Dec. 2014, 15:44 Onderwerp: |
|
|
Ja, precies dat stukje bedoel ik ook. Bovenop zit een zeskant moer. Moet je die om los te krijgen tegen de wijzers van de klok draaien zoals je normaal ook een moer losdraait of met de wijzers van de klok mee? Alvast bedankt, Grt tok
|
|
Naar boven |
|
 |
arno
Geregistreerd op: 28-9-2011 Berichten: 369 Woonplaats: Beveren-Waas (B)
|
Geplaatst: Wo, 31 Dec. 2014, 15:48 Onderwerp: |
|
|
toktok schreef: |
Ja, precies dat stukje bedoel ik ook. Bovenop zit een zeskant moer. Moet je die om los te krijgen tegen de wijzers van de klok draaien zoals je normaal ook een moer losdraait of met de wijzers van de klok mee? Alvast bedankt, Grt tok |
Ik veronderstel losdraaien tegen de klok in, anders komt het los wanneer je je spiegel vast zet.
_________________ KTM ADV 640 '03 |
|
Naar boven |
|
 |
bompa
|
Geplaatst: Wo, 31 Dec. 2014, 18:01 Onderwerp: |
|
|
toktok schreef: |
Ja, precies dat stukje bedoel ik ook. Bovenop zit een zeskant moer. Moet je die om los te krijgen tegen de wijzers van de klok draaien zoals je normaal ook een moer losdraait of met de wijzers van de klok mee? Alvast bedankt, Grt tok |
Ik heb daarstraks dat bovenste stukje ook proberen los te draaien , stukje met die stip tussen de spanvijs op de werkbank, en op de bovenste zeskant een sleutel,maar ik kreeg dat ook van geen kanten los ,en heb het dan zo maar gelaten,want 't was maar om is te proberen . maar dat zit inderdaad heel vast .
Maar bij het eerste berichtje dacht ik dat het was om het los te krijgen van de handvat .
Maar op mijn vervang spiegels is het bovenste stukje rechts los en links vast heb het juist is geprobeerd, bij den deze,
https://lh3.googleusercontent.com/-zWkq7z6lOOg/VKL9Z5l1R8I/AAAAAAAAMH0/Ly4Nko55nLk/s640/Afbeelding%2520060.jpg?gl=BE
En die monteer ik gewoonlijk gelijk ik beschreven heb, bovenste stukje met de sleutel, onderste stukje met de hand vast .
Maar dat helpt je spijtig genoeg niet echt verder he.
|
|
Naar boven |
|
 |
toktok

|
Geplaatst: Zo, 4 Jan. 2015, 11:54 Onderwerp: |
|
|
Spiegels zijn los, eerst de spiegels zelf los gedraaid, toen de tussenstukjes met de föhn warm gemaakt, dopsleutel op de zeskant moer en tegen de wijzers van de klok in kwamen ze met enige kracht los.
Bedankt heren. Grt, Tok
|
|
Naar boven |
|
 |
|