lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Banden balanceer apparaat

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3674

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Okt. 2014, 13:33    Onderwerp: Banden balanceer apparaat Reageer met quote

Ik ben het zat om telkens dealer-afhankelijk te zijn mbt het uitbalanceren van m'n wielen.
Iemand ervaring met zo iets? http://www.powerplustools.nl/motor-diversen/balanceer-apparaat-pp-t-1356.html

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Okt. 2014, 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik balanceer daar al jaren zelf mijn banden mee. Duurt natuurlijk een beetje langer dan in de bandencentrale met zo'n automatisch ding dat direct de plaats en het gewicht aangeeft. Hier is het meer loodjes met tape bevestigen en toevoegen tot het wiel niet meer noemenswaardig bougeert.
_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Okt. 2014, 14:08    Onderwerp: Reageer met quote



Kost niks, werkt uitstekend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1482
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Okt. 2014, 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon vier lagers.
2 per kant waartussen je as rolt.
En lekker zelf spelen met balanceren thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3674

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Okt. 2014, 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Maar.. als het zo simpel is dan kun je je (voor) wiel toch gemonteerd laten,
de remblokken losduwen (of remtangen weghalen) en het wiel dan gemonteerd en wel uitbalanceren?

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1482
Woonplaats: Biddinghuizen

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 6 Okt. 2014, 19:25    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zou kunnen. Maar mocht er nou een zwaarder punt in je lagers in je wiel zitten. Zou je hem dus niet helemaal lekker kunnen balanceren.

Echter als je hem op de as laat rollen (die vaak kleiner is dan orgineel)
Rolt hij op de as zelf en de as weer op lagertjes op je opstelling.
Waardoor je een wat betere meting krijgt.

dus net zoals z'n bokje.

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 6 Okt. 2014, 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

Balanceer nooit, geen enkel probleem....
_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 6 Okt. 2014, 23:40    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Maar.. als het zo simpel is dan kun je je (voor) wiel toch gemonteerd laten,
de remblokken losduwen (of remtangen weghalen) en het wiel dan gemonteerd en wel uitbalanceren?


Als je wiellagers al wat ouder zijn en de keringen niet stroef om de wielas grijpen gaat dat inderdaad best goed. Op losse lagertjes (overigens ook oude wiellagers die ik schoongemaakt heb en een drupje dunne olie erin) merk ik het gewicht van een afgeknipte tierap om de spaken, gemonteerd niet. Dus in zoverre is het onnauwkeuriger. Maar uiteindelijk boeit die laatste gram ook helemaal niks.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 7 Okt. 2014, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

uitbalanceren op de as (al dan niet in de motor) gaat prima: De vul-bussen die in de keerring lopen gewoon effe weglaten, ketting er af en remblokken helemaal terugdrukken (of buiten de motor de as effe op 2 vlakken leggen, 2 stoelen/tafels/schraagjes/B&D workmate ofzo...
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Toon_D



Geregistreerd op: 1-3-2013
Berichten: 219
Woonplaats: Kruibeke

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 7 Okt. 2014, 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een balanceerstoeltje gekocht op ebay voor 35 euro, kan je niet voor sukkelen! thumbsup En dan nog enkele loodstrips erbij en vertrokken was ik!
_________________
KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 7 Okt. 2014, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

idd, ook een makkelijke oplossing.

maar zoals op het plaatje van Dabit werkt ook prima. Als je wiellager goed zijn gaat dat dus ook prima met de as direct op de steun en het wiel gewoon draaien op de wiellagers. dan wel dus de bussen uit de keerringen wegnemen (wat bij de lc gewoon gaat; bij achterwiel pak je de hele tandwieldrager er ook uit uiteraard)

succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3674

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 8 Okt. 2014, 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

er zit hem nogal een prijsverschil tusen deze 2<
(50 of 120 euro shocked3 )
http://www.datona.nl/motorbanden-balanceerapparaat.html#description-anchor
http://www.tools2go.nl/motorfiets-balanceermachine?gclid=CK2Z_oryl8ECFSoOwwod8YQA4A

zal hem wel in de zuiverheid en de lagers zitten

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3674

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 10 Okt. 2014, 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

mmm,...
de conussen van de duurste van de 2 gaan slechts tot 29mm,
terwijl de voorasdiameter van de adv al 30mm is wreck

na navraag bij powerplus weet ik dat de conusssen van hun apparaat 33,7 mm is, dus heb ik de powerplus besteld.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif