Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3674
|
Geplaatst: Ma, 6 Okt. 2014, 13:33 Onderwerp: Banden balanceer apparaat |
|
|
Ik ben het zat om telkens dealer-afhankelijk te zijn mbt het uitbalanceren van m'n wielen.
Iemand ervaring met zo iets? http://www.powerplustools.nl/motor-diversen/balanceer-apparaat-pp-t-1356.html _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Ma, 6 Okt. 2014, 13:44 Onderwerp: |
|
|
Ik balanceer daar al jaren zelf mijn banden mee. Duurt natuurlijk een beetje langer dan in de bandencentrale met zo'n automatisch ding dat direct de plaats en het gewicht aangeeft. Hier is het meer loodjes met tape bevestigen en toevoegen tot het wiel niet meer noemenswaardig bougeert. _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Ma, 6 Okt. 2014, 14:08 Onderwerp: |
|
|
Kost niks, werkt uitstekend. |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Ma, 6 Okt. 2014, 19:12 Onderwerp: |
|
|
Gewoon vier lagers.
2 per kant waartussen je as rolt.
En lekker zelf spelen met balanceren  _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3674
|
Geplaatst: Ma, 6 Okt. 2014, 19:18 Onderwerp: |
|
|
Maar.. als het zo simpel is dan kun je je (voor) wiel toch gemonteerd laten,
de remblokken losduwen (of remtangen weghalen) en het wiel dan gemonteerd en wel uitbalanceren? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Ma, 6 Okt. 2014, 19:25 Onderwerp: |
|
|
Dat zou kunnen. Maar mocht er nou een zwaarder punt in je lagers in je wiel zitten. Zou je hem dus niet helemaal lekker kunnen balanceren.
Echter als je hem op de as laat rollen (die vaak kleiner is dan orgineel)
Rolt hij op de as zelf en de as weer op lagertjes op je opstelling.
Waardoor je een wat betere meting krijgt.
dus net zoals z'n bokje. _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Ma, 6 Okt. 2014, 23:02 Onderwerp: |
|
|
Balanceer nooit, geen enkel probleem.... _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Ma, 6 Okt. 2014, 23:40 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Maar.. als het zo simpel is dan kun je je (voor) wiel toch gemonteerd laten,
de remblokken losduwen (of remtangen weghalen) en het wiel dan gemonteerd en wel uitbalanceren? |
Als je wiellagers al wat ouder zijn en de keringen niet stroef om de wielas grijpen gaat dat inderdaad best goed. Op losse lagertjes (overigens ook oude wiellagers die ik schoongemaakt heb en een drupje dunne olie erin) merk ik het gewicht van een afgeknipte tierap om de spaken, gemonteerd niet. Dus in zoverre is het onnauwkeuriger. Maar uiteindelijk boeit die laatste gram ook helemaal niks. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 7 Okt. 2014, 21:53 Onderwerp: |
|
|
uitbalanceren op de as (al dan niet in de motor) gaat prima: De vul-bussen die in de keerring lopen gewoon effe weglaten, ketting er af en remblokken helemaal terugdrukken (of buiten de motor de as effe op 2 vlakken leggen, 2 stoelen/tafels/schraagjes/B&D workmate ofzo... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Toon_D
Geregistreerd op: 1-3-2013 Berichten: 219 Woonplaats: Kruibeke
|
Geplaatst: Di, 7 Okt. 2014, 21:54 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een balanceerstoeltje gekocht op ebay voor 35 euro, kan je niet voor sukkelen! En dan nog enkele loodstrips erbij en vertrokken was ik! _________________ KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 7 Okt. 2014, 22:06 Onderwerp: |
|
|
idd, ook een makkelijke oplossing.
maar zoals op het plaatje van Dabit werkt ook prima. Als je wiellager goed zijn gaat dat dus ook prima met de as direct op de steun en het wiel gewoon draaien op de wiellagers. dan wel dus de bussen uit de keerringen wegnemen (wat bij de lc gewoon gaat; bij achterwiel pak je de hele tandwieldrager er ook uit uiteraard)
succes _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3674
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3674
|
Geplaatst: Vr, 10 Okt. 2014, 19:20 Onderwerp: |
|
|
mmm,...
de conussen van de duurste van de 2 gaan slechts tot 29mm,
terwijl de voorasdiameter van de adv al 30mm is
na navraag bij powerplus weet ik dat de conusssen van hun apparaat 33,7 mm is, dus heb ik de powerplus besteld. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
|