lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Permanent uitschakelen/verwijderen ABS op 990

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
buchere



Geregistreerd op: 29-11-2009
Berichten: 6
Woonplaats: Belsele/België

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jan. 2010, 16:54    Onderwerp: Permanent uitschakelen/verwijderen ABS op 990 Reageer met quote

Hoe kan je het beste de ABS definitief uitschakelen/verwijderen?
Ben geen fan van ABS en zeker ni off road, elke keer op da knopje duwen vergt wat teveel discipline.
Gewoon de zekering ervan tussen pleuren of radicaler alles wat met ABS te maken heeft eraf ivm gewichtsbesparing?
Iemand enige ervaring hiermee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jan. 2010, 17:02    Onderwerp: Reageer met quote

stekker van de achtersensor (vlak voor de ABS unit hangt die ergens tegen het frame gebonden) uittrekken (kan je nadien dus ook gewoon terug insteken).

Of tss de achtersensor een schakelaartje zetten (en dat schakelaartje dan ergens op je dash plaatsen (moet ik nog doen...)

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jan. 2010, 18:01    Onderwerp: Reageer met quote

Een R/S-versie kopen? Smile

Nee, serieus: ik erger er mij ook aan dat dat voortdurend afgezet moet worden. Die schakelaaroplossing lijkt mij wel iets:op de weg wil ik wel abs, maar offroad wil ik het niet terug moeten afzetten telkens je stopt. Heeft iemand al ervaring met het inbouwen van die schakelaar?

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jan. 2010, 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Een R/S-versie kopen? Smile

Nee, serieus: ik erger er mij ook aan dat dat voortdurend afgezet moet worden. Die schakelaaroplossing lijkt mij wel iets:op de weg wil ik wel abs, maar offroad wil ik het niet terug moeten afzetten telkens je stopt. Heeft iemand al ervaring met het inbouwen van die schakelaar?


heb schakelaar en kabel hier liggen, maar ik wou niet knippen... heb nu bij ktm versand een stekkertje besteld zodat het plug en play wordt (nu maar hopen dat het het juiste stekkertje is).

Op Advrider staat ergens een post waar je foto's en dergelijk kan vinden.
Let wel: je kan met die schakelaar tijdens het rijden de ABS uit zetten, maar voor terug aan te zetten (zonder stoppen) dien je na de schakelaar ook nog heel even de koppeling in te trekken en de startknop in te duwen (heel heel even maar); kweet wel niet of dat super goed is voor startmoter en dergelijke...

Meestal als Katie de nopjes om heeft trek ik dat stekkertje uit, als de gewone banden er op liggen blijft dat aanstaan (tenzij ook daarmee offroad natuurlijk, maar dan gebruik ik de gewone knop nog voorlopig)

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jan. 2010, 13:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er geen ervaring mee, maar:

Kan je niet de hoofdzekering van de ABS er gewoon uithalen? Of gaat de ECU dan op tilt en krijg je een errormelding?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jan. 2010, 16:08    Onderwerp: Reageer met quote

Toen de mijne nog onder garantie was is bij een herstelling de voedingskabel van de ABS unit mee aan massa gevezen. Hetgeen eigenlijk neerkomt op het volledig uitschakelen (of de hoofdzekering uit te trekken). Het enige wat er gebeurde was het knipperende lampje van de ABS-schakelaar. Voorts niks van foutmeldingen.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Jan. 2010, 9:46    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik de zekering eruit trek, heb ik geen kilometerteller meer. Op zich geen ramp, maar lastiger in te schatten hoeveel je nog kan rijden.

Ben benieuwd hoe de oplossing van Roeligan werkt. Lijkt mij wel handig. Fotootje van het resultaat?

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TomW_be



Geregistreerd op: 26-4-2014
Berichten: 82

BerichtGeplaatst: Di, 29 Jul. 2014, 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

Eventjes een oud topic bumpen.

Ik vind het lastig om telkens opnieuw mijn ABS uit te schakelen. Soms vergeet ik het, soms valt de moto stil en dan springt de ABS terug op,...

Ik weet het. Het zijn dingen die ik mezelf moet verwijten ipv de moto. uhoh

De ideale oplossing voor mij is een switch die ik manueel kan omzetten die dan permanent de abs uitzet.


Ik heb inmiddels al begrepen dat de sensor van voor en achterwiel toekomen onder het zadel. Een mogelijke oplossing is een switch op de sensor van het achterwiel. Dat halen ze ook aan op het amerikaanse ktm forum.

Als ik de sensor van het achterwiel uittrek, blijft de abs dan nog wel reageren op het voorwiel ?

Is er iemand met praktijkervaring ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Di, 29 Jul. 2014, 11:25    Onderwerp: Reageer met quote

TomW_be schreef:
Eventjes een oud topic bumpen.

Ik vind het lastig om telkens opnieuw mijn ABS uit te schakelen. Soms vergeet ik het, soms valt de moto stil en dan springt de ABS terug op,...

Ik weet het. Het zijn dingen die ik mezelf moet verwijten ipv de moto. uhoh

De ideale oplossing voor mij is een switch die ik manueel kan omzetten die dan permanent de abs uitzet.


Ik heb inmiddels al begrepen dat de sensor van voor en achterwiel toekomen onder het zadel. Een mogelijke oplossing is een switch op de sensor van het achterwiel. Dat halen ze ook aan op het amerikaanse ktm forum.

Als ik de sensor van het achterwiel uittrek, blijft de abs dan nog wel reageren op het voorwiel ?

Is er iemand met praktijkervaring ?


nee, 1 sensor uit = abs uit; vandaar die schakelaar tss achterste sensor.
Als je dat bij de voorste zou doen heb je ook geen speedo ed meer.
Let wel, knip in het deel van de sensor, niet in het deel van de abs (dus tss stekker en sensor en niet tss abs en stekker).
Werkt perfect! Gewoon tuimelschakelaartje tussenzetten op je dash ergens

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Thorri



Geregistreerd op: 6-8-2010
Berichten: 215
Woonplaats: Gees

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Aug. 2014, 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf twee ringetjes tussen het schroefje van de sensor gedaan.
Werkt goed. En terug bouwen naar ABS is binnen 30 sec gedaan.

_________________
Groeten Thorri
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TomW_be



Geregistreerd op: 26-4-2014
Berichten: 82

BerichtGeplaatst: Do, 7 Aug. 2014, 9:03    Onderwerp: Reageer met quote

De stekker van de achterste sensor zit bij mij niet in het bakje maar net er buiten. Mogelijks heeft de vorige eigenaar dit verlegd.

Het uittrekken van die achterste sensor is simpel en werkt zoals beloofd: speedo blijft werken, abs werkt totaal niet, lampje van ABS blijft branden om me te waarschuwen wanneer de abs niet werkt.

Perfecte oplossing!

Momenteel lijkt een switch op het dashboard zelfs niet nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif