Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
buchere

|
Geplaatst: Za, 16 Jan. 2010, 16:54 Onderwerp: Permanent uitschakelen/verwijderen ABS op 990 |
|
|
Hoe kan je het beste de ABS definitief uitschakelen/verwijderen?
Ben geen fan van ABS en zeker ni off road, elke keer op da knopje duwen vergt wat teveel discipline.
Gewoon de zekering ervan tussen pleuren of radicaler alles wat met ABS te maken heeft eraf ivm gewichtsbesparing?
Iemand enige ervaring hiermee? |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Za, 16 Jan. 2010, 17:02 Onderwerp: |
|
|
stekker van de achtersensor (vlak voor de ABS unit hangt die ergens tegen het frame gebonden) uittrekken (kan je nadien dus ook gewoon terug insteken).
Of tss de achtersensor een schakelaartje zetten (en dat schakelaartje dan ergens op je dash plaatsen (moet ik nog doen...) _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Za, 16 Jan. 2010, 18:01 Onderwerp: |
|
|
Een R/S-versie kopen?
Nee, serieus: ik erger er mij ook aan dat dat voortdurend afgezet moet worden. Die schakelaaroplossing lijkt mij wel iets:op de weg wil ik wel abs, maar offroad wil ik het niet terug moeten afzetten telkens je stopt. Heeft iemand al ervaring met het inbouwen van die schakelaar? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Za, 16 Jan. 2010, 18:36 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Een R/S-versie kopen?
Nee, serieus: ik erger er mij ook aan dat dat voortdurend afgezet moet worden. Die schakelaaroplossing lijkt mij wel iets:op de weg wil ik wel abs, maar offroad wil ik het niet terug moeten afzetten telkens je stopt. Heeft iemand al ervaring met het inbouwen van die schakelaar? |
heb schakelaar en kabel hier liggen, maar ik wou niet knippen... heb nu bij ktm versand een stekkertje besteld zodat het plug en play wordt (nu maar hopen dat het het juiste stekkertje is).
Op Advrider staat ergens een post waar je foto's en dergelijk kan vinden.
Let wel: je kan met die schakelaar tijdens het rijden de ABS uit zetten, maar voor terug aan te zetten (zonder stoppen) dien je na de schakelaar ook nog heel even de koppeling in te trekken en de startknop in te duwen (heel heel even maar); kweet wel niet of dat super goed is voor startmoter en dergelijke...
Meestal als Katie de nopjes om heeft trek ik dat stekkertje uit, als de gewone banden er op liggen blijft dat aanstaan (tenzij ook daarmee offroad natuurlijk, maar dan gebruik ik de gewone knop nog voorlopig) _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 17 Jan. 2010, 13:24 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er geen ervaring mee, maar:
Kan je niet de hoofdzekering van de ABS er gewoon uithalen? Of gaat de ECU dan op tilt en krijg je een errormelding? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Zo, 17 Jan. 2010, 16:08 Onderwerp: |
|
|
Toen de mijne nog onder garantie was is bij een herstelling de voedingskabel van de ABS unit mee aan massa gevezen. Hetgeen eigenlijk neerkomt op het volledig uitschakelen (of de hoofdzekering uit te trekken). Het enige wat er gebeurde was het knipperende lampje van de ABS-schakelaar. Voorts niks van foutmeldingen. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Wo, 20 Jan. 2010, 9:46 Onderwerp: |
|
|
Als ik de zekering eruit trek, heb ik geen kilometerteller meer. Op zich geen ramp, maar lastiger in te schatten hoeveel je nog kan rijden.
Ben benieuwd hoe de oplossing van Roeligan werkt. Lijkt mij wel handig. Fotootje van het resultaat? _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
TomW_be

|
Geplaatst: Di, 29 Jul. 2014, 10:20 Onderwerp: |
|
|
Eventjes een oud topic bumpen.
Ik vind het lastig om telkens opnieuw mijn ABS uit te schakelen. Soms vergeet ik het, soms valt de moto stil en dan springt de ABS terug op,...
Ik weet het. Het zijn dingen die ik mezelf moet verwijten ipv de moto.
De ideale oplossing voor mij is een switch die ik manueel kan omzetten die dan permanent de abs uitzet.
Ik heb inmiddels al begrepen dat de sensor van voor en achterwiel toekomen onder het zadel. Een mogelijke oplossing is een switch op de sensor van het achterwiel. Dat halen ze ook aan op het amerikaanse ktm forum.
Als ik de sensor van het achterwiel uittrek, blijft de abs dan nog wel reageren op het voorwiel ?
Is er iemand met praktijkervaring ? |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

|
Geplaatst: Di, 29 Jul. 2014, 11:25 Onderwerp: |
|
|
TomW_be schreef: | Eventjes een oud topic bumpen.
Ik vind het lastig om telkens opnieuw mijn ABS uit te schakelen. Soms vergeet ik het, soms valt de moto stil en dan springt de ABS terug op,...
Ik weet het. Het zijn dingen die ik mezelf moet verwijten ipv de moto.
De ideale oplossing voor mij is een switch die ik manueel kan omzetten die dan permanent de abs uitzet.
Ik heb inmiddels al begrepen dat de sensor van voor en achterwiel toekomen onder het zadel. Een mogelijke oplossing is een switch op de sensor van het achterwiel. Dat halen ze ook aan op het amerikaanse ktm forum.
Als ik de sensor van het achterwiel uittrek, blijft de abs dan nog wel reageren op het voorwiel ?
Is er iemand met praktijkervaring ? |
nee, 1 sensor uit = abs uit; vandaar die schakelaar tss achterste sensor.
Als je dat bij de voorste zou doen heb je ook geen speedo ed meer.
Let wel, knip in het deel van de sensor, niet in het deel van de abs (dus tss stekker en sensor en niet tss abs en stekker).
Werkt perfect! Gewoon tuimelschakelaartje tussenzetten op je dash ergens _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Thorri

|
Geplaatst: Wo, 6 Aug. 2014, 19:39 Onderwerp: |
|
|
Ik heb zelf twee ringetjes tussen het schroefje van de sensor gedaan.
Werkt goed. En terug bouwen naar ABS is binnen 30 sec gedaan. _________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
 |
TomW_be

|
Geplaatst: Do, 7 Aug. 2014, 9:03 Onderwerp: |
|
|
De stekker van de achterste sensor zit bij mij niet in het bakje maar net er buiten. Mogelijks heeft de vorige eigenaar dit verlegd.
Het uittrekken van die achterste sensor is simpel en werkt zoals beloofd: speedo blijft werken, abs werkt totaal niet, lampje van ABS blijft branden om me te waarschuwen wanneer de abs niet werkt.
Perfecte oplossing!
Momenteel lijkt een switch op het dashboard zelfs niet nodig. |
|
Naar boven |
|
 |
|