Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
jimbo
Geregistreerd op: 8-12-2005 Berichten: 82 Woonplaats: alkmaar
|
Geplaatst: Wo, 19 Apr. 2006, 21:32 Onderwerp: uitlaatscheten |
|
|
vraagje,
dat geplof en gepruttel uit je uitlaten,als je je gas loslaat,
is dat normaal? of ben ik de enige die daar last van heeft? _________________ bij mij wordt alles groter....door mijn ktm moter. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Wo, 19 Apr. 2006, 21:54 Onderwerp: Re: uitlaatscheten |
|
|
jimbo schreef: | vraagje,
dat geplof en gepruttel uit je uitlaten,als je je gas loslaat,
is dat normaal? of ben ik de enige die daar last van heeft? |
Hoi!
Sas verwijderen, is alleen verantwoord als je uitlaten rijdt ZONDER katalisators, dus Akra's of zo.
Na het verwijderen van de sas was bij mij de "popping sound" in ieder geval acuut verdwenen
En je bent gelijk van een hele hoop slangen en ventielenzooi om je blok heen af
Als je meer hierover wilt lezen, klik dan de link aan http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=21
Daan |
|
Naar boven |
|
|
jimbo
Geregistreerd op: 8-12-2005 Berichten: 82 Woonplaats: alkmaar
|
Geplaatst: Wo, 19 Apr. 2006, 22:01 Onderwerp: |
|
|
die akras zitten er aan te komen, maar als je dan de sas laat zitten,blijft het gepruttel dan, of MOET je je sas weghalen als je akras monteerd?
en hoe zit het dan met eventuele garantie? _________________ bij mij wordt alles groter....door mijn ktm moter. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Wo, 19 Apr. 2006, 22:12 Onderwerp: |
|
|
Ik zou zeggen, probeer het eerst alleen met uitlaten wisselen,
heb je het dan nog, dan de sas weg
Tja, en dan die garantie, ik heb ondanks al mijn eigen "modificaties" nooit problemen gehad met mijn dealer als er eens een garantiegevalletje opdook.
Het zal ook erg "dealerafhankelijk"zijn een dealer die graag onder een claim uit wil komen zou zoiets als excuus aan kunnen wenden om garantie te weigeren.
Ik heb gewoon het risico genomen, om mijn LC8 nog beter te maken dan dat hij al was
PS: nog 2 maanden, dan is mijn 3 jaar garantie verlopen, nu 47000km op de klok.
Daan |
|
Naar boven |
|
|
Ad
Geregistreerd op: 17-1-2006 Berichten: 26 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: Wo, 19 Apr. 2006, 22:22 Onderwerp: |
|
|
Die van mij heeft dat ook in erge maten. Als ik heel erg rustig toer en ik laat de gas los, komen er zware knallen (ook steek vlammen) uit de uitlaat. Dit lijkt mij niet normaal, omdat ik dit tijdens de proefrit helemaal niet zo ervaren heb. Hooguit als je echt vanuit volle gas positie de gas dicht gooit. (was wel met originele uitlaten)
Toen ik mijn motor kocht, heb ik er gelijk akra's op laten zetten. De motor heeft toen ook een grote beurt gehad, en het epc is losgekoppeld.
Ook hebben ze toen het lucht filter aangepast en de naald positie gewijzigd.
Ik ben afgelopen week bij de dealer geweest, om o.a. naar dit probleem te laten kijken. Het stopje in deksel van carburateur, waar eerst de EPC slang aan vast zat bleek niet geheel goed af te sluiten. Verder bleek dat de chokekabel tussen de carb's vast zat, waardoor de choke mogelijk enigszins zou blijven hangen. Naald positie is nogmaals gecontroleerd, en ze hebben nog extra gaten in het lucht filter aangebracht.
Al deze zaken hebben helaas niets opgeleverd!
Heeft iemand nog meer suggesties wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn. Ik kom niet verder dan,...
- Lekke uitlaat
- Uitlaatklep die niet goed sluit! (Door afstelling of kool)
- onjuist stationair mengsel.
Zijn deze knallen eigenlijk schadelijk?
Motor gaat morgen weer naar de dealer om e.e.a te onderzoeken / oplossen
Zal in ieder geval het SAS verhaal meenemen ! |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Wo, 19 Apr. 2006, 22:28 Onderwerp: |
|
|
Zo te lezen is je dealer al aardig serieus met het probleem bezig Ad
Jammer trouwens dat we begonnen zijn in de verkeerde topic (cafe).
Misschien kan de web master het alsnog bij techniek plaatsen?
Is misschien nog nuttig voor anderen
Daan |
|
Naar boven |
|
|
Ad
Geregistreerd op: 17-1-2006 Berichten: 26 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: Wo, 19 Apr. 2006, 22:35 Onderwerp: |
|
|
Klopt Daan.
Dealer pakt dit probleem serieus aan. Niets dan lof!
Zal het SAS verhaal nog eens goed bekijken.
Als je met minder een nog betere motor krijgt, dan zal ik dat zeker niet laten. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 19 Apr. 2006, 23:36 Onderwerp: |
|
|
Als het knallen in de uitlaat idd zo erg is is er meestal ook maar 1 oorzaak waardoor dat kan:
Ergens in de uitlaat komt lucht van buiten naar binnen: LEK dus!
Misschien langs een pakking, misschien elders: De achetrste bocht (die door de achtervork steekt) wil ook nog wel eens scheuren, als ie met wat te veel spanning is gemonteerd geweest. Ze zijn nou eenmaal erg dun die uitlaatpijpen.
Ook asynchroon staan van de carbs kan tot wat extra plofefn leiden => 1 carb sluit dan gewoon niet zo mooi, terwijl de andere veel te rijk wordt. Na de cilinders steekt de ene uitlaat de andere dan aan => knallen.
(Ik neem aan dat ie verder wel gewoon goed loopt?) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Ad
Geregistreerd op: 17-1-2006 Berichten: 26 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: Do, 20 Apr. 2006, 9:38 Onderwerp: |
|
|
(Ik neem aan dat ie verder wel gewoon goed loopt?)[/quote]
Met het gas erop, loopt de motor inderdaad goed. Pakt goed op en klimt in zijn 2 makkelijk in de ketting
Stationair is een ander verhaal. Hierbij slaat de motor regelmatig af.
Vanochtend bij koude start, leek het wel alsof de motor verzopen was.
Hij sloeg wel aan maar reageerde niet op de gas. Motor slaat dood zonder af te slaan. |
|
Naar boven |
|
|
Noppie
Geregistreerd op: 4-1-2005 Berichten: 155
|
Geplaatst: Do, 20 Apr. 2006, 10:06 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als Ad in ieder geval het afslaan van de motor bij stationaire loop en soms bij het aanremmen voor een bocht Ik begin nu soms zelfs al de koppeling in te knijpen als hij 4000 toeren draait om dat ik niet wil dat hij weer afslaat. Mijn stationair toeren tal heb ik zelfs al even op 1600 toeren gehad maar dat vind ik niet prettig voor de motor. Bij 1450 slaat hij gewoon af met grote regelmaat. Ik ga vrijdag naar de dealer en ga dan samen met hem kijken of de carbs wel synchroon staan en kijken of we het probleem kunnen verhelpen. Ik zal ook hier dan mijn ervaringe posten.
Grtzz |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Do, 20 Apr. 2006, 11:30 Onderwerp: |
|
|
Ik had meer of minder dezelfde problemen ( spontaan afslaan/stationair en inhouden) bleek dus dat er 1 bougie stekker er niet geheel op zat, check dit dus als eerste!
controleer ook ff of de mengsel schroeven niet te dicht staan, stel ze om het te proberen eens op 2 slagen uit.
en check alle vacuum aansluitingen.
suxs _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
Noppie
Geregistreerd op: 4-1-2005 Berichten: 155
|
Geplaatst: Do, 20 Apr. 2006, 11:44 Onderwerp: |
|
|
We zullen het doen! En Flatslide jij krijgt van mij nog een spritzschutz (ik bedenk me nu dat ik al bijna 4 mnd niet bij mijn pa ben geweest ) Ik ga binnenkort weer wat meer de weg op en ben je dus niet vergeten.
Grtzz en excuses |
|
Naar boven |
|
|
jimbo
Geregistreerd op: 8-12-2005 Berichten: 82 Woonplaats: alkmaar
|
Geplaatst: Do, 20 Apr. 2006, 18:57 Onderwerp: |
|
|
mijn moter slaat echt NOOIT af, loopt als n naaimachientje, en heb eigenlijk verder nergens klachten over,behalve dan het geplof.
mijn vorige lc8 had overigens precies het zelfde,ik maak me dan ook maar niet al te veel zorgen,en zal zien of het monteren van andere uitlaten,het probleem verhelpt. _________________ bij mij wordt alles groter....door mijn ktm moter. |
|
Naar boven |
|
|
|