lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

uitlaatscheten

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jimbo



Geregistreerd op: 8-12-2005
Berichten: 82
Woonplaats: alkmaar

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Apr. 2006, 21:32    Onderwerp: uitlaatscheten Reageer met quote

vraagje,
dat geplof en gepruttel uit je uitlaten,als je je gas loslaat,
is dat normaal? of ben ik de enige die daar last van heeft?

_________________
bij mij wordt alles groter....door mijn ktm moter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Apr. 2006, 21:54    Onderwerp: Re: uitlaatscheten Reageer met quote

jimbo schreef:
vraagje,
dat geplof en gepruttel uit je uitlaten,als je je gas loslaat,
is dat normaal? of ben ik de enige die daar last van heeft?


Hoi!

Sas verwijderen, is alleen verantwoord als je uitlaten rijdt ZONDER katalisators, dus Akra's of zo.

Na het verwijderen van de sas was bij mij de "popping sound" in ieder geval acuut verdwenen pleased

En je bent gelijk van een hele hoop slangen en ventielenzooi om je blok heen af grin

Als je meer hierover wilt lezen, klik dan de link aan http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=21

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jimbo



Geregistreerd op: 8-12-2005
Berichten: 82
Woonplaats: alkmaar

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Apr. 2006, 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

die akras zitten er aan te komen, maar als je dan de sas laat zitten,blijft het gepruttel dan, of MOET je je sas weghalen als je akras monteerd?
en hoe zit het dan met eventuele garantie?

_________________
bij mij wordt alles groter....door mijn ktm moter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Apr. 2006, 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou zeggen, probeer het eerst alleen met uitlaten wisselen,
heb je het dan nog, dan de sas weg laugh

Tja, en dan die garantie, ik heb ondanks al mijn eigen "modificaties" nooit problemen gehad met mijn dealer als er eens een garantiegevalletje opdook.

Het zal ook erg "dealerafhankelijk"zijn een dealer die graag onder een claim uit wil komen zou zoiets als excuus aan kunnen wenden om garantie te weigeren.

Ik heb gewoon het risico genomen, om mijn LC8 nog beter te maken dan dat hij al was grin3

PS: nog 2 maanden, dan is mijn 3 jaar garantie verlopen, nu 47000km op de klok.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ad



Geregistreerd op: 17-1-2006
Berichten: 26
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Apr. 2006, 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

Die van mij heeft dat ook in erge maten. Als ik heel erg rustig toer en ik laat de gas los, komen er zware knallen (ook steek vlammen) uit de uitlaat. Dit lijkt mij niet normaal, omdat ik dit tijdens de proefrit helemaal niet zo ervaren heb. Hooguit als je echt vanuit volle gas positie de gas dicht gooit. (was wel met originele uitlaten)

Toen ik mijn motor kocht, heb ik er gelijk akra's op laten zetten. De motor heeft toen ook een grote beurt gehad, en het epc is losgekoppeld.
Ook hebben ze toen het lucht filter aangepast en de naald positie gewijzigd.

Ik ben afgelopen week bij de dealer geweest, om o.a. naar dit probleem te laten kijken. Het stopje in deksel van carburateur, waar eerst de EPC slang aan vast zat bleek niet geheel goed af te sluiten. Verder bleek dat de chokekabel tussen de carb's vast zat, waardoor de choke mogelijk enigszins zou blijven hangen. Naald positie is nogmaals gecontroleerd, en ze hebben nog extra gaten in het lucht filter aangebracht.

Al deze zaken hebben helaas niets opgeleverd!

Heeft iemand nog meer suggesties wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn. Ik kom niet verder dan,...
- Lekke uitlaat
- Uitlaatklep die niet goed sluit! (Door afstelling of kool)
- onjuist stationair mengsel.

Zijn deze knallen eigenlijk schadelijk?

Motor gaat morgen weer naar de dealer om e.e.a te onderzoeken / oplossen

Zal in ieder geval het SAS verhaal meenemen !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Apr. 2006, 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

Zo te lezen is je dealer al aardig serieus met het probleem bezig Ad thumbsup

Jammer trouwens dat we begonnen zijn in de verkeerde topic (cafe).
Misschien kan de web master het alsnog bij techniek plaatsen?
Is misschien nog nuttig voor anderen thumbsup

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ad



Geregistreerd op: 17-1-2006
Berichten: 26
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Apr. 2006, 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt Daan.

Dealer pakt dit probleem serieus aan. Niets dan lof!

Zal het SAS verhaal nog eens goed bekijken.
Als je met minder een nog betere motor krijgt, dan zal ik dat zeker niet laten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Apr. 2006, 23:36    Onderwerp: Reageer met quote

Als het knallen in de uitlaat idd zo erg is is er meestal ook maar 1 oorzaak waardoor dat kan:

Ergens in de uitlaat komt lucht van buiten naar binnen: LEK dus!
Misschien langs een pakking, misschien elders: De achetrste bocht (die door de achtervork steekt) wil ook nog wel eens scheuren, als ie met wat te veel spanning is gemonteerd geweest. Ze zijn nou eenmaal erg dun die uitlaatpijpen.

Ook asynchroon staan van de carbs kan tot wat extra plofefn leiden => 1 carb sluit dan gewoon niet zo mooi, terwijl de andere veel te rijk wordt. Na de cilinders steekt de ene uitlaat de andere dan aan => knallen.

(Ik neem aan dat ie verder wel gewoon goed loopt?)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Ad



Geregistreerd op: 17-1-2006
Berichten: 26
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: Do, 20 Apr. 2006, 9:38    Onderwerp: Reageer met quote

(Ik neem aan dat ie verder wel gewoon goed loopt?)[/quote]

Met het gas erop, loopt de motor inderdaad goed. Pakt goed op en klimt in zijn 2 makkelijk in de ketting thumbsup
Stationair is een ander verhaal. Hierbij slaat de motor regelmatig af.
Vanochtend bij koude start, leek het wel alsof de motor verzopen was.
Hij sloeg wel aan maar reageerde niet op de gas. Motor slaat dood zonder af te slaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Noppie



Geregistreerd op: 4-1-2005
Berichten: 155

BerichtGeplaatst: Do, 20 Apr. 2006, 10:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als Ad in ieder geval het afslaan van de motor bij stationaire loop en soms bij het aanremmen voor een bocht stars Ik begin nu soms zelfs al de koppeling in te knijpen als hij 4000 toeren draait om dat ik niet wil dat hij weer afslaat. Mijn stationair toeren tal heb ik zelfs al even op 1600 toeren gehad maar dat vind ik niet prettig voor de motor. Bij 1450 slaat hij gewoon af met grote regelmaat. Ik ga vrijdag naar de dealer en ga dan samen met hem kijken of de carbs wel synchroon staan en kijken of we het probleem kunnen verhelpen. Ik zal ook hier dan mijn ervaringe posten.


Grtzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Do, 20 Apr. 2006, 11:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had meer of minder dezelfde problemen ( spontaan afslaan/stationair en inhouden) bleek dus dat er 1 bougie stekker er niet geheel op zat, check dit dus als eerste!

controleer ook ff of de mengsel schroeven niet te dicht staan, stel ze om het te proberen eens op 2 slagen uit.
en check alle vacuum aansluitingen.


suxs

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Noppie



Geregistreerd op: 4-1-2005
Berichten: 155

BerichtGeplaatst: Do, 20 Apr. 2006, 11:44    Onderwerp: Reageer met quote

We zullen het doen! En Flatslide jij krijgt van mij nog een spritzschutz (ik bedenk me nu dat ik al bijna 4 mnd niet bij mijn pa ben geweest sad3 ) Ik ga binnenkort weer wat meer de weg op en ben je dus niet vergeten.

Grtzz en excuses
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jimbo



Geregistreerd op: 8-12-2005
Berichten: 82
Woonplaats: alkmaar

BerichtGeplaatst: Do, 20 Apr. 2006, 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

mijn moter slaat echt NOOIT af, loopt als n naaimachientje, en heb eigenlijk verder nergens klachten over,behalve dan het geplof.
mijn vorige lc8 had overigens precies het zelfde,ik maak me dan ook maar niet al te veel zorgen,en zal zien of het monteren van andere uitlaten,het probleem verhelpt.

_________________
bij mij wordt alles groter....door mijn ktm moter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif