lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

KTM 950 nog steeds beetje ziekjes
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug

BerichtGeplaatst: Do, 24 Okt. 2013, 19:24    Onderwerp: KTM 950 nog steeds beetje ziekjes Reageer met quote

Na vier dagen woon-cursus-verkeer (al bijna 600km ...) is de conclusie duidelijk : mijn moto is nog steeds wat ziekjes. Of misschien héél érg, maar de symptomen zijn zo vaag:
- voorvork heeft geen zin om subtiel te dempen en te veren (ondanks twee revisies in drie jaar tijd en ondanks veel gefriemel aan de kroonplaten)
- voorkant hobbelt ook wat (kan die Heidenau zijn, maar misschien ook niet)
- koude koppeling hapt nog steeds wat (ondanks binnenkorf en booster van StevenD)
- licht rukkerig aan constante trage snelheden (zeg zo'n 50 km/u)

Kortom, eigenlijk moet hij ne keer naar een ziekenhuis en daar liefdevol een heel grondige checkup krijgen. Spijtig echter dat zo'n behandeling niet wordt terugbetaald. stars

Maar 't is misschien erg om zeggen, de prioriteiten liggen tegenwoordig niet meer bij de moto, maar bij de afwerking van een paar ruimtes in ons huis. Dus waarschijnlijk ga ik in 2014 ne keer uitzoeken wat er aan de hand is. sad

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BikeBrother

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Okt. 2013, 7:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

mijn voorkant hobbelt ook sinds de montage van de heidenau scouts. ik heb het idee dat de hele motor iets meer "vibreert" door deze banden. het rijd wat minder comfortabel op de weg dan bv de standaard pirellies. maar ik vind ze een goed compromis weg/beetje off road.

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
skippie

BerichtGeplaatst: Di, 29 Okt. 2013, 1:21    Onderwerp: Reageer met quote

heb je de achterveer al eens wat slapper gezet, problemen aan de voorkant komen heel vaak bij de achterkant weg omdat hij niet goed afgesteld/geveerd is.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely

BerichtGeplaatst: Di, 29 Okt. 2013, 6:50    Onderwerp: Reageer met quote

skippie schreef:
heb je de achterveer al eens wat slapper gezet, problemen aan de voorkant komen heel vaak bij de achterkant weg omdat hij niet goed afgesteld/geveerd is.

en moet je dan je achterveer verslappen huh2 huh2
Naar boven
Muug

BerichtGeplaatst: Do, 31 Okt. 2013, 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

skippie schreef:

je bedoelt de veervoorspanning? Die heeft er geen invloed op, al uitgeprobeerd. Nu, sowieso mag de stand van de motorfiets geen zo'n zware invloed hebben op de stugheid van die vork. Wat bij mij aan de hand is, heeft niks te maken met de achterkant.

Enkele avonden terug heb ik eens alle bouten van de bovenste kroonplaat losgezet én ook de boutjes onder aan de rechtervoorpoot. Dan een "scheve" vork proberen simuleren door het voorwiel eens naar links of naar rechts te torderen en dan maar huppen met die voorkant. Maar het maakt allemaal niks uit. De boel blijft stug. Maar ja, die van WP suspension in Mol zeggen dat alles recht is. En dan belanden we weer bij de kwestie dat àls alles recht is en het T-stuk scheef, dat je dan moeite hebt om je vorkbenen door de bovenste kroonplaat te krijgen, en dat gaat bij mij echt gemakkelijk. Ik haal toch al zo'n 20 jaar vorkpoten uit kroonplaten en al evenlang haal ik het voorwiel eruit om de band te laten vervangen, en ik heb ook wel al meerdere keren (erg) kromme vorkbenen gehad, maar dit probleem gaat mijn petje te boven.

ToKkE

BerichtGeplaatst: Do, 31 Okt. 2013, 15:03    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Muug"]
skippie schreef:
Maar ja, die van WP suspension in Mol zeggen dat alles recht is. En dan belanden we weer bij de kwestie dat àls alles recht is en het T-stuk scheef, dat je dan moeite hebt om je vorkbenen door de bovenste kroonplaat te krijgen, en dat gaat bij mij echt gemakkelijk. Ik haal toch al zo'n 20 jaar vorkpoten uit kroonplaten en al evenlang haal ik het voorwiel eruit om de band te laten vervangen, en ik heb ook wel al meerdere keren (erg) kromme vorkbenen gehad, maar dit probleem gaat mijn petje te boven.

Ik heb een T-stuk liggen in de garage (zelfs te koop Smile ), je mag deze altijd eens lenen om te kijken of dit een effect heeft... zelfs een voorveer heb ik hier die je even mag proberen , moest je toch twijfelen aan de rechtheid ervan ...

Grtz

MartijnL20

BerichtGeplaatst: Do, 31 Okt. 2013, 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

misschien ten over vloede, maar versleten balhoofdlagers? wiellagers? of schade aam het balhoofd/ frame? wiel gebalanceerd?

het licht rukkerig bij 50 zou ik eerder zoeken in een motorisch probleem of iets met de gas-respons en misschien het stuur.

succes met het vinden van het probleem!

Muug

BerichtGeplaatst: Do, 31 Okt. 2013, 21:55    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="ToKkE"]
Muug schreef:
skippie schreef:
Maar ja, die van WP suspension in Mol zeggen dat alles recht is. En dan belanden we weer bij de kwestie dat àls alles recht is en het T-stuk scheef, dat je dan moeite hebt om je vorkbenen door de bovenste kroonplaat te krijgen, en dat gaat bij mij echt gemakkelijk. Ik haal toch al zo'n 20 jaar vorkpoten uit kroonplaten en al evenlang haal ik het voorwiel eruit om de band te laten vervangen, en ik heb ook wel al meerdere keren (erg) kromme vorkbenen gehad, maar dit probleem gaat mijn petje te boven.

Ik heb een T-stuk liggen in de garage (zelfs te koop Smile ), je mag deze altijd eens lenen om te kijken of dit een effect heeft... zelfs een voorveer heb ik hier die je even mag proberen , moest je toch twijfelen aan de rechtheid ervan ...

Grtz

oho ! Ik contacteer je verder. thumbsup

Muug

BerichtGeplaatst: Do, 31 Okt. 2013, 21:57    Onderwerp: Reageer met quote

MartijnL20 schreef:
misschien ten over vloede, maar versleten balhoofdlagers? wiellagers? of schade aam het balhoofd/ frame? wiel gebalanceerd?

balhoofdlagers zijn vervangen, wiellagers gaan de voorvering niet stug maken, schade aan balhoofd/frame is volgens mij extreem moeilijk om vast te stellen. rolleyes4

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do, 31 Okt. 2013, 22:58    Onderwerp: Reageer met quote

alle componenten individueel controleren (veerpoten bijv onafhankelijk even testen). Dan monteren en stuk je voor stukje ook weer testen...

ALs bij het vastdraaien van de klemmen ineens de poten veel stugger gaan inveren (met veel stick-slip) dan staat er iets scheef, of klopt er iets niet.

in zijn algemeen: De adv. (en in mindere maten de andere ook) heeft er een beetje last van dat de voorvering eigelijk te slap is tov de achterveer: Daardoor krijg je soms wel wat rare effecten en KAN het inderdaad bijv beter izjn om de achterkant niet te strak te zetten (wat dan wel weer sneller zwabberen geeft).
De echte oplossing zit in het verbetren van de voorvork (ander shimpakket en zuigertje van een EXC), + evt iets hardere veer. Maar ik bergijp dat je daar niet te snel aan begint.

Muug

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Nov. 2013, 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

vandaag nog wat "gepeuterd" aan die vork. Bovenste kroonplaat vast, onderste los, rechtervorkpoot los (=advies van dabit), dan wat wrikken aan dat voorwiel en pompen om te zien of er verbetering op zit. Ook wat draaien aan de wielas. Helpt niet echt veel.

MAAR !! Dankzij dit fantastische forum beschik ik zondag om 15u over het T-stuk van een S van 2008. Dank u ToKKe ! (ook dank u aan Blackbert trouwens, wiens bovenste kroonplaat ik hier al twee maand liggen heb, maar omdat het contactslot zich zo moeilijk laat losmaken (bouten kunnen niet los op niet-destructieve wijze) ben ik er nog niet aan begonnen)

ToKkE

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Nov. 2013, 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:

MAAR !! Dankzij dit fantastische forum beschik ik zondag om 15u over het T-stuk van een S van 2008. Dank u ToKKe ! (ook dank u aan Blackbert trouwens, wiens bovenste kroonplaat ik hier al twee maand liggen heb, maar omdat het contactslot zich zo moeilijk laat losmaken (bouten kunnen niet los op niet-destructieve wijze) ben ik er nog niet aan begonnen)

Graag gedaan, ik hoop voor jou dat hem dan minder ziekjes word!! Smile Heb je eigenlijk al eens nagegaan of de balhoofdlager schalen goed gemonteerd zijn?

En moest je zondag met de moto komen, kunnen we er samen eens naar kijken en direct het T stuk testen...

Grtz

Muug

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Nov. 2013, 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

ToKkE schreef:

En moest je zondag met de moto komen, kunnen we er samen eens naar kijken en direct het T stuk testen... Grtz

De onderste lagers heb ik pas enkele duizenden kms geleden vervangen en ik let er altijd supergoed op dat die dingen zo perfect mogelijk zitten. Met de nodige special tools waardoor hak- en breekwerk niet meer nodig is. Je voorstel is aanlokkelijk, ik dacht eigenlijk alles al te demonteren op zaterdag en dan met de wagen te komen. OVer dit nieuwe scenario moet ik even overleg plegen. Ik laat je zo rap mogelijk iets weten. thumbsup

Muug

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Nov. 2013, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

En hop, wat drie uurtjes sleutelen al niet kunnen opbrengen !

Om een verhaal van drie uur wat in te korten : het linkervorkbeen is de boosdoener. Dat werkt echt heel houterig. Je voelt dat mooi aan als je elk (gedemonteerd) been apart inveert. Rechts gaat mooi en subtiel, links is een ramp.

ToKKE, bedankt voor je tijd en je Ice-Tea !

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Nov. 2013, 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

en dan nu poot uit elkaar en bekijken waarom (zelf doen of laten doen)

ander poot ook meteen (laten) reviseren zou ik zeggen!

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: