Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Richard990adv

|
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Ma, 5 Aug. 2013, 22:02 Onderwerp: |
|
|
volgens mij heeft dit meer nut voor modder en vuil dan voor de wind
_________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 5 Aug. 2013, 22:09 Onderwerp: |
|
|
origineel ontwerp afkomstig van het duitse forum (lc8.info).
voorkomt inderdaad dat de wind langs de vork omhoog waait en scheelt bij regen en bij modder veel vuil achter de ruit.
Omdat het de luchtstroom beinvloed wordt ook de turbulentie achter de ruit wat anders: beter voor sommigen, slechter voor anderen. Kwestie van uitproberen.
Ik heb hem zelf nooit gehad; nooit echt het nut van gezien.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Richard990adv

|
Geplaatst: Ma, 5 Aug. 2013, 23:59 Onderwerp: |
|
|
Dan ga ik m eerst eens zelf namaken om te proberen, ik wil t idd voor de turbulentie proberen heb hier erg last van.
thnx voor jullie reactie.
_________________ een dag niet getankt, dan heb je te weinig gereden  |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
|
Geplaatst: Di, 6 Aug. 2013, 10:03 Onderwerp: |
|
|
Hee, ik was ook al bezig een mal te knutselen van karton.
Zit een knip in....
Wat voor materiaal zit je aan te denken? Alu? Misschien wel iets voor een voorzichtig carbon projectje in de winter......
Ik wil dat Belgisch slijk inderdaad een beetje tegenhouden...
Gr. Dekster
|
|
Naar boven |
|
 |
Gerbrand
|
Geplaatst: Di, 6 Aug. 2013, 18:22 Onderwerp: |
|
|
Ik heb hem sinds een jaar op de 950 Adv gemonteerd. Via dit forum op de kop getikt.
Voor mij is het een zinvolle accessoire, het scheelt een hoop vocht en viezigheid rondom het balhoofd en hoger. Daarnaast merk ik dat het rustiger is achter de ruit (ben zelf 1,85m) en het lijkt wel of de motor bij lagere snelheden (<40km/h) wat beter koelt. Wellicht dat de luchstroom rond de radiateur beter wordt gestuurd.
|
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Wo, 7 Aug. 2013, 12:14 Onderwerp: |
|
|
Ik denk eigenlijk dat je nog meer turbulentie krijgt met zo'n ding: het probleem is dat er achter de ruit een gebied van lage druk ontstaat. Waar de lage druk de hoge druk boven de ruit ontmoet krijg je turbulentie. Als je de kleine luchttoevoer die er nog achter de ruit is afsluit krijg je denk ik een nog lagere druk en dus meer turbulentie.
Laat je ff weten wat je ervan vindt na installatie?
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Gerbrand
|
Geplaatst: Do, 8 Aug. 2013, 22:35 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er daarom voor gezorgd dat m'n ruit wel lucht doorlaat (zoals bij erg veel motors standaard in het ontwerp is meegenomen).
De originele ruit heb ik op de hoogte van het dashbord afgekort. Daarvoor heb ik nog een ruit geplaatst die ik met afstandhoudertjes iets voor de afgekorte ruit laat staan. Links en rechts heb ik met een band isolatiefoam naar boven de luchtrichting bepaald, gerekend vanaf de linker en rechterkant van het koplampglas. Hierdoor ontstaat een luchtstroom vanuit de uitsparing voor de koplamp, tussen de 2 ruiten door naar boven. Dit heeft de onderdruk achter de ruit op waardoor je een stuk minder turbulentie hebt.
E.e.a. heb ik niet zelf bedacht, maar via een handige Amerikaan (950info.com) gekopieerd. Voor mij werkt het ideaal!
|
|
Naar boven |
|
 |
Gerbrand
|
|
Naar boven |
|
 |
Richard990adv

|
Geplaatst: Do, 8 Aug. 2013, 23:24 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Ik denk eigenlijk dat je nog meer turbulentie krijgt met zo'n ding: het probleem is dat er achter de ruit een gebied van lage druk ontstaat. Waar de lage druk de hoge druk boven de ruit ontmoet krijg je turbulentie. Als je de kleine luchttoevoer die er nog achter de ruit is afsluit krijg je denk ik een nog lagere druk en dus meer turbulentie.
Laat je ff weten wat je ervan vindt na installatie? |
Was vd week bij KTM dealer en zag dat ze bij de nieuwe Adventure het gat onderin ook helemaal dicht hebben gemaakt.
En de ruit die daarop zit is ook verstelbaar in hoogte maar kan je ook iets naar voren kantelen zodat ie rechterop staat.
heb er een keer op gereden maar eigenlijk niet goed gelet op de "wind ervaring"
grtzz
_________________ een dag niet getankt, dan heb je te weinig gereden  |
|
Naar boven |
|
 |
|