lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

iemand ervaring met Air Ram

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Richard990adv



Geregistreerd op: 30-9-2012
Berichten: 63
Woonplaats: Oosterlittens

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Aug. 2013, 21:35    Onderwerp: iemand ervaring met Air Ram Reageer met quote

kwam dit tegen op ebay, heeft iemand hier ervaring mee dat de
turbulentie daarmee minder is.
Dit wordt onder het balhoofd geschroefd zodat het gat wat wordt afgedicht.


mvg Richard



ktmparts006.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  51.6 KB
 Weergegeven:  7966 keer

ktmparts006.jpg



_________________
een dag niet getankt, dan heb je te weinig gereden Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Aug. 2013, 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij heeft dit meer nut voor modder en vuil dan voor de wind
_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6792
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Aug. 2013, 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

origineel ontwerp afkomstig van het duitse forum (lc8.info).

voorkomt inderdaad dat de wind langs de vork omhoog waait en scheelt bij regen en bij modder veel vuil achter de ruit.

Omdat het de luchtstroom beinvloed wordt ook de turbulentie achter de ruit wat anders: beter voor sommigen, slechter voor anderen. Kwestie van uitproberen.

Ik heb hem zelf nooit gehad; nooit echt het nut van gezien.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Richard990adv



Geregistreerd op: 30-9-2012
Berichten: 63
Woonplaats: Oosterlittens

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Aug. 2013, 23:59    Onderwerp: Reageer met quote

Dan ga ik m eerst eens zelf namaken om te proberen, ik wil t idd voor de turbulentie proberen heb hier erg last van.

thnx voor jullie reactie.

_________________
een dag niet getankt, dan heb je te weinig gereden Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 6 Aug. 2013, 10:03    Onderwerp: Reageer met quote

Hee, ik was ook al bezig een mal te knutselen van karton.
Zit een knip in....

Wat voor materiaal zit je aan te denken? Alu? Misschien wel iets voor een voorzichtig carbon projectje in de winter......

Ik wil dat Belgisch slijk inderdaad een beetje tegenhouden... Smile

Gr. Dekster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gerbrand



Geregistreerd op: 15-4-2011
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: Di, 6 Aug. 2013, 18:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hem sinds een jaar op de 950 Adv gemonteerd. Via dit forum op de kop getikt.

Voor mij is het een zinvolle accessoire, het scheelt een hoop vocht en viezigheid rondom het balhoofd en hoger. Daarnaast merk ik dat het rustiger is achter de ruit (ben zelf 1,85m) en het lijkt wel of de motor bij lagere snelheden (<40km/h) wat beter koelt. Wellicht dat de luchstroom rond de radiateur beter wordt gestuurd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Aug. 2013, 12:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk eigenlijk dat je nog meer turbulentie krijgt met zo'n ding: het probleem is dat er achter de ruit een gebied van lage druk ontstaat. Waar de lage druk de hoge druk boven de ruit ontmoet krijg je turbulentie. Als je de kleine luchttoevoer die er nog achter de ruit is afsluit krijg je denk ik een nog lagere druk en dus meer turbulentie.
Laat je ff weten wat je ervan vindt na installatie?

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gerbrand



Geregistreerd op: 15-4-2011
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: Do, 8 Aug. 2013, 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er daarom voor gezorgd dat m'n ruit wel lucht doorlaat (zoals bij erg veel motors standaard in het ontwerp is meegenomen).

De originele ruit heb ik op de hoogte van het dashbord afgekort. Daarvoor heb ik nog een ruit geplaatst die ik met afstandhoudertjes iets voor de afgekorte ruit laat staan. Links en rechts heb ik met een band isolatiefoam naar boven de luchtrichting bepaald, gerekend vanaf de linker en rechterkant van het koplampglas. Hierdoor ontstaat een luchtstroom vanuit de uitsparing voor de koplamp, tussen de 2 ruiten door naar boven. Dit heeft de onderdruk achter de ruit op waardoor je een stuk minder turbulentie hebt.

E.e.a. heb ik niet zelf bedacht, maar via een handige Amerikaan (950info.com) gekopieerd. Voor mij werkt het ideaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gerbrand



Geregistreerd op: 15-4-2011
Berichten: 43

BerichtGeplaatst: Do, 8 Aug. 2013, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ff gezocht, hierbij de link met alle info:

http://www.ktm950.info/how/Farkels/adventure/double%20windscreen/cyborg.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard990adv



Geregistreerd op: 30-9-2012
Berichten: 63
Woonplaats: Oosterlittens

BerichtGeplaatst: Do, 8 Aug. 2013, 23:24    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Ik denk eigenlijk dat je nog meer turbulentie krijgt met zo'n ding: het probleem is dat er achter de ruit een gebied van lage druk ontstaat. Waar de lage druk de hoge druk boven de ruit ontmoet krijg je turbulentie. Als je de kleine luchttoevoer die er nog achter de ruit is afsluit krijg je denk ik een nog lagere druk en dus meer turbulentie.
Laat je ff weten wat je ervan vindt na installatie?


Was vd week bij KTM dealer en zag dat ze bij de nieuwe Adventure het gat onderin ook helemaal dicht hebben gemaakt.
En de ruit die daarop zit is ook verstelbaar in hoogte maar kan je ook iets naar voren kantelen zodat ie rechterop staat.

heb er een keer op gereden maar eigenlijk niet goed gelet op de "wind ervaring"

grtzz

_________________
een dag niet getankt, dan heb je te weinig gereden Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif