Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
pepdeze
Geregistreerd op: 26-1-2005 Berichten: 164 Woonplaats: ijsselstein
|
Geplaatst: Wo, 29 Mei. 2013, 15:51 Onderwerp: verwijderen carbs en luchtfilterbak |
|
|
verwijderen carbs en luchtfilterbak
Hoe doe ik dat .......voordat ik de boel sloop?
grt Jeroen |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 29 Mei. 2013, 15:56 Onderwerp: |
|
|
(ik weet.. het lijkt flauw, maar waarom zouden we nog een keertje opschrijven wat anderen al keurig opgeschrven hebben?)
-->
euhm:
RTFM? beginstuk van 'motor uitbouwen beschrijft precies wat je moet doen...
Welk deel daarin is onduidelijk? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
pepdeze
Geregistreerd op: 26-1-2005 Berichten: 164 Woonplaats: ijsselstein
|
Geplaatst: Wo, 29 Mei. 2013, 16:21 Onderwerp: |
|
|
idd flauw....in de zoekfunctie kreeg ik 'm niet naar boven en een manual heb ik niet. Anders had de vraag niet gesteld. |
|
Naar boven |
|
 |
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Wo, 29 Mei. 2013, 16:29 Onderwerp: |
|
|
Toch niet helemaal zo flauw hoor Jeroen. Simpelweg bovenaan beginnen en alles loshalen, gewoon gezond boerenverstand gebruiken.
Luchtfilterbak, luchtfilter, alle slangen en kabels die je tegenkomt loshalen. Uiteindelijk zit de hele carb alleen met 2 klemmen op de inlaatpoorten vast.
Foto maken als je bang bent dat je niet meer weet hoe het terug moet.
Er kan niet echt iets mis gaan of iets onherstelbaars kapot gaan, valt allemaal mee. WPHB ernaast voor geval van twijfel (vooral bij weer monteren). Ook in het WPHB staat het niet beschreven (dat wphb is best goed vind ik, maar ook niet alles staat erin).
En als je ergens tegenaan loopt: foto, posten op het forum en je hebt vaak snel antwoord.
(en het is mijn schuld hoor, ik had ook al iets gevraagd - via ARM - wat ik eigenlijk zelf moest weten, dr. Bean heeft onder protest en gezucht de plaatjes geplaatst en deze vraag was net teveel denk ik )
succes, groeten, Jos _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 29 Mei. 2013, 18:48 Onderwerp: |
|
|
haha... nee hoor. Maar werkelijk: In het begin van het hoofdstuk 'motor uitbouwen' staat best perfect beschreven hoe je de tank en handschoenvak moet loshalen, en vervolgens luchtfilterbak en carbs moet verwijderen.
WPH kan je downloaden hier op de site... ik zal je nu een PB daarvoor sturen.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
|
Naar boven |
|
 |
pepdeze
Geregistreerd op: 26-1-2005 Berichten: 164 Woonplaats: ijsselstein
|
Geplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 11:19 Onderwerp: |
|
|
Hè bedankt. Mooi met duidelijke foto's |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 11:36 Onderwerp: |
|
|
1 dingetje wat ze niet beschrijven: bij het terugplaatsen doe ik een beetje zeepwater op m'n vinger en haal ik die vinger even door de binnenkant van de rubber manchetten van de carbs. Dan ploppen de rubbers zo weer zonder gepiel over de inlaatkanalen van de motor. |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 14:34 Onderwerp: |
|
|
Hoezo? Dat gepiel is toch net zo leuk?  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 15:02 Onderwerp: |
|
|
Jahaa, en pijn is fijn, bloed is goed en jeuk is leuk  |
|
Naar boven |
|
 |
|