lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

verwijderen carbs en luchtfilterbak

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pepdeze



Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 164
Woonplaats: ijsselstein

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Mei. 2013, 15:51    Onderwerp: verwijderen carbs en luchtfilterbak Reageer met quote

verwijderen carbs en luchtfilterbak

Hoe doe ik dat .......voordat ik de boel sloop?

grt Jeroen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Mei. 2013, 15:56    Onderwerp: Reageer met quote

(ik weet.. het lijkt flauw, maar waarom zouden we nog een keertje opschrijven wat anderen al keurig opgeschrven hebben?)

-->
euhm:

RTFM? beginstuk van 'motor uitbouwen beschrijft precies wat je moet doen...

Welk deel daarin is onduidelijk?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
pepdeze



Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 164
Woonplaats: ijsselstein

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Mei. 2013, 16:21    Onderwerp: Reageer met quote

idd flauw....in de zoekfunctie kreeg ik 'm niet naar boven en een manual heb ik niet. Anders had de vraag niet gesteld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Mei. 2013, 16:29    Onderwerp: Reageer met quote

Toch niet helemaal zo flauw hoor Jeroen. Simpelweg bovenaan beginnen en alles loshalen, gewoon gezond boerenverstand gebruiken.
Luchtfilterbak, luchtfilter, alle slangen en kabels die je tegenkomt loshalen. Uiteindelijk zit de hele carb alleen met 2 klemmen op de inlaatpoorten vast.
Foto maken als je bang bent dat je niet meer weet hoe het terug moet.
Er kan niet echt iets mis gaan of iets onherstelbaars kapot gaan, valt allemaal mee. WPHB ernaast voor geval van twijfel (vooral bij weer monteren). Ook in het WPHB staat het niet beschreven (dat wphb is best goed vind ik, maar ook niet alles staat erin).
En als je ergens tegenaan loopt: foto, posten op het forum en je hebt vaak snel antwoord.
(en het is mijn schuld hoor, ik had ook al iets gevraagd - via ARM - wat ik eigenlijk zelf moest weten, dr. Bean heeft onder protest en gezucht de plaatjes geplaatst en deze vraag was net teveel denk ik Smile )

succes, groeten, Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Mei. 2013, 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

haha... nee hoor. Maar werkelijk: In het begin van het hoofdstuk 'motor uitbouwen' staat best perfect beschreven hoe je de tank en handschoenvak moet loshalen, en vervolgens luchtfilterbak en carbs moet verwijderen.

WPH kan je downloaden hier op de site... ik zal je nu een PB daarvoor sturen.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 11:04    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.ktm950.info/how/Orange%20Garage/carbs%20and%20FI/needles/950_needle_adjustment.html

Staat de procedure ook beschreven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
pepdeze



Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 164
Woonplaats: ijsselstein

BerichtGeplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 11:19    Onderwerp: Reageer met quote

Hè bedankt. Mooi met duidelijke foto's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 11:36    Onderwerp: Reageer met quote

1 dingetje wat ze niet beschrijven: bij het terugplaatsen doe ik een beetje zeepwater op m'n vinger en haal ik die vinger even door de binnenkant van de rubber manchetten van de carbs. Dan ploppen de rubbers zo weer zonder gepiel over de inlaatkanalen van de motor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1592
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 14:34    Onderwerp: Reageer met quote

Hoezo? Dat gepiel is toch net zo leuk? rolleyes4
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Do, 30 Mei. 2013, 15:02    Onderwerp: Reageer met quote

Jahaa, en pijn is fijn, bloed is goed en jeuk is leuk laugh3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif