lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Koffers aanpassen en jerrycan houders maken.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hummer H1

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Apr. 2013, 22:59    Onderwerp: Koffers aanpassen en jerrycan houders maken. Reageer met quote

Ik heb de standaard alu koffers van KTM. Deze worden gemaakt door SW Mottech in Duitsland. Om mijn slaapzak op mijn topkoffer te kunnen bevestigen wilde ik de beugels die op de zijkoffers zitten, bestellen. Kreeg ik een zijk mailtje van SW dat de koffers niet zwaar belast mogen worden en ze de beugeltjes dus niet willen leveren. Als of ik dat zelf niet weet.

Dus zelf aan de knutsel.

Topcase 01.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  433.75 KB
 Weergegeven:  679 keer

Topcase 01.jpg

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/263719/Africa-Twin-1995-reviseren-1.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
JanJan

BerichtGeplaatst: Di, 16 Apr. 2013, 15:25    Onderwerp: Re: Koffers aanpassen en jerrycan houders maken. Reageer met quote

Bestel nieuwe beugeltjes voor de zijkoffer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hummer H1

BerichtGeplaatst: Di, 16 Apr. 2013, 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Zou een optie kunnen zijn. Maar de originele beugeltjes ziitten vastgeklonken, dus als je die gaat uitboren wordt een puinhoop.

Buiten dat vraag ik mij af of SW ze dan wel wil leveren, gezien het botte antwoord op mijn verzoek.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/263719/Africa-Twin-1995-reviseren-1.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Hummer H1

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Apr. 2013, 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Twee jerrycanhouders gemaakt. Kosten 18 Euro voor de jerrycans, stukje afval aluminium en 4 Euro voor de RVS boutjes.

Motor 059.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  94 KB
 Weergegeven:  707 keer

Motor 059.jpg

Motor 057.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  141.72 KB
 Weergegeven:  714 keer

Motor 057.jpg

Naar boven
Olivier_S

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Mei. 2013, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

Hummer H1 schreef:
Twee jerrycanhouders gemaakt. Kosten 18 Euro voor de jerrycans, stukje afval aluminium en 4 Euro voor de RVS boutjes.

Hoe hou je de koffers waterdicht als je er iets op vijst?
Ligt misschien voor de hand, ik kan wel iets bedenken met rubber of silicone ofzo, maar vraag me af of dat echt waterdicht is dan...
Naar boven
DaBit

BerichtGeplaatst: Za, 4 Mei. 2013, 0:16    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon een aluminium pakkingringetje onder de boutkop doen. Hetzelfde soort waar je remleiding-banjo's ook mee afgedicht zitten, maar dan een maatje kleiner.

Kunststof werkt ook. Fiber met een drupje niet-hardende pakking is eveneens prima. Een beetje kit ertussen blubberen werkt niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Mei. 2013, 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

2 Spanbandjes onderdoor de kofferdrager en over de slaapzak(ken) heen dichttrekken werkt prima. Zo gaat het bij mij al 20 jaar mee op de motor, zit als een huis en komt niet los. Ik doe dat nog steeds op mijn oude, vierkante Givi E45... Geen moeilijk gedoe met extra beugeltjes...
Hummer H1

BerichtGeplaatst: Di, 7 Mei. 2013, 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

Natuurlijk Harry, tot nu toe ook altijd zo gedaan, maar was toch bezig met 2 jerrycanhouders te maken en dacht dan doe ik die beugeltjes ook netjes. Baal er alleen van de zo'n bedrijf als SW-mottech niet berijd is om 4 van die beugeltjes te leveren.

Harry schreef:
2 Spanbandjes onderdoor de kofferdrager en over de slaapzak(ken) heen dichttrekken werkt prima. Zo gaat het bij mij al 20 jaar mee op de motor, zit als een huis en komt niet los. Ik doe dat nog steeds op mijn oude, vierkante Givi E45... Geen moeilijk gedoe met extra beugeltjes...

Naar boven
Harry

BerichtGeplaatst: Di, 7 Mei. 2013, 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, netjes is 1 ding natuurlijk. Zelf let ik daar in het geval van een koffer niet op, functie boven mooi... In mijn ogen is een koffer op een motor sowieso een gedrocht. Maar dat soort beugeltjes is toch ook wel zelf te maken?
Blokkie

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Mei. 2013, 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

Keurig Hummer!

Veel mooier als een oplossingmet riempjes e.d. Beide functioneel maar ik ging ook voor een mooie constructie met beugeltjes.

Blokkie
Naar boven
Hummer H1

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Mei. 2013, 10:25    Onderwerp: Reageer met quote

Functioneel = prio 1
Mooi als het kan.
En ben het eens met de stelling dat koffers een noodzakelijk kwaad zijn.
Tenzij je een Beirische kartoffelkocher rijd natuurlijk: des te meer je op zo'n ding hangt des te minder je van zo'n lelijk ding ziet devil

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: