Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Don

Geregistreerd op: 30-1-2012 Berichten: 78
|
Geplaatst: Zo, 31 Mrt. 2013, 21:57 Onderwerp: Tandwiel voor past niet! |
|
|
Enige tijd geleden een Did ketting/tandwiel set gekocht.
Wat schetst gisteren mijn verbazing, het tandwiel voor, 17tands past niet.
Er zat een 16tands op. 17 past wel op de as, maar loopt aan.
Iemand hier bekend mee?
Gr. Don! |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Zo, 31 Mrt. 2013, 22:33 Onderwerp: |
|
|
als het een ori ktm 17 tands is moet het passen, misschen ns alles goe schoonmaken? is het niet in de smeerboel dat het aanloopt?
je moet wel de koppelingnemer erafhalen om de 17 t te monteren /demonteren.
een 16t lukt ook zonder het araf te halen. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 31 Mrt. 2013, 23:25 Onderwerp: |
|
|
ja, wanneer het tijd is om een nieuwe ktm te kopen kan je zien door de krimp van het frame en blok.
Wanneer je tandwiel aan begint te lopen moet je een nieuwe kopen.
In je kettingelijder/achterbrug zit ook een uitsparing voor de 17 tands vtw's. het is precies pas zegmaar. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Zo, 31 Mrt. 2013, 23:31 Onderwerp: |
|
|
hahahhaaa duude! |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Ma, 1 Apr. 2013, 11:32 Onderwerp: |
|
|
ivanbase schreef: |
je moet wel de koppelingnemer erafhalen om de 17 t te monteren /demonteren.
|
Dat is idd de truc... 2 boutjes extra los en zorgen dat je niks verliest. Hij loopt trouwens stukken fijner met een 16-tands voor... _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 1 Apr. 2013, 20:15 Onderwerp: |
|
|
[quote="Harry"] ivanbase schreef: | Hij loopt trouwens stukken fijner met een 16-tands voor... |
Da's persoonlijk eh. Voor mij is hij te agressief dan. Dat voorwiel gaat dan de hele tijd de lucht in , en dat vind ik wat té tof.  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Ma, 1 Apr. 2013, 20:22 Onderwerp: |
|
|
[quote="Muug"] Harry schreef: | ivanbase schreef: | Hij loopt trouwens stukken fijner met een 16-tands voor... |
Da's persoonlijk eh. Voor mij is hij te agressief dan. Dat voorwiel gaat dan de hele tijd de lucht in , en dat vind ik wat té tof.  |
Maar jij, hebt ook andere uitlaten hé, dan is da ook niet echt nodig. (ondervonden met de GO, en nu met de R komt er wss ook terug 17/42 op) _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Vr, 5 Apr. 2013, 13:33 Onderwerp: |
|
|
[quote="african"] Muug schreef: | Harry schreef: | ivanbase schreef: | Hij loopt trouwens stukken fijner met een 16-tands voor... |
Da's persoonlijk eh. Voor mij is hij te agressief dan. Dat voorwiel gaat dan de hele tijd de lucht in , en dat vind ik wat té tof.  |
Maar jij, hebt ook andere uitlaten hé, dan is da ook niet echt nodig. (ondervonden met de GO, en nu met de R komt er wss ook terug 17/42 op) |
Natuurlijk is dat persoonlijk. Ik heb er Leovinces op en ben heel erg content met de 16/42-setting voor allround gebruik. Qua schakelmomenten past dat net even beter dan 17/42. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Vr, 5 Apr. 2013, 17:15 Onderwerp: |
|
|
Zijn de frames misschien veranderd wanneer ktm besloot om standaard een 16t te leveren? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Vr, 5 Apr. 2013, 21:04 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Zijn de frames misschien veranderd wanneer ktm besloot om standaard een 16t te leveren? |
Ik denk het niet...
Ik rij nu met 17/45 (2010 R) Volgens mij was het origineel 16/42 _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 11:30 Onderwerp: |
|
|
Nee, de reden om standaard van 17 naar 16 te gaan is het veel soepelere rijgedrag (iets hoger in toeren, dus iets meer uit het "schokkende" gebied vlak boven 2500-3000 rpm). _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
|