lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Tandwiel voor past niet!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Don



Geregistreerd op: 30-1-2012
Berichten: 78

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Mrt. 2013, 21:57    Onderwerp: Tandwiel voor past niet! Reageer met quote

Enige tijd geleden een Did ketting/tandwiel set gekocht.
Wat schetst gisteren mijn verbazing, het tandwiel voor, 17tands past niet.
Er zat een 16tands op. 17 past wel op de as, maar loopt aan.

Iemand hier bekend mee?

Gr. Don!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Mrt. 2013, 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

als het een ori ktm 17 tands is moet het passen, misschen ns alles goe schoonmaken? is het niet in de smeerboel dat het aanloopt?
je moet wel de koppelingnemer erafhalen om de 17 t te monteren /demonteren.
een 16t lukt ook zonder het araf te halen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Mrt. 2013, 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

ja, wanneer het tijd is om een nieuwe ktm te kopen kan je zien door de krimp van het frame en blok.
Wanneer je tandwiel aan begint te lopen moet je een nieuwe kopen.

evil

In je kettingelijder/achterbrug zit ook een uitsparing voor de 17 tands vtw's. het is precies pas zegmaar.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Mrt. 2013, 23:31    Onderwerp: Reageer met quote

hahahhaaa duude!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Apr. 2013, 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:

je moet wel de koppelingnemer erafhalen om de 17 t te monteren /demonteren.


Dat is idd de truc... 2 boutjes extra los en zorgen dat je niks verliest. Hij loopt trouwens stukken fijner met een 16-tands voor...

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1592
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Apr. 2013, 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Harry"]
ivanbase schreef:
Hij loopt trouwens stukken fijner met een 16-tands voor...


Da's persoonlijk eh. Voor mij is hij te agressief dan. Dat voorwiel gaat dan de hele tijd de lucht in , en dat vind ik wat té tof. tongue

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Apr. 2013, 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Muug"]
Harry schreef:
ivanbase schreef:
Hij loopt trouwens stukken fijner met een 16-tands voor...


Da's persoonlijk eh. Voor mij is hij te agressief dan. Dat voorwiel gaat dan de hele tijd de lucht in , en dat vind ik wat té tof. tongue


Maar jij, hebt ook andere uitlaten hé, dan is da ook niet echt nodig. (ondervonden met de GO, en nu met de R komt er wss ook terug 17/42 op)

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Apr. 2013, 13:33    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="african"]
Muug schreef:
Harry schreef:
ivanbase schreef:
Hij loopt trouwens stukken fijner met een 16-tands voor...


Da's persoonlijk eh. Voor mij is hij te agressief dan. Dat voorwiel gaat dan de hele tijd de lucht in , en dat vind ik wat té tof. tongue


Maar jij, hebt ook andere uitlaten hé, dan is da ook niet echt nodig. (ondervonden met de GO, en nu met de R komt er wss ook terug 17/42 op)


Natuurlijk is dat persoonlijk. Ik heb er Leovinces op en ben heel erg content met de 16/42-setting voor allround gebruik. Qua schakelmomenten past dat net even beter dan 17/42.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Apr. 2013, 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn de frames misschien veranderd wanneer ktm besloot om standaard een 16t te leveren?
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Apr. 2013, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Zijn de frames misschien veranderd wanneer ktm besloot om standaard een 16t te leveren?


Ik denk het niet...
Ik rij nu met 17/45 (2010 R) Volgens mij was het origineel 16/42

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 11:30    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, de reden om standaard van 17 naar 16 te gaan is het veel soepelere rijgedrag (iets hoger in toeren, dus iets meer uit het "schokkende" gebied vlak boven 2500-3000 rpm).
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif