Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
the riding man
Geregistreerd op: 8-11-2012 Berichten: 140 Woonplaats: Belgische kust
|
Geplaatst: Ma, 4 Mrt. 2013, 21:02 Onderwerp: tank op reserve lampje+teller vraagje |
|
|
Wanneer de tank bijna leeg is, gaat er een oranje lampje branden en begint een extra kilometerteller de afstand op te tellen hoelang je al in reserve aan het rijden bent.
Na het tanken gaat die extra teller onmiddellijk weer uit, maar het oranje lampje blijft nog zo een halve kilometer constant doorbranden, en de halve kilometer daarna flikkert het soms nog even op. Na pakweg een kilometertje is het volledig uit tot de volgende tankbeurt.
Tis maar een detail en stoort me absoluut niet. Maar louter uit nieuwschierigheid vraag ik me af:
- Is dat een vlottertje dat nog even blijft hangen of zo?
- is de sensor van het lampje niet dezelfde sensor als van de teller? En zoja, hoe komt het dan dat niet beide nog even blijven contact geven, maar wel het lampje en niet de teller? _________________ Ktm Duke390 |
|
Naar boven |
|
 |
zappa

|
Geplaatst: Ma, 4 Mrt. 2013, 21:14 Onderwerp: |
|
|
ge kunt dat lampke ook wegduwen op dat knopje om de dagtrip tellers te resetten.
Staat wel in 't boekske.
Vroeger deed ik dat, nu laat ik het lampje vanzelf uitgaan. _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
 |
the riding man
Geregistreerd op: 8-11-2012 Berichten: 140 Woonplaats: Belgische kust
|
Geplaatst: Ma, 4 Mrt. 2013, 21:18 Onderwerp: |
|
|
zappa schreef: | ge kunt dat lampke ook wegduwen op dat knopje om de dagtrip tellers te resetten.
Staat wel in 't boekske.
Vroeger deed ik dat, nu laat ik het lampje vanzelf uitgaan. |
Ah dus eigenlijk is dat heel normaal? Ik dacht dat dit onmiddellijk hoorde uit te gaan zoals bv het reservelampje van de auto. _________________ Ktm Duke390 |
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
|
Geplaatst: Ma, 4 Mrt. 2013, 21:25 Onderwerp: |
|
|
Als ik de tank aan het leegrijden ben merk ik dat op een bepaald moment het lampje gaat branden, na een tijdje gaat het weer uit en daarna gaat het weer branden. Dat komt door benzine meer vooraan in de tank (bergaf of remmen) of benzine achteraan in de tank (bergop of optrekken). Afhankelijk waar je sensor zit gaat hij dus onder of boven het ogenblikkelijke brandstof niveau zitten.
Het terug uitgaan van het lampje is bewust pas na een tijdje dat de sensor brandstof voelt, net om te voorkomen dat bij elke beweging dat de moto maakt het lampje aan of uit gaat. Dus om die "toevalligheden" eruit te filteren. Anders zou het lamoje nogal veel beginnen te flikkeren als je rond het reserveniveau zit. |
|
Naar boven |
|
 |
|