lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

tank op reserve lampje+teller vraagje

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
the riding man

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Mrt. 2013, 21:02    Onderwerp: tank op reserve lampje+teller vraagje Reageer met quote

Wanneer de tank bijna leeg is, gaat er een oranje lampje branden en begint een extra kilometerteller de afstand op te tellen hoelang je al in reserve aan het rijden bent.

Na het tanken gaat die extra teller onmiddellijk weer uit, maar het oranje lampje blijft nog zo een halve kilometer constant doorbranden, en de halve kilometer daarna flikkert het soms nog even op. Na pakweg een kilometertje is het volledig uit tot de volgende tankbeurt.

Tis maar een detail en stoort me absoluut niet. Maar louter uit nieuwschierigheid vraag ik me af:
- Is dat een vlottertje dat nog even blijft hangen of zo?
- is de sensor van het lampje niet dezelfde sensor als van de teller? En zoja, hoe komt het dan dat niet beide nog even blijven contact geven, maar wel het lampje en niet de teller?

zappa

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Mrt. 2013, 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

ge kunt dat lampke ook wegduwen op dat knopje om de dagtrip tellers te resetten.

Staat wel in 't boekske.

Vroeger deed ik dat, nu laat ik het lampje vanzelf uitgaan.

Adventure890 ('21)

Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
the riding man

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Mrt. 2013, 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

zappa schreef:
ge kunt dat lampke ook wegduwen op dat knopje om de dagtrip tellers te resetten.

Staat wel in 't boekske.

Vroeger deed ik dat, nu laat ik het lampje vanzelf uitgaan.

Ah dus eigenlijk is dat heel normaal? Ik dacht dat dit onmiddellijk hoorde uit te gaan zoals bv het reservelampje van de auto.

disco stu

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Mrt. 2013, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik de tank aan het leegrijden ben merk ik dat op een bepaald moment het lampje gaat branden, na een tijdje gaat het weer uit en daarna gaat het weer branden. Dat komt door benzine meer vooraan in de tank (bergaf of remmen) of benzine achteraan in de tank (bergop of optrekken). Afhankelijk waar je sensor zit gaat hij dus onder of boven het ogenblikkelijke brandstof niveau zitten.

Het terug uitgaan van het lampje is bewust pas na een tijdje dat de sensor brandstof voelt, net om te voorkomen dat bij elke beweging dat de moto maakt het lampje aan of uit gaat. Dus om die "toevalligheden" eruit te filteren. Anders zou het lamoje nogal veel beginnen te flikkeren als je rond het reserveniveau zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: