Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
migsel

|
Geplaatst: Wo, 30 Jan. 2013, 21:29 Onderwerp: Saxess vs DID Dirtstar velgen |
|
|
Ik heb een setje Adv wielen op de kop getikt als extra voor de SE, om meer straatgerichte banden op te leggen. Ik denk een setje K60.
De Adv velgen zijn Saxess, die van de SE DID Dirtstar. De Adv achtervelg is uiteraard ook breder, de voorvelg is dezelfde maat.
Zo een Dirtstar velg, is die sterker dan een Saxess? Of andersom? Of is er geen wezenlijk verschil? _________________ KTM990smr & 690e |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 30 Jan. 2013, 22:01 Onderwerp: |
|
|
Ja, er is een wezenlijk verschil: zoals je zelf al zegt: hij is breder; veel breder.
De saxess velgen zijn nogal zacht (de 2003 waren helemaal boter), en ICM die breedte geeft dat bij offroad snel deuken!
Die DID velgen zijn een stuk harder en veel smaller, en daardoor minder snel deuken. Ook zijn ze lichter en de rand is wat hoger.
Overigens is het naar mijn idee allebei bagger tov een Excel velg. De DID dirtstar van mijn 690 brak ook gewoon na 3 jaar op de lasnaad. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
migsel

|
Geplaatst: Wo, 30 Jan. 2013, 22:23 Onderwerp: |
|
|
Het achterwiel dacht ik ook niet te gebruiken voor 'echt' off-road.
Maar ik vroeg me af of ik de voorwielen door elkaar kan gebruiken. Op mijn huidig voorwiel (SE-Dirtstar) ligt nog een vrij goede TKC. Ik dacht die eventueel te gebruiken in combinatie met het Adv-Saxess achterwiel met een K60 erop. En dan voor off-road een setje MT21.
Maar ondertussen heb ik al gezien dat de spaken van het SE voorwiel dikker zijn, ongeveer 0.5mm meer. Dus ik zal die TKC maar omleggen op het Adv voorwiel en allebei de originele SE wielen gebruiken voor de MT21's.
En als er dan eentje sneuvelt, de velg vervangen door een steviger Excel exemplaar. Dat preventief doen vind ik een beetje gek. _________________ KTM990smr & 690e |
|
Naar boven |
|
 |
|