lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Saxess vs DID Dirtstar velgen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
migsel



Geregistreerd op: 22-10-2011
Berichten: 117
Woonplaats: Zonhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Jan. 2013, 21:29    Onderwerp: Saxess vs DID Dirtstar velgen Reageer met quote

Ik heb een setje Adv wielen op de kop getikt als extra voor de SE, om meer straatgerichte banden op te leggen. Ik denk een setje K60.

De Adv velgen zijn Saxess, die van de SE DID Dirtstar. De Adv achtervelg is uiteraard ook breder, de voorvelg is dezelfde maat.

Zo een Dirtstar velg, is die sterker dan een Saxess? Of andersom? Of is er geen wezenlijk verschil?

_________________
KTM990smr & 690e
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6793
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Jan. 2013, 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, er is een wezenlijk verschil: zoals je zelf al zegt: hij is breder; veel breder.

De saxess velgen zijn nogal zacht (de 2003 waren helemaal boter), en ICM die breedte geeft dat bij offroad snel deuken!
Die DID velgen zijn een stuk harder en veel smaller, en daardoor minder snel deuken. Ook zijn ze lichter en de rand is wat hoger.

Overigens is het naar mijn idee allebei bagger tov een Excel velg. De DID dirtstar van mijn 690 brak ook gewoon na 3 jaar op de lasnaad.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
migsel



Geregistreerd op: 22-10-2011
Berichten: 117
Woonplaats: Zonhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Jan. 2013, 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

Het achterwiel dacht ik ook niet te gebruiken voor 'echt' off-road.

Maar ik vroeg me af of ik de voorwielen door elkaar kan gebruiken. Op mijn huidig voorwiel (SE-Dirtstar) ligt nog een vrij goede TKC. Ik dacht die eventueel te gebruiken in combinatie met het Adv-Saxess achterwiel met een K60 erop. En dan voor off-road een setje MT21.

Maar ondertussen heb ik al gezien dat de spaken van het SE voorwiel dikker zijn, ongeveer 0.5mm meer. Dus ik zal die TKC maar omleggen op het Adv voorwiel en allebei de originele SE wielen gebruiken voor de MT21's.

En als er dan eentje sneuvelt, de velg vervangen door een steviger Excel exemplaar. Dat preventief doen vind ik een beetje gek.

_________________
KTM990smr & 690e
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif