lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

990 injectie syncrhoniseren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Richard990adv



Geregistreerd op: 30-9-2012
Berichten: 63
Woonplaats: Oosterlittens

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Nov. 2012, 23:46    Onderwerp: 990 injectie syncrhoniseren Reageer met quote

Hoi, ik heb t idee dat mijn gaskleppen niet synchroom staan, heeft iemand deze wel is laten synchroniseren ??

mn motor heeft een hokkerig karakter als je m net van stationair afhaald tijden het rijden, ik kan bijvoorbeeld heel moeilijk constant 50 rijden in de stad.

Ik hoor graag wat van een kenner thumbsup

grtzzz Richard

_________________
een dag niet getankt, dan heb je te weinig gereden Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2012, 7:42    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is eigen aan de inspuit van het lc8 blok. Die is inderdaad beetje aan/uit. Dit kun je grotendeels oplossen door er een paar fatsoenlijke uitlaten onder te hangen en een andere mapping er op te zetten. Je kunt een kabel kopen die je tussen de diagnose stekker ender je zadel en een laptop aansluit. Als je dan het programma: Tuneecu download kun je heel veel uitlezen van je motor, EPC en O2 sensoren uitzetten, storingscodes zien en wissen en andere mapping laden etc.
Een tandje kleiner tandwiel vooraan schijnt ook veel te helpen en dan is er nog een gashandvat met een een progressiever verloop van stationair naar volgas. Check dit forum eens via de zoekfunctie op schokkerig rijden en dergelijke, er is veel informatie.
Marc

_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2012, 11:58    Onderwerp: Reageer met quote

nieuwe uitlaten zijn niet nodig hoor...net als tandwiel, en gashendle, allemaal oplapmiddeltjes die het probleem verschuiven maar niet oplossen.

enkel een remap en klaar. doorzoek dit en vele andere forums. Smile

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2012, 19:49    Onderwerp: Da's standaard KTm gedrag Reageer met quote

Om dit op te lossen heb ik AKRA's gekocht en de sport mapping erin laten zetten. Dit helpt zeker iets, maar met stapvoets rijden is de koppelingshendel nog steeds overuren aan het maken. Zelfs op de nieuwe 1190 ADV blijft het een KTM aangeboren afwijking.

Wat mij geholpen heeft is dit: http://www.supermotoschool.nl

thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard990adv



Geregistreerd op: 30-9-2012
Berichten: 63
Woonplaats: Oosterlittens

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2012, 21:45    Onderwerp: Reageer met quote

marc lenssen schreef:
Dat is eigen aan de inspuit van het lc8 blok. Die is inderdaad beetje aan/uit. Dit kun je grotendeels oplossen door er een paar fatsoenlijke uitlaten onder te hangen en een andere mapping er op te zetten. Je kunt een kabel kopen die je tussen de diagnose stekker ender je zadel en een laptop aansluit. Als je dan het programma: Tuneecu download kun je heel veel uitlezen van je motor, EPC en O2 sensoren uitzetten, storingscodes zien en wissen en andere mapping laden etc.
Een tandje kleiner tandwiel vooraan schijnt ook veel te helpen en dan is er nog een gashandvat met een een progressiever verloop van stationair naar volgas. Check dit forum eens via de zoekfunctie op schokkerig rijden en dergelijke, er is veel informatie.
Marc


Hoi, bedankt @allen voor de reacties.
@ Marc, is dit simpel te doen?, ik heb idd al die kabel gezien je hebt er 2 nodig geloof ik een van motor naar OBD stekker en dan een van OBD naar USB als ik het goed heb.??

grtjes

_________________
een dag niet getankt, dan heb je te weinig gereden Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Nov. 2012, 0:01    Onderwerp: Reageer met quote

Jawel, als je de kabel hebt dan kun je de software downlaoden van:
http://www.tomhamburg.net/KTM_Tune_list.html
Daar staan ook al een aantal mappings voor de 990. Je moet bij het laden van de software ook een driver installeren als de pc de odb interface niet herkent. Software en driver zijn te vinden op:
http://tuneecu.com/TuneECU_En/links.html
Het is het makkelijkst om de boel eerst eens aan te sluiten, tuneecu opstrarten, dan contact van de motor aan. Je kunt dan al eens kijken of de gaskleppen synchroon staan, of er foutcodes instaan en meer van zulks. Je kunt je eigen mapping uitlezen, allicht de standaard mapping en die even saven op de pc. Dan in de lijst van alternatieve mappings eentje uitkiezen die het best bij je motor past en die laden, duurt nog geen minuut. Boel afsluiten en dan het leifst de motor 15 minuten stationair laten draaien, dan regelt de motor zichzelf in op de nieuwe mapping. Bevalt de nieuwe mapping niet zet je gewoon de oude (ge savede) weer terug. Maar je kunt in je iegen mapping in ieder geval EPC en O2 sensoren uitzetten, dat maakt de boel al soepeler.
Marc

_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Nov. 2012, 0:21    Onderwerp: Reageer met quote

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=633558
Flinke post over tuneecu,

Marc

_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Richard990adv



Geregistreerd op: 30-9-2012
Berichten: 63
Woonplaats: Oosterlittens

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Nov. 2012, 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

Is er niet iemand in Friesland die dit systeempje al werkend heeft ???

mvg Richard

_________________
een dag niet getankt, dan heb je te weinig gereden Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ilja



Geregistreerd op: 15-11-2012
Berichten: 3
Woonplaats: Assen

BerichtGeplaatst: Do, 15 Nov. 2012, 14:13    Onderwerp: Reageer met quote

Vreemd, als ik gesynchroniseerd heb met carbtune gaan de waardes verlopen bij een constant toerental van 5000rpm beadyeyes2
Ik weet dat je bij stationair toerental moet synchroniseren maar in principe moeten de waardes van de vacuummeter onderling bij elk constant toerental toch gelijk blijven?
Heeft iemand anders dit ook een keer gehad?

De gaskleppen en de vacuumdruk meter zijn uitgeschakeld.

Het gaat om een Adventure 990 s 2008 .

Ohja het is mij eerst post, moet nog een beetje ontgroent worden Smile

gr Henk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ilja



Geregistreerd op: 15-11-2012
Berichten: 3
Woonplaats: Assen

BerichtGeplaatst: Za, 8 Dec. 2012, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

opgelost: probleem zat hem in de speling van de messing busjes die in de stang zit die de 2 gaskleppen ondeling verbindt.

Deze busjes heb ik een kwart slag gedraaid zodat er geen speling in de duw en trek beweging zit.

wel weer even opnieuw synchroniseren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tvoskuilen



Geregistreerd op: 29-12-2011
Berichten: 8
Woonplaats: Tilburg

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Dec. 2012, 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft er iemand nog extra tuneecu kabels beschikbaar?

Groeten Tom

_________________
Triple to V-twin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
roefi



Geregistreerd op: 8-2-2011
Berichten: 33
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Dec. 2012, 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mijn vorig onderhoud zijn mijn gaskleppen ook gesynchroniseerd.
Ik voelde toch een verschil met ervoor, ik kon terrug een bocht nemen tegen 20 km/h zonder de koppeling te gebruiken.

succes met de tuneboy

_________________
keep on smiling
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif