Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Richard990adv

Geregistreerd op: 30-9-2012 Berichten: 63 Woonplaats: Oosterlittens
|
Geplaatst: Ma, 12 Nov. 2012, 23:46 Onderwerp: 990 injectie syncrhoniseren |
|
|
Hoi, ik heb t idee dat mijn gaskleppen niet synchroom staan, heeft iemand deze wel is laten synchroniseren ??
mn motor heeft een hokkerig karakter als je m net van stationair afhaald tijden het rijden, ik kan bijvoorbeeld heel moeilijk constant 50 rijden in de stad.
Ik hoor graag wat van een kenner
grtzzz Richard _________________ een dag niet getankt, dan heb je te weinig gereden  |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2012, 7:42 Onderwerp: |
|
|
Dat is eigen aan de inspuit van het lc8 blok. Die is inderdaad beetje aan/uit. Dit kun je grotendeels oplossen door er een paar fatsoenlijke uitlaten onder te hangen en een andere mapping er op te zetten. Je kunt een kabel kopen die je tussen de diagnose stekker ender je zadel en een laptop aansluit. Als je dan het programma: Tuneecu download kun je heel veel uitlezen van je motor, EPC en O2 sensoren uitzetten, storingscodes zien en wissen en andere mapping laden etc.
Een tandje kleiner tandwiel vooraan schijnt ook veel te helpen en dan is er nog een gashandvat met een een progressiever verloop van stationair naar volgas. Check dit forum eens via de zoekfunctie op schokkerig rijden en dergelijke, er is veel informatie.
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
wreckah

Geregistreerd op: 18-6-2009 Berichten: 176 Woonplaats: Gent, België
|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2012, 11:58 Onderwerp: |
|
|
nieuwe uitlaten zijn niet nodig hoor...net als tandwiel, en gashendle, allemaal oplapmiddeltjes die het probleem verschuiven maar niet oplossen.
enkel een remap en klaar. doorzoek dit en vele andere forums.  _________________ '09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2012, 19:49 Onderwerp: Da's standaard KTm gedrag |
|
|
Om dit op te lossen heb ik AKRA's gekocht en de sport mapping erin laten zetten. Dit helpt zeker iets, maar met stapvoets rijden is de koppelingshendel nog steeds overuren aan het maken. Zelfs op de nieuwe 1190 ADV blijft het een KTM aangeboren afwijking.
Wat mij geholpen heeft is dit: http://www.supermotoschool.nl
 |
|
Naar boven |
|
 |
Richard990adv

Geregistreerd op: 30-9-2012 Berichten: 63 Woonplaats: Oosterlittens
|
Geplaatst: Di, 13 Nov. 2012, 21:45 Onderwerp: |
|
|
marc lenssen schreef: | Dat is eigen aan de inspuit van het lc8 blok. Die is inderdaad beetje aan/uit. Dit kun je grotendeels oplossen door er een paar fatsoenlijke uitlaten onder te hangen en een andere mapping er op te zetten. Je kunt een kabel kopen die je tussen de diagnose stekker ender je zadel en een laptop aansluit. Als je dan het programma: Tuneecu download kun je heel veel uitlezen van je motor, EPC en O2 sensoren uitzetten, storingscodes zien en wissen en andere mapping laden etc.
Een tandje kleiner tandwiel vooraan schijnt ook veel te helpen en dan is er nog een gashandvat met een een progressiever verloop van stationair naar volgas. Check dit forum eens via de zoekfunctie op schokkerig rijden en dergelijke, er is veel informatie.
Marc |
Hoi, bedankt @allen voor de reacties.
@ Marc, is dit simpel te doen?, ik heb idd al die kabel gezien je hebt er 2 nodig geloof ik een van motor naar OBD stekker en dan een van OBD naar USB als ik het goed heb.??
grtjes _________________ een dag niet getankt, dan heb je te weinig gereden  |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Wo, 14 Nov. 2012, 0:01 Onderwerp: |
|
|
Jawel, als je de kabel hebt dan kun je de software downlaoden van:
http://www.tomhamburg.net/KTM_Tune_list.html
Daar staan ook al een aantal mappings voor de 990. Je moet bij het laden van de software ook een driver installeren als de pc de odb interface niet herkent. Software en driver zijn te vinden op:
http://tuneecu.com/TuneECU_En/links.html
Het is het makkelijkst om de boel eerst eens aan te sluiten, tuneecu opstrarten, dan contact van de motor aan. Je kunt dan al eens kijken of de gaskleppen synchroon staan, of er foutcodes instaan en meer van zulks. Je kunt je eigen mapping uitlezen, allicht de standaard mapping en die even saven op de pc. Dan in de lijst van alternatieve mappings eentje uitkiezen die het best bij je motor past en die laden, duurt nog geen minuut. Boel afsluiten en dan het leifst de motor 15 minuten stationair laten draaien, dan regelt de motor zichzelf in op de nieuwe mapping. Bevalt de nieuwe mapping niet zet je gewoon de oude (ge savede) weer terug. Maar je kunt in je iegen mapping in ieder geval EPC en O2 sensoren uitzetten, dat maakt de boel al soepeler.
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
|
Naar boven |
|
 |
Richard990adv

Geregistreerd op: 30-9-2012 Berichten: 63 Woonplaats: Oosterlittens
|
Geplaatst: Wo, 14 Nov. 2012, 21:09 Onderwerp: |
|
|
Is er niet iemand in Friesland die dit systeempje al werkend heeft ???
mvg Richard _________________ een dag niet getankt, dan heb je te weinig gereden  |
|
Naar boven |
|
 |
ilja
Geregistreerd op: 15-11-2012 Berichten: 3 Woonplaats: Assen
|
Geplaatst: Do, 15 Nov. 2012, 14:13 Onderwerp: |
|
|
Vreemd, als ik gesynchroniseerd heb met carbtune gaan de waardes verlopen bij een constant toerental van 5000rpm
Ik weet dat je bij stationair toerental moet synchroniseren maar in principe moeten de waardes van de vacuummeter onderling bij elk constant toerental toch gelijk blijven?
Heeft iemand anders dit ook een keer gehad?
De gaskleppen en de vacuumdruk meter zijn uitgeschakeld.
Het gaat om een Adventure 990 s 2008 .
Ohja het is mij eerst post, moet nog een beetje ontgroent worden
gr Henk |
|
Naar boven |
|
 |
ilja
Geregistreerd op: 15-11-2012 Berichten: 3 Woonplaats: Assen
|
Geplaatst: Za, 8 Dec. 2012, 20:55 Onderwerp: |
|
|
opgelost: probleem zat hem in de speling van de messing busjes die in de stang zit die de 2 gaskleppen ondeling verbindt.
Deze busjes heb ik een kwart slag gedraaid zodat er geen speling in de duw en trek beweging zit.
wel weer even opnieuw synchroniseren. |
|
Naar boven |
|
 |
Tvoskuilen
Geregistreerd op: 29-12-2011 Berichten: 8 Woonplaats: Tilburg
|
Geplaatst: Vr, 14 Dec. 2012, 17:34 Onderwerp: |
|
|
Heeft er iemand nog extra tuneecu kabels beschikbaar?
Groeten Tom _________________ Triple to V-twin |
|
Naar boven |
|
 |
roefi

Geregistreerd op: 8-2-2011 Berichten: 33 Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: Vr, 14 Dec. 2012, 21:22 Onderwerp: |
|
|
Bij mijn vorig onderhoud zijn mijn gaskleppen ook gesynchroniseerd.
Ik voelde toch een verschil met ervoor, ik kon terrug een bocht nemen tegen 20 km/h zonder de koppeling te gebruiken.
succes met de tuneboy _________________ keep on smiling |
|
Naar boven |
|
 |
|