lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Knallen bij stationair toerental

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Qua Patet Orbis



Geregistreerd op: 24-10-2011
Berichten: 83
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Mrt. 2012, 15:51    Onderwerp: Knallen bij stationair toerental Reageer met quote

Techneuten!

Bij mijn 950 adventure 2004 constateer ik dat als de motor warm is best wel wat knallen uit de uilaten komen bij stationair draaien. Ook bij gas terug..bam bam bam!
Sas en epc zijn eraf en leovinci gemonteerd.
Voor mijn gevoel ook iets meer uit de linker uitlaat(achterste cilinder)

Gisteren toen ik m in mijn schuur wilde zetten na een tijdje buiten te hebben gestaan, startte ik m weer( koud) en zag ook dat er uit de linker uitlaat iets meer uitlaatgassen te zien waren... Rechter uitlaat bijna niks en linker een beetje...

Wat zou dit kunnen veroorzaken?
Iemand van jullie al eens met dit zelfde bijltje gehakt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
pindkaas



Geregistreerd op: 23-2-2011
Berichten: 121
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Mrt. 2012, 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had ooit eens het achterste lucht inlaatslangetje op je airbox los. dan krijg je ook van deze knallen.
_________________
KTM 950 Adventure S '03 - Te Koop!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Qua Patet Orbis



Geregistreerd op: 24-10-2011
Berichten: 83
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Mrt. 2012, 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

Thnx, naar gekeken...er zit niks los..ook niet bij het spruitstuk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 13 Mrt. 2012, 1:08    Onderwerp: Reageer met quote

lekkage ergens ?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Di, 13 Mrt. 2012, 9:44    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk de synchronisatie van de carbu's eens na, of laat ze terug sychroniseren.
Dat heeft bij mijn 2004 het probleem opgelost.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Qua Patet Orbis



Geregistreerd op: 24-10-2011
Berichten: 83
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

BerichtGeplaatst: Di, 13 Mrt. 2012, 10:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dus jij had de zelfde symptomen, dan zal ik s even gaan kijken naar de synchronisatie..Thnx voor de input.
Las toevallig net ergens hier op het forum een topic van een jaar geleden,ook iemand die er last van had en na alle dingen geprobeerd te hebben bleek dat ook de synchronisatie te zijn.

Ik heb zelf geen 2 linkerhanden en kan heel veel zelf ,maar heb helaas geen meetinstrument en heb ook nog nooit carbs gesynchroniseerd al zou ik het heel graag zelf willen kunnen doen in de toekomst.

Ivm tijdgebrek zal ik m toch maar even wegbrengen want ik wil het wel snel voor elkaar hebben.

Iemand nog een goeie tip naar welke ktm dealer,met goede kennis,ik daarvoor het best naar toe kan gaan...eentje die zoiets constateerd en meteen zegt..ah ik zie het al,w8 maar even, ik los het op voor je.
Kortom: een met verstand van zaken..
Woon in alphen aan den rijn..

Gr Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
skippie



Geregistreerd op: 6-2-2011
Berichten: 129
Woonplaats: twente

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Mrt. 2012, 0:43    Onderwerp: Reageer met quote

verpalen te krommenie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Erik 990 SMT



Geregistreerd op: 28-10-2009
Berichten: 292

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Mrt. 2012, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Of Andre Motors in Ermelo. Hij en Verpalen : allebei top !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Qua Patet Orbis



Geregistreerd op: 24-10-2011
Berichten: 83
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

BerichtGeplaatst: Do, 15 Mrt. 2012, 0:51    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt, ik heb verpalen al even gebeld en bevestigde min of meer het synchronisatieverhaal van jullie al even...top!
Afspraak maken voor volgende week.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Qua Patet Orbis



Geregistreerd op: 24-10-2011
Berichten: 83
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Mrt. 2012, 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren bij verpalen geweest,Rene heeft de naalden verzet, nieuw luchtfilter gemonteerd en de carbs gesynchroniseerd.(die was helemaal verkeerd)
Jeetje wat een verschil zeg..ken m niet meer terug pakt ook veel beter op en zie nu in hoe beroerd ie ervoor liep, wat ik al vermoedde.
Geknal en geplof is weg bij stationair en bij gas terug geeft ie nu een licht geplopper.
Helemaal top en die jongens van verpalen zijn super.
Zit er wel aan te denken om over een tijdje de factory pro kit te installeren.

Iemand van jullie hier al ervaringen mee??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mrt. 2012, 17:13    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zal ik eens terug gaan met mijn motor want die heeft nieuwe gasnaalden gekregen en nu knalt hij stukken meer dan voorheen. Dat moet dus ook die syngronisatie zijn zou je zeggen of kan het het armer zetten zijn ivm het rijden op grotere hoogte straks in kirgizstan.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Qua Patet Orbis



Geregistreerd op: 24-10-2011
Berichten: 83
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mrt. 2012, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Het knallen is vaak wel het gevolg van een te arm mengsel,of lekkage in het uitlaatsysteem.
Tenminste bij mij was het een combinatie van een te arm mengsel en een verkeerde synchronisatie.
Als ie arm staat op zeeniveau dan staat ie op grote hoogte vaak goed afgesteld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif