lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

klepspeling 950

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Benny

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 20:41    Onderwerp: klepspeling 950 Reageer met quote

Momenteel staan er 41000 km op mijn teller, de boel ligt vooraan al uit elkaar om het befaamde blokje van de stuuruitslag aan het frame te lassen.het kleppendeksel ligt dus volledig vrij.
Wie heeft er al genoeg km's gedaan en zelf zijn kleppen gesteld om me te zeggen of het de moeite is om het kleppendeksel eraf te nemen en de speling te controleren ? Anders word het een winterjobke.

Laatste beurt op 30000 is uitgevoerd bij de dealer maar of die de kleppen heeft gecontroleerd weet ik niet.

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

als het goed is worden kleppen ieder 15'000 gecontroleerd.

meestal zie je dat na de eerste 1000km de kleppen iets bijgesteld moeten worden (950!) en daarna niet meer... tot de 45'000. dan begin een langzaam verloop.

ALs het dus bijj 30'000 gedaan is, en je wil bij 45'000 weer een beurt gaan doen, dan kan je het laten.
Maar als je de beurten zelf gaat doen: dan kan je net zo goed nu alvast alles van de 45'000 beurt doen.
de volgende grote beurt mag dan 15'000 km later: dus bij 56000 in jouw geval. (en tussendoor nog een oliewisseltje)

Benny

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
als het goed is worden kleppen ieder 15'000 gecontroleerd.

meestal zie je dat na de eerste 1000km de kleppen iets bijgesteld moeten worden (950!) en daarna niet meer... tot de 45'000. dan begin een langzaam verloop.

ALs het dus bijj 30'000 gedaan is, en je wil bij 45'000 weer een beurt gaan doen, dan kan je het laten.
Maar als je de beurten zelf gaat doen: dan kan je net zo goed nu alvast alles van de 45'000 beurt doen.
de volgende grote beurt mag dan 15'000 km later: dus bij 56000 in jouw geval. (en tussendoor nog een oliewisseltje)

Dient de pakking van het kleppendeksel dan vervangen te worden of kan deze gerecupereerd worden ? Morgen haal ik mijn stukken op bij de dealer en dan kan ik misschien ineens al een pakkingset meebrengen.
Shims haal ik bij de buurman die is harley mecanicien.

SM 950
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

die pakking is een rubber. als je er netjes mee bent en schoon werkt, blijft ie meestal aan 1 kant zitten en is ie best nog een keer te gebruiken; maar er is altijd een risico dat ie dan gaat lekken, daarom zal een motorzaak dat nooit doen.

maw.: klein risico wat je neemt.. worse case moet je alles nog een keer loshalen (of rij je met een vette fiets rond tongue3 )

Benny

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 23:08    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
(of rij je met een vette fiets rond tongue3 )

en dat kan ik nu net niet verdragen.........

thanx thumbsup

SM 950
Naar boven
DaBit

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2012, 23:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hergebruik dat soort pakkingen rustig een paar keer, nooit problemen mee gehad. Zo ook niet bij de 950. Het is een rubber ring; als die niet stuk is en geen scheurtjes vertoont dan dicht-ie net zo goed af als een nieuwe.

Ik zou ze lekker laten zitten tenzij je reden hebt om ze te vervangen (omdat je ze stukgemaakt hebt, dus)

Kleppendeksels eraf en klepspeling controleren is niet veel werk. Dat zou ik dus zowiezo doen. Weet je ook of je moet stellen. Heb je overigens wel inbus 14 voor nodig; een maatje die ik moest kopen.
Naar boven
Benny

BerichtGeplaatst: Do, 28 Jun. 2012, 0:18    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:
Ik hergebruik dat soort pakkingen rustig een paar keer, nooit problemen mee gehad. Zo ook niet bij de 950. Het is een rubber ring; als die niet stuk is en geen scheurtjes vertoont dan dicht-ie net zo goed af als een nieuwe.

Ik zou ze lekker laten zitten tenzij je reden hebt om ze te vervangen (omdat je ze stukgemaakt hebt, dus)

Kleppendeksels eraf en klepspeling controleren is niet veel werk. Dat zou ik dus zowiezo doen. Weet je ook of je moet stellen. Heb je overigens wel inbus 14 voor nodig; een maatje die ik moest kopen.

die 14 heb ik wel liggen, morgen eens aan de slag, gips is al van de voet dus zal al iets vlotter gaan nu.

SM 950
Naar boven
disco stu

BerichtGeplaatst: Do, 28 Jun. 2012, 0:33    Onderwerp: Reageer met quote

Als de kleppendeksels al vrij zijn, is het bijna geen werk meer om de kleppenspeling te controleren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: