Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 27 Apr. 2005, 9:37 Onderwerp: Carter ontluchting terugslag ventiel |
|
|
Hoi!
Op de nieuwe modellen zit er een ventiel/filter op de slang van de carter ontluchting.
Dit voorkomt dat vooral bij hoog toeren draaien dat er een oliewalm
in de filterbak terecht komt wat dan weer je filter onnodig vettig kan maken.
Tevens zou het olieverbruik tegengaan, (de walm wordt nl ook weer door de carburateurs heen gezogen, zo de cilinders in).
Dit lijkt mij een modificatie die niet veel werk is, niet veel zal kosten,
en de moeite waard is?????
Bestel nr 600.300.90000 Ruckschlagventil
Heeft iemand ervaringen hiermee??
Groet Daan
|
|
Naar boven |
|
 |
Prutzer

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 201 Woonplaats: Amstelveen
|
Geplaatst: Do, 28 Apr. 2005, 21:30 Onderwerp: |
|
|
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe een terugslagklepje in de carterventilatieslang (wat een woord) de werking van de carterontluchting kan verbeteren.
Als het een filtertje is wat moet het dan filteren, er komt alleen maar oliedamp met een klein beetje verbrandingsgas door die slang.
Maar een filtertje kan verstoppen en een kleppie kan dicht gaan zitten, als je vol gas rijd is de carterdruk het hoogst, als je dan de ventilatie afsluit blaas je voor je het weet de keerringen uit je blok vandaan????
Staat hiet niet wat info over op advrider bijvoorbeeld???
_________________ 2003 950S
Driver: Eelco |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 28 Apr. 2005, 21:46 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er over gehoord maar weet ook niet precies wat het is.
In ieder geval zou het moeten voorkomen dat de oliemist (vooral als je bijv wat te veel olie erin gegooid hebt!) in de carb zou eindigen. in plaats daarvan zal het neerslaan in een filtertje en terug lopen het carter in.
Persoonlijk wilde ik eens kijken of het gunstig is als ie carterontluchting een eigen open filtertje krijgt en niet meer in het luchtfilterhuis uit komt: Een vettigehid meer in de voorste carb (misschien ben ik dan eindelijk het koud-vochtig weer probleem kwijt volgende winter).
Er komt behoorlijk wat lucht heen en weer door die ontluchtingsslang, dus misschien heeft het ook nog wle effect op het motorgedrag.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Prutzer

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 201 Woonplaats: Amstelveen
|
Geplaatst: Do, 28 Apr. 2005, 22:01 Onderwerp: |
|
|
Je zou een opvangreservoirtje kunnen maken van alu of zo, en daar dan een klein filtertje op zetten, ik heb in mijn auto een K&N 57i kitje gemonteerd. Daar zit ook een los filterje bij voor op de carterventilatie, maar als ik die rechtstreeks aansluit spuugt ie allemaal olie uit.
Ik heb nu een RVS doorje gemaakt met aan de zijkant een aansluiting voor de ontluchtingsslang en het fiterje er boven op.
Gaat prima moet alleen af en toe het tankje leeggooien.
Ik heb wel eens gezien dat er een bijvoorbeeld een redbull blikje voor gebruikt wordt op de (cross)motor
Maar een beetje vettigheid hou wel je carbs goed gesmeerd, die benzine van tegenwoordig is ook maar schrale bende, vroeger was alles beter
_________________ 2003 950S
Driver: Eelco |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Do, 28 Apr. 2005, 23:56 Onderwerp: d |
|
|
Misschien kan een van onze 2005-jongens eens even een blik (foto)
werpen, zoveel werk lijkt me dat niet, tankvakje er af schroeven, en dan moet je het ventiel/filter al zien zitten!
Daan
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 7 Aug. 2005, 19:36 Onderwerp: |
|
|
Affijn, ik wil (de) deze update wel op mijn 2003 plaatsen, bestelnr van internet (usa forum) gevist, en bij brouwer besteld.
Ik weet trouwens ook dat enige leden van dit forum er al mee rondrijden.
Als Brouwer echter het nr intikt, 60030090000 dan komt er een mededeling tevoorschijn dat er een soort update van deze update is (weer een ander nummer dus).
Affijn, deze besteld, onderdeel arriveerd, en wat blijkt, het is gewoon een koppelstuk met 2 klemmetjes met nix geen klep of filter er in (gewoon een gat dus).
Het lijkt dus alsof de allerlaatste update is, de zogenaamde klep verwijderen, en om de onderbroken slang door te koppelen het koppelstuk plaatsen!!!
Ik snap er geen bal meer van, en heb het maar opgegeven,
weet iemand hoe het nou in elkaar zit????
Daan
|
|
Naar boven |
|
 |
haaje Gast
|
Geplaatst: Ma, 8 Aug. 2005, 19:42 Onderwerp: |
|
|
Daan,
Als je ff hier kijkt zie je dat er 2 bestelnummers worden genoemd. Dat van jou en een tweede nummer: 600.30.087.100. Het terugslagventiel staat beschreven in TB 0537.
mzzl
haaje
|
|
Naar boven |
|
 |
erwindob

Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Wo, 10 Aug. 2005, 22:40 Onderwerp: |
|
|
Ik ben ook wel heel benieuwd. Ik had hier al eerder gemeld dat m'n luchtfilter lekker vet was en dat ik dus het stof er niet fijn uit kon blazen/kloppen. Best jammer, ook omdat een extra filtertje meenemen niet echt reeel is.
|
|
Naar boven |
|
 |
alexopreis

Geregistreerd op: 19-4-2005 Berichten: 154 Woonplaats: Grunn'
|
Geplaatst: Ma, 29 Aug. 2005, 15:13 Onderwerp: |
|
|
[quote="Daan"]
Ik snap er geen bal meer van, en heb het maar opgegeven,
weet iemand hoe het nou in elkaar zit????
Daan[/quote]
Ordinary live is pretty complex stuff !! Ofzo.
Voor mijn vakantie wilde ik ook zo'n klepje. Leek me wel leuk op mijn TL1000RR, die spuugt sinds de Wiseco's flink wat olie uit. Maar ze (Brouwers Nijkerk, die expert met dat engelse accent) vertelden me dat dat klepje uit de LC8 moest, omdat er klepdekselpakkingen sneuvelden door dat klepje.... Dus niet meer te koop.
DagDag, AlexB.
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 29 Aug. 2005, 18:06 Onderwerp: |
|
|
het verhaal wordt steeds raarder:
Ik ben dus bij KTM in Oostenrijk geweest. 3 experts van de ontwikkeling en fabriek hebben vragen beantwoord voor onze groep van het lc8.info forum.
Ik heb ze ook gevraagd hoe dat nu zat me dat klepje: antwoord was:
- Bij de SUPERduke mag ie er niet in,
- bij de LC8 mag ie er wel in!
Reden voor dit verschil is dat de superduke wat meer carterpomp werking heeft zeg men, daardoor liep de druk wat te hoog op idd.
Kortom: Het klepje kan er dus wel in bij ons.
Ik heb voor mijn 3000km ritje naar Oostenrijk de ontluchting eens van de luchtbox afgehaald en met een filtertje in een apart potje gemaakt. Ik ga van de week eens kijken hoeveel daar nu ingekomen is, en of dit eenwerkbare oplossing is.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
erwindob

Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Di, 30 Aug. 2005, 22:05 Onderwerp: |
|
|
Ik was vrijdag bij SOmmer voor een grote beurt en ze gaan daar de slang vervangen door een dikkere met terugslagklep.
(en m'n frame lassen, goeie tent die Sommer)
|
|
Naar boven |
|
 |
erwin
Geregistreerd op: 13-8-2006 Berichten: 25 Woonplaats: 9830 België
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 1 Jan. 2008, 17:55 Onderwerp: |
|
|
Nee, maar je plaatst het precies in de juiste topic:
Heb je dat 'klepje'in de ontluchting zitten of niet?
Zonee, dan is dat dus de logische oplossnig. Zoja, dan gooi het blok er te veel olie uit en heb je ofwel te veel carterdruk ofwel een echt te veel olie in de motor.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
erwin
Geregistreerd op: 13-8-2006 Berichten: 25 Woonplaats: 9830 België
|
Geplaatst: Di, 1 Jan. 2008, 18:00 Onderwerp: |
|
|
Da's rap... Zeker niet teveel olie want ik vul het maar tot wanneer ik het juist merk aan het peilstokje, dus minimum (na warmrijden, op middenbok en volledig indraaien) Dit op aanraden van Piet Denys die er veel rij-ervaring mee heeft... En wat is dat soort vet juist? Komt dat uit die olie of is dat enige vorm van condens?
|
|
Naar boven |
|
 |
erwin
Geregistreerd op: 13-8-2006 Berichten: 25 Woonplaats: 9830 België
|
Geplaatst: Di, 1 Jan. 2008, 18:02 Onderwerp: |
|
|
En neen, geen klepje denk ik. Ik veronderstel dat je dat van buitenaf kan merken? Heb juist de nieuwere koppelingscilinder besteld bij Sommer, misschien kan ik dat mee bestellen. Hoe heet dat juist, of artikelnummer misschien? Dank, Erwin.
|
|
Naar boven |
|
 |
|