lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

even voorstellen en hulp gevraagd!!
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Qua Patet Orbis



Geregistreerd op: 24-10-2011
Berichten: 83
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Nov. 2011, 23:04    Onderwerp: even voorstellen en hulp gevraagd!! Reageer met quote

Hallo Ktm Rijders,

Mijn naam is Daan , geboren in '75 en woonachtig in zuid holland.
Bekleder van beroep,getrouwd en vader van een zoon en dochter.

Ik heb nog niet zo lang geleden particulier een 950 adventure aangeschaft en wat rijdt dat als een beest zeg.
Mijn vorige motor was een aprilia dorsoduro die ook goed reed maar verbleekt bij de rijeigenschappen van de KTM.

Nu kwam ik vanmiddag bij de dakar pre proloog vandaan en 5 km vanaf huis reed ik met mijn maat op een lekkere stuk weg en vol accelererend naar 120 km per uur over een lage drempel verloor ik ineens al mijn vermogen en leek het net alsof ik afgeremd werd door de motor.

Het rare is dat de motor gewoon goed start en stationair loopt en normaal rijdt tot +_ 3500 rpm en daarboven is al het vermogen weg.
Het lijkt net alsof er iets ( stekker/slang/carburateur oid) afgeknald is na het volle accelereren en de hoge snelheid over de drempel.

ben nog niet in de gelegenheid geweest om te kijken maar ik zit er best wel mee in mijn maag en misschien hebben jullie dit al eens meegemaakt of herkennen jullie dit probleem.

Vandaar mijn schreeuw om hulp.
Alvast bedankt!

gr Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Nov. 2011, 8:51    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt idd iets van onvoldoende brandstof.
Volgens mij is het met de ontsteking wel/niet.

Verder geen symptomen, zaken die anders zijn?

gr
Peter

Oh, en welkom!

_________________
ex. KTM 950 Adventure 2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Qua Patet Orbis



Geregistreerd op: 24-10-2011
Berichten: 83
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Nov. 2011, 9:11    Onderwerp: Reageer met quote

Thnx

Voor de rest "lijkt"het alsof er niks aan de hand is,totdat ik boven de 3500 tpm kom.
Enorm inhouden alsof de motor gesmoord wordt en alsof die op 1 cilinder loopt. Zo'n brooaaamp geluid zeg maar.Dit is alleen bij deellast want als ik in zn vrij aan de gashendel draai jaagt ie m gewoon door naar de 9000 tpm.

Bij gas terug en stationair draaien ploft ie ook wel wat ondanks dat ik denk dat de vorige eigenaar de SAS heeft afgeblokt omdat de tuit van het luchtfilterhuis is afgedopt.

De motor reed heel goed hiervoor en na de volle acceleratie en de drempel was het dus afgelopen...stransjee!!!

Oja!, de motor is van 2004 en heeft 24500 km op de klok.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Nov. 2011, 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

Carbu's gedeeltelijk losgekomen van de inlaatrubbers ? Daar denk ik zo spontaan aan omdat het net na een heftige schok begonnen is...
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Qua Patet Orbis



Geregistreerd op: 24-10-2011
Berichten: 83
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Nov. 2011, 13:29    Onderwerp: Reageer met quote

Zat ik ook aan te denken,maar zou dat kunnen?
Omdat ie wel start en stationair loopt,gewoon gas open ook niks aan de hand totdat je gaat rijden....
Zal de boel eerst eens gaan bekijken..ik hou jullie op de hoogte.

Beetje klote dit, nadat ik er zelf ook erachter kwam dat mijn voorasbout dol is en mijn freewheel vervangen moet worden( door soms slippende startkoppeling bij koude start en er geen torque limiter opzit)en waarschijnlijk de waterpompas en seal vervangen moet worden omdat ik een beetje koelvloeistof moest bijgooien..
Nu lukt dat zelf ook wel en kan ik mooi van de winter doen,maar ja toch weer wat kosten en ik heb em pas een week en 300 km mee gereden....
De verkoper er op aangesproken van de verborgen gebreken maar gooit zijn kont in de kribbe en ik heb dus gewoon pech...maar goed,komen we ook wel weer overheen.
Ik heb die 300 km wel met een enorme grijns op mijn smoelwerk gereden en dat is ook belangrijk..

Iig bedankt voor de reacties tot dusver.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Nov. 2011, 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

Koppelstangetje tussen de carbs losgeschoten?

Heb dat zelf gehad, dan loopt hij stationair alsof er niets mis is maar trekt bij gasgeven maar op 1 cilinder en ben je meer dan de helft van het vermogen kwijt.

Lijkt in ieder geval op iets dat is losgeschoten (of nooit goed vast heeft gezeten) succes met je zoektocht.

groet
Wout
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Qua Patet Orbis



Geregistreerd op: 24-10-2011
Berichten: 83
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Nov. 2011, 14:14    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt wout, ik hoop dat je de spijker op zn kop slaat,omdat wat jij omschrijft precies de symptomen zijn van wat er bij mij gebeurd.
Ik ga snel evn checken vanavond.

Thnx
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Nov. 2011, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

klinkt idd alsof de Constant-vaccum schuif van een van de 2 carbs een probleem geeft.

ALs je toch kijkt.. trek het hele EPC er af.... dan ben je van die ellende af.
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=158&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=epc+sas

overigens: SAS verwijderen geeft juist minder plofjes, omdat het SAS juist lucht voor in de uitlaat toelaat.

succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Qua Patet Orbis



Geregistreerd op: 24-10-2011
Berichten: 83
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

BerichtGeplaatst: Di, 8 Nov. 2011, 9:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om te gaan kijken, maar in ieder geval alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Nu weet ik al een beetje waar ik het moet gaan zoeken.

Over de SAS...Ik heb het vermoeden dat de sas al is verwijderd omdat de aansluiting op het luchtfilter is afgedopt,maar toch heb ik dat geplopperde plop bij gas loslaten en soms zelfs als ie alleen al stationair loopt en is volgens mij iets erger geworden nadat ik met een rotgang over de drempel ben gegaan.
Dat duidt waarschijnlijk op een kleine lekkage en misschien is het nu wel een grote lekkage geworden na de drempel en is dat de reden waarom ie nou zo beroerd loopt.... ik zeg ook maar wat hoor.

morgen ben ik vrij en heb ik eindelijk de tijd om te gaan kijken...ben benieuwd wat ik tegen kom..

Zal KTM is bellen en zeggen dat hun motoren niet tegen drempels kunnen laugh

gr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Qua Patet Orbis



Geregistreerd op: 24-10-2011
Berichten: 83
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

BerichtGeplaatst: Di, 8 Nov. 2011, 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo allen,

Nou. ik ben even bezig geweest en mijn vermoedens dat de epc en sas verwijderd waren werd bevestigd.
Alleen het afdoppen is wel een beetje happiepappie gedaan. met de slangen er nog aan en schroeven erin etc.
Ook de originele sasplaten met slang zitten er nog op en de slangen zijn afgedopt.
Ook zag ik dat er een "sommer's door" gemaakt is en wel aan beide kanten van het luchtfilterhuis.


Op de foto's is duidelijk te zien dat de voorste carb erg nattig is van de brandstof (er ligt zelfs een klein plasje tussen de ribben)
De carb van de achterste cilinder is mooi droog en schoon.
Ook dit is te zien aan het luchtfilter.

Op 1 van de foto's is ook te zien dat er 2 slangen van de carburateur aan de onderkant door het luchtfilterhuis steken ( ik heb er een rode schroevendraaier in gedaan om te laten zien) en je ziet dat de slangen aan de uiteindes rafelig zijn en lijkt alsof ie geknapt is.....KAN DIT MIJN PROBLEEM VEROORZAKEN???

ik hoop het iig.

Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen...



IMG_1354.JPG
 Beschrijving:
de 2 slangen waarvan ik niet weet waar ze voor dienen en hopelijk mijn probleem veroorzaken
 Bestandsgrootte:  284 KB
 Weergegeven:  458 keer

IMG_1354.JPG



IMG_1356.JPG
 Beschrijving:
voorste carb nat met een klein plasje benzinen tussen
achterste carb schoon en droog
 Bestandsgrootte:  344.51 KB
 Weergegeven:  459 keer

IMG_1356.JPG



IMG_1351.JPG
 Beschrijving:
rare manier van afdoppen en sommers door met gaten in geboord.
 Bestandsgrootte:  331.47 KB
 Weergegeven:  467 keer

IMG_1351.JPG


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 8 Nov. 2011, 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

dit zijn de vlotterbak-ontluchtings/overloop-slangen. Die horen daar, allen horen volgens mij origineel wat langer te zijn, en schuin afgesneden. Lijkt er dus op dat iemand die zelf korter gemaakt heeft. Kan niet echt kwaad denk ik.

Zitten beide slangetjes van het spruitstuk-vacuum goed vast en zijn ze afgedicht? anders heb je een valse -lucht lek.

Ik zou de carbs gewoon loshalen , schoonmaken, de rubbers goed inspecteren en alles fatsoenlijk afwerken... tis een beetje een zooitje zo te zien.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Di, 8 Nov. 2011, 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Op de onderdelen microfiches, kan je normaal zien hoe lang de slangen moeten zijn die zijn overgeknipt.

Afdoppen EPC zou ik opnieuw doen want dat ziet er heel slordig uit. (SAS ook als dit slordig is). Dit moet goed luchtdicht afgedopt zijn.

Is het voorste gat (voor EPC slang) wel degelijk afgedicht? Op de foto lijkt het wel dat het stukje slang wat uitsteekt nog gewoon open is.

Tip voor het afdoppen/afdichten EPC:
- slang volledig verwijderen van de carburator en uit luchtfilterhuis
- gaten in het luchtfilterhuis (waar de EPC-slangen doorgingen) kan je afdichten met de KTM-doppen die in je achterbrug zitten (= tip van divaha). Dit is bij mij een heel geworstel geweest om ze erop te krijgen maar ik denk wel dat het perfect afdicht. (hoe meer moeite het kost om een dop erop te krijgen, hoe beter hij afdicht laugh3 )
- het buisje van de carburator waar de EPC-slang op zat kan je afdichten met deze: http://www.ktmteamwest.com/oxid/EPC-SLS-Stopfen.html

Voor SAS heb ik de slangen op de carburators wel degelijk laten zitten omdat je die zou kunnen gebruiken voor het synchroniseren van de carburators. Hier heb iik gewoon een plastiek kapje op de slang gezet.





Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Qua Patet Orbis



Geregistreerd op: 24-10-2011
Berichten: 83
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

BerichtGeplaatst: Di, 8 Nov. 2011, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

de voorste is wel afgedicht met een stukje rubber met een holletje erin,dus geen gaatje maar ja ik vind het nogal rommelig en wil het zowiezo even netjes overnieuw gaan doen want het is wel een prutser geweest die dit gedaan heeft.

Klopt het dat die carb vents voor 10 inch lang en achter 11 inch lang moeten zijn?

Maar goed, die slangen zijn dusniet de oorzaak van het op 1 cilinder gaan lopen bij vollast.

en wat is de reden dat de voorste carb zo nat en smerig is en de achterste niet...toch het probleem bij de carbs zoeken?
Of kan de pruts afdopping van de epc/sas ervoor zorgen voor het probleem.

Wout had het over koppelstangetje van de carbs los? wat moet ik me hier bij voorstellen.

Sorry voor mijn vele noob vragen maar ik heb em nog maar een week en ik heb helemaal geen kaas gegeten van ktm maar op deze manier gaat het wel snel met het merk te leren kennen laugh

ik zit ook hele nachten te zoeken op diverse buitenlandse fora naar iemand met dezelfde problemen,maar kan moeilijk wat vinden.
ik zal niet rusten totdat ik het probleem vind.
Naar de garage kan altijd nog....

alvast bedankt voor de reacties.....echt een super forum dit. thumbsup

nog even een foto van de motor...



IMG_1339.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  315.23 KB
 Weergegeven:  447 keer

IMG_1339.JPG



IMG_1338.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  208.78 KB
 Weergegeven:  393 keer

IMG_1338.JPG


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 8 Nov. 2011, 23:57    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk dat Wout het slangetje bedoelde wat het EPC van de voorste carb en de achterste carb verbindt.

Dat heb je dus niet als die wit/transparant plastic dopjes er op zitten (foto-2).

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Nov. 2011, 5:26    Onderwerp: Reageer met quote

De voorste carburateur is waarschijnlijk wat vervuild met olie ,afkomstig van de carterontluchting. Die dunne zwarte slangetjes, onder het luchtfilter op de inlaat van het blok, zitten die goed luchtdicht gemonteerd???
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif