lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Verbruik
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Paul_M



Geregistreerd op: 23-6-2011
Berichten: 105

BerichtGeplaatst: Di, 27 Dec. 2011, 11:34    Onderwerp: Verbruik Reageer met quote

Hallo,

allereerst beste wensen voor 2012!

Een vraagje:
Ik heb een 990R met ondertussen 5000km erop.

Sinds 3 tanken, is plots het verbruik enorm gestegen.
Nu gaat het lichtje reeds aan op 140km
terwijl 3 tanken terug kon ik tot 200-210km rijden tot ik moest tanken.
( het aantal liters blijft hetzelfde )

enig idee waar dit aan kan liggen ?

groeten,

Paul

_________________
KTM 990 Adv R - 2011
Antwerp - Belgium
http://www.meatandgrease.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Di, 27 Dec. 2011, 13:12    Onderwerp: Reageer met quote

heb je geen FI lampje branden op je dashboard?

Want dat zou het verhoogde verbruik kunnen verklaren.
Meeste injectie motoren gaan bij een aantal storingen rijker lopen (fail safe mode)

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 27 Dec. 2011, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

je zou kunnen proberen om hem eens te starten en 15minuten stationair laten draaien zonder aan je gas te komen zo reset hij zich zelf suc 6
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul_M



Geregistreerd op: 23-6-2011
Berichten: 105

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Dec. 2011, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

geen lampjes te zien buiten de normale ....

die 15 minuten regel heb ik nog niet geprobeerd ... zal ik eerst eens doen ..

_________________
KTM 990 Adv R - 2011
Antwerp - Belgium
http://www.meatandgrease.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 29 Dec. 2011, 0:39    Onderwerp: Reageer met quote

Pas hem ook goed toe hé, dus starten, nergens aankomen (geen gas geven ofzo), en een paar seconden meer dan 15 minuten laten draaien. Best timen dus.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 29 Dec. 2011, 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

ok, even ter achtergrond infodan:

Als de boordcompu gedurende 10 minuten (na power on = start) GEEN enkele verandering meer ziet, dan slaat deze de instelwaarden opnieuw op.

In de praktijk betekent dat je +/- 15 minuten moet draaien, omdat de eerst 15 minuten een opwarmfase is waarbij de instelwaarden nog veranderen.
Als je echt met een warme motor start is 10 minuten in principe genoeg.

Na die 15 minuten moet je de motor 1x uitzetten omdat de nieuwe waarden dan pas als instelwaarden uit het geheugen worden teruggelezen denk ik.

Je hoeft dus niet exact 15 minuten te timen, wel lang genoeg...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 29 Dec. 2011, 15:06    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm,
Weet je dat zeker? Ktm bullitin is er vrij specifiek over dat de motor volledig plat moet na 15 minuten en voor de 16de minuut. Ook dat er vanaf volledig koud moet worden ingelezen.
Bij de 690 werkt het ook alleen nadat de computer is gereset met dealer software (of opnieuw ingeladen met tunecu). Die laat dan weer wel zien na een minuut of 10 dat de tps opnieuw is gecalibreerd en kan die worden afgezet, daar geld die 15 minuten weer niet dus.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 29 Dec. 2011, 16:10    Onderwerp: Reageer met quote

tja, zo is het mij verteld door een technisch persoon van KTM NL die over de ecu's e.d. gaat.

Nuja.. misschien is timen dan iig wel zekerder.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Do, 29 Dec. 2011, 18:02    Onderwerp: Reageer met quote

Even voor ondergetekende noob: dit geldt alleen voor de injectie blokken?

Carburateur versies hebben geen ECU of andere "slimme" dingen aan boord. Toch?

_________________
ex. KTM 950 Adventure 2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 29 Dec. 2011, 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

voor zover ik weet is het idd zo dat de 950 ECU geen lerende waarden heeft. DUs idd alleen voor 990!
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 29 Dec. 2011, 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
de 950 ECU geen lerende waarden heeft.


Gelukkig niet 2thumbsup

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
PHS



Geregistreerd op: 11-5-2010
Berichten: 257
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Do, 29 Dec. 2011, 19:53    Onderwerp: Reageer met quote

highrider schreef:
Dr_Bean schreef:
de 950 ECU geen lerende waarden heeft.


Gelukkig niet 2thumbsup


Ach, past in mijn geval ook wel goed bij z'n baasje.... Smile

_________________
ex. KTM 950 Adventure 2005
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul_M



Geregistreerd op: 23-6-2011
Berichten: 105

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Jan. 2012, 12:05    Onderwerp: Reageer met quote

ondertussen 15 min laten draaien, heeft niet geholpen.

dan maar naar de dealer, die heeft alles nagekeken, niets te vinden.
bij KTM gaan horen, die hebben dat ook eens voorgehad ergens te wereld.

toen de vacuum-sensor sensor vervangen .. hebben ze dat dan ook maar gedaan ... cross fingers ... ( moet nog de eerste volle tank leegrijden .. )

_________________
KTM 990 Adv R - 2011
Antwerp - Belgium
http://www.meatandgrease.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 756
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Jan. 2012, 15:23    Onderwerp: Reageer met quote

Een echt goeie dealer kan daar toch zelf opkomen? Dat al die sensors óók defect kunnen geraken? En weten welke ze kunnen uitmeten en welke niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Jan. 2012, 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

Als een van de vele sensoren echt stuk is, dangeeft de boordcomputer dat zelf aan: dat nu precies het probleem!

Als de ecu dus niets aangeeft, kan de dealer ook niets meer doen dan maar wat op goed geluk vervangen. Echt nameter kunnen ze het niet.


Anderzijds kunnen ze natuurlijk wel wat dingen doen waar ze niet altijd mee komen: Ze kunnen bijvoorbeeld de lambda waarden loggen tijdens een run: Dan zie je of de motor in alle gebieden te rijk loopt bijv.
Ze zouden dat ook nog beter zelf met een breedband lambda kunnen doen natuurlijk, op een testbank.

Op grond daarvan kan je waarschijnlijk veel meer zeggen over waar de fout gezocht moet worden.

ps.: Al eens gekeken of het luchtfiler of de snorkel niet gewoon dicht zit, door 'iets' wat er niet hoort.... ???

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif