lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Moto Hooligan airbox
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Aug. 2011, 10:45    Onderwerp: Moto Hooligan airbox Reageer met quote

Gisteren wezen experimenteren met het luchtfilter van mijn SE.
De papieren OEM filter was oud en moest vervangen worden.
Dus tank eraf gehaald en filter huis opengemaakt om het filter te vervangen.

Als je ziet hoe klein de luchtsnorkel is kreeg ik het idee dat wanneer je de lucht toevoer verbeterd het vermogen van de motor ook moet verbeteren.

Zo gezegd, zo gedaan.

Dus als probeersel en zeker niet als permanente aanpassing heb ik het luchtfilter verwijderd en op de aanvoerkelken van de carburateurs slechts een haarnetje gebonden.
(soort van open kelken idee) Ik heb de luchtfilterkast verder gewoon open gelaten en alleen de tank weer terug gemonteerd. Voor de rest geen andere aanpassingen.

Ik start de motor en werd aangenaamd verrast door het mooie rauwe inlaat geluid dat vanonder mijn zadel uitkwam.
Maar dat was het enige positieve. Tot mijn grote verbazing is het vermogen met minstens 50% weggevallen. ???

Hoewel ik niet van plan was om zonder luchtfilter te blijven rijden vraag ik me toch af hoe het komt dat al het vermogen weg valt.
De motor kan veel makkelijker ademen maar gaat daardoor minder presteren??

Wie kan dat verklaren??

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........


Laatst aangepast door Mosseltje op Zo, 2 Okt. 2011, 21:46, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
R-yen



Geregistreerd op: 19-6-2011
Berichten: 18
Woonplaats: Landgraaf

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Aug. 2011, 11:33    Onderwerp: Reageer met quote

Te weinig benzine voor de hoeveelheid lucht. In het geval van carburateurs te verhelpen door te spelen met sproeiers/naaldhoogte. In het geval van FI te verhelpen door te spelen met de ECU en wanneer de inspuiters de beperking zijn andere inspuiters.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Aug. 2011, 11:41    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat er alleen een toename van lucht en geen toename van brandstof zou dat verklaren waarom er geen toename van vermogen is. Het blok zal alleen sneller warm worden en meer risico op verbrande kleppen.

Maar meer lucht kan toch niet beteken minder vermogen? book2
En dan heb ik het over vééél minder vermogen.


p.s. Een super enduro heeft het LC8 blok met carburateurs en nog geen injectie.

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........


Laatst aangepast door Mosseltje op Vr, 19 Aug. 2011, 11:52, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
R-yen



Geregistreerd op: 19-6-2011
Berichten: 18
Woonplaats: Landgraaf

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Aug. 2011, 11:51    Onderwerp: Reageer met quote

Als in verhouding zonder luchtfilter 2 X zoveel lucht aangezogen kan worden, maar de toegevoerde benzine blijft gelijk is het mengsel veel minder explosief. 50% minder vermogen kan ik me best voorstellen, zeker bij een carburateur fiets, bij FI moet zeker onderin nog voldoende benzine aanvoer mogelijk zijn met de standaard injectoren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Aug. 2011, 12:56    Onderwerp: Reageer met quote

voornamelijk omdat je gasschuif op vacuum werkt. De set trekt nu vrijwel geen vacuum, dus de gasschuif word ook niet omhoog getrokken en komt niet verder dan een beetje open.

Daarnaast, als ie al open zou gaan, heb je veeeel te kort benzine, again, te kort vacuum om door die mini sproeiertjes de peut omhoog te trekken.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Aug. 2011, 13:05    Onderwerp: Reageer met quote

En als ik het wel werkende zou willen hebben zou ik dan andere sproeiers moeten plaatsen en de gasnaalden verschuiven?

Ik gebruik de SE nu hoofdzakelijk alleen nog maar voor op het asfalt en dan vind ik wat extra vermogen wel wenselijk.

Je kan K&N filters kopen voor de Super Enduro dus het zou theoretisch moeten werken.

http://www.motohooliganperformance.com/store/index.php?route=product/product&path=41&product_id=72

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
R-yen



Geregistreerd op: 19-6-2011
Berichten: 18
Woonplaats: Landgraaf

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Aug. 2011, 13:56    Onderwerp: Reageer met quote

In mijn brommer-knutsel periode heb ik eens een vacuum kanaaltje in een gasschuif opgeboord om zo sneller vacuum te krijgen. Dat was toen ook een van de handelingen die volgens de handleiding nodig was om een race luchtfilter optimaal te laten werken. Maar dat zou ik nooit "zomaar even" op de motor proberen. Toch een stukje kostbaarder allemaal...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Aug. 2011, 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

Gij zijt ook een mossel hé cheesy

Meer lucht zonder meer benzine is altijd knudde....
Op mijnen bonneville is de luchtfilter kast er ook af, hoofdsproeiers van 110 standaard naar 150 moeten brengen om iets of wat redelijk te laten rijden. Moet trouwens nog altijd eens op de bank. Voor praktisch straat gebruik zou ik de luchtfilterkast maar laten zitten en daar dan bv een K&N insteken en de carb aanpassingen doen, zonder luchtfilterkast is rijden in de regen geen pretje....

Op de GS zit er gewoon een K&N in, en samen met wat aanpssingen aan benzinedruk, katvervanger en sportuitlaat en alles goed afgesteld loopt die een pak beter dan standaard

Oppassen met het vacuum gat op te boren, het is al snel te groot. ik zou zeker niet meer dan 0.5mm vergroten in eerste instantie en eigenlijk eerst proberen zonder dat vacuum te vergroten. Er zijn wel kitjes waar je een te groot vacuum gat mee kan reduceren.

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Za, 20 Aug. 2011, 5:25    Onderwerp: Reageer met quote

Als je meer power wil, zou ik eens beginnen met een pre-filter ipv de org snorkel.
Hierdoor krijg je een dieper vacuum=meer spriet ... Denk alleen dat je voor het beste resultaat ook een paar sproeiertjes moet aan passen

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 20 Aug. 2011, 12:07    Onderwerp: Reageer met quote

pre filter is geen power mod hoor. die kost je wat top zelfs.

1 moto hooligan air box + afstelling (die heeft wel advies bij die airbox)
2 setje superduke nokken assen + 1
3 poortwerk, superduke-R nokken stokken + 1
4 boren, stroken, + 3 + 1

Alle in combinatie met juiste afstelling en goede uitlaat.

Ook zou je naar een setje FCR carburateurs kunnen gaan voor een directe boost en vooral enorme beleving van extra pit.

Denk dat de fcr als eerste stap, met bijpassend filter setje, de meeste punch for mony geeft.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Za, 20 Aug. 2011, 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

Een motorblok tunen - want dat ben je aan het doen als je met zulke modificaties begint - kan natuurlijk niet zo eenvoudig zijn als zomaar wat meer lucht toevoegen. Al decennia lang zijn er mensen die zich hun hele leven lang specialiseren in het tunen van motorblokken om er zoveel mogelijk en zo bruikbaar mogelijk vermogen uit te krijgen. Een goede tuner wordt eenvoudigweg - met een beetje overdrijving- wereldwijd bekend en is zijn gewicht in goud waard.

Dus het luchtfilter wegnemen en hopen op supermegaveel extra vermogen was wat te simpel gedacht eigenlijk. wacko

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Aug. 2011, 10:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had ook niet verwacht dat het eenvoudig zou zijn. rolleyes3

Hoewel het in eerste instantie zomaar een probeersel was heeft het idee van meer vermogen me niet losgelaten.
Dus afgelopen weekend de stoute schoenen aangetrokken en de MotoHooligan airbox besteld. surprised

Al wel een berichtje ontvangen van MotoHooligan over de carb settings:

"I have sold many of the carbureted motoboxes and
everyone has had good gains with only minor jetting changes. Up 1-3 sizes on
the main jet and 1 on the pilot is average depending on if the jetting was
changed after adding the exhaust."


Zodra ik ze binnen heb zal ik jullie op de hoogte houden.
Ik weet dat met deze mod de terreinwaardigheid van de SE flink omlaag gaat.
Echter daar heb ik dan ook de Husa voor. De SE word steeds meer m'n poser fietsje. artist


Setje FCR's klinkt ook wel erg aantrekkelijk maar net een beetje te duur.

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Okt. 2011, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

iloveyou

Zojuist de MotoHooligan airbox gemonteerd en het eerste ritje gereden.

Klusje van niks.
1. zijpanelen en tank eraf
2. alles boven de kop eraf gesloopt. (Hoofdzakelijk de airbox)
3. carbs terug geplaatst
4. Nieuwe airbox er bovenop gezet
5. tank en zijpanelen weer terug gemonteerd.


Heb nog niks veranderd aan de carbs settings.

Bevindingen na het eerste ritje:
Het geluid is fenomenaal!!! whip
Je hoort het aanzuig geluid goed tussen je benen vandaan komen.

Gevoelsmatig zeker 50pk extra erbij gekregen. sweetheart
In werkelijkheid zal het waarschijnlijk te verwaarlozen zijn maar het is een wezenlijk verschil in beleving.
Het lijkt wel of ie nu sneller toeren maakt.


Misschien nog eens op een rollerbank zetten voor de juiste afstelling.

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Okt. 2011, 21:18    Onderwerp: Reageer met quote





_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Okt. 2011, 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

meer plaatjes !

ik bergijp dat dit een airbox is die gewoon bovenop de carbs staat?

Hoe verloopt het aanzuigpad?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif