lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Beste ketting voor een SMT

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Julesmt



Geregistreerd op: 24-7-2009
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Di, 5 Jul. 2011, 22:21    Onderwerp: Beste ketting voor een SMT Reageer met quote

Aangezien hier volgens mij de meeste techneuten zitten vraag ik het hier maar. Wat is de beste ketting die ik kan kopen voor m`n smt? Prijs is niet zo belangrijk, ik wil gewoon top kwaliteit.

Iemand trouwens een idee waar supersprox stealth tandwielen te koop zijn, die met zo`n alu hart en geharde stalen tandkrans. Als voortandwiel denk ik dat ik `t beste zo`n origineel gedempt tandwiel kan pakken, of zijn daar ook nog betere opties voor?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Jul. 2011, 8:38    Onderwerp: Reageer met quote

Alleen ervaring met de Adventure, maar das in principe niet anders (De SMT heeft toch ook een 525 ketting?)


best ketting vind ik altijd nog de DID ZVM (ZVM2).

VTW: origineel ktm is wat mij betreft zeker de beste, maar beter kun je na 10 a 15 dkm je vtw wisselen voor een nieuwe, dan gaat de ketting veel langer mee ( en dan bij 3dkm nogmaal..., dan kan je maar zo 45dkm met een ketting halen).

Supersprox/stealth tandwielen zijn idd erg goed, volgens mij is dat ktm powerpart en kan je die bij de dealer kopen. (wel opletten dat je een tandwiel voor 525 ketting neemt, en niet een 520 tandwiel voor EXC e.d., die is te smal!)

gewoon even zoeken op het net. of op ebay.de (duits!). bijv: http://kettenmax.de/neu-ktm-990-lc8-supermoto-tb-kettensatz-mit-did-525zvmxxringkette-goldfarbig-p-7561.html

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Jul. 2011, 8:49    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Alleen ervaring met de Adventure, maar das in principe niet anders (De SMT heeft toch ook een 525 ketting?)


best ketting vind ik altijd nog de DID ZVM (ZVM2).

VTW: origineel ktm is wat mij betreft zeker de beste, maar beter kun je na 10 a 15 dkm je vtw wisselen voor een nieuwe, dan gaat de ketting veel langer mee ( en dan bij 3dkm nogmaal..., dan kan je maar zo 45dkm met een ketting halen).

Supersprox/stealth tandwielen zijn idd erg goed, volgens mij is dat ktm powerpart en kan je die bij de dealer kopen. (wel opletten dat je een tandwiel voor 525 ketting neemt, en niet een 520 tandwiel voor EXC e.d., die is te smal!)

gewoon even zoeken op het net. of op ebay.de (duits!). bijv: http://kettenmax.de/neu-ktm-990-lc8-supermoto-tb-kettensatz-mit-did-525zvmxxringkette-goldfarbig-p-7561.html


Waarom zou je eerder je voortand wiel moeten verwisselen?

Ik weet niet of de Adv hier anders is dan de SM's
Want momenteel zit ik op 20k km en kan niet zeggen dat het voortandwiel er slecht uit ziet.
En mijn eerste gedachte is dat hij nog een 10k mee kan voordat ik de complete set uit voorzorg vervang.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Jul. 2011, 8:56    Onderwerp: Reageer met quote

VTW slijt het snelst (omdat ie het kleinst is, en omdat daar de klappen het hartst zijn). De ketting slijt vooral omdat het tandwiel versleten is!

een VTW gaat geen 40dkm mee... de ketting wel en het ATW ook. kwa prijs loont dat dus zeker.
met een beetje zand (adventure...) gaat het natuurlijk wel veel harder.

Oja: oiler er op helpt natuurlijk heeel veel ! zeker als je niet alleen bij mooi weer rijdt.
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2739&highlight=osco

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3674

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Jul. 2011, 8:57    Onderwerp: Reageer met quote

vonkenboer,
leg er maar eens een nieuw vtw naast, en dan zul je het verschil zien,
ik wed dat de tandjes van je vtw aardig krom staan.

nu je vtw wisselen betekend dat de rest van de set weer langer meegaat.

immers, het voortandwiel maakt veel meer omwentelingen als het achtertandwiel, en daarom slijt het sneller.

OEPS, IK ZIE DAT "DE DOKTER" ME AL VOOR IS GEWEEST (1 minuut wink3 ).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Jul. 2011, 9:01    Onderwerp: Reageer met quote

2thumbsup

en VTW wisselen kan zonder de ketting los te halen (Achterwiel effe naar voren schuiven om ruimte te krijgen) en is heel weinig werk.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Vleesklak



Geregistreerd op: 20-3-2011
Berichten: 38

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Jul. 2011, 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mijn smt gekocht met 17000km op de teller en het vtw was helemaal versleten. Denk dat dit grotendeels met het motorkarakter te maken heeft. Heb dit nooit gezien met mijn vorige motoren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 6 Jul. 2011, 14:29    Onderwerp: Reageer met quote

met een 4 cilinder heb je dat niet, omdat de motor danminder klappen maakt in het tandwiel.

met een 1 cinilder zonder demper in het achterwiel is het nog veeeel erger.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 7 Jul. 2011, 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

Vleesklak schreef:
Ik heb mijn smt gekocht met 17000km op de teller en het vtw was helemaal versleten. Denk dat dit grotendeels met het motorkarakter te maken heeft. Heb dit nooit gezien met mijn vorige motoren.

en altijd goed gesmeerd grin2
Bij mijn ducskes gingen de ketting sets ook nooit echt lang mee, al klapperde de ketting daar helemaal niet, in tegenstelling tot de SMT, die het wel heel erg heeft, soms lijkt het wel een 1 cil.
Nu geen ketting meer op de GS, maar ik heb wel al de lagers vd cardan al mogen vervangen dozey
BTW: op mijne Triumph Bonneville, staande twin, geen geklapper en ketting en tandwielen ziet er na 22000km nog als nieuw uit. Uiteraard ook minder power.... zzz

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 7 Jul. 2011, 15:24    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
vonkenboer,
leg er maar eens een nieuw vtw naast, en dan zul je het verschil zien,
ik wed dat de tandjes van je vtw aardig krom staan.

nu je vtw wisselen betekend dat de rest van de set weer langer meegaat.

immers, het voortandwiel maakt veel meer omwentelingen als het achtertandwiel, en daarom slijt het sneller.

OEPS, IK ZIE DAT "DE DOKTER" ME AL VOOR IS GEWEEST (1 minuut wink3 ).


Nou goed ik ben nooit oud genoeg om te leren

En zo'n 17 tandwieltje kost ook niet de hoofdprijs

Maar eigenlijk ik vindt mijn tandwiel er niet zo slecht uit zien....misschien smeer ik te veel grin



IMG_1441 (1203 x 902).jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  215.15 KB
 Weergegeven:  521 keer

IMG_1441 (1203 x 902).jpg



_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3674

Nieuw berichtGeplaatst: Do, 7 Jul. 2011, 16:24    Onderwerp: Reageer met quote

Vonkenboer schreef:


Maar eigenlijk ik vindt mijn tandwiel er niet zo slecht uit zien....misschien smeer ik te veel grin


en toch zie ik de tandjes al krom staan wink3
HET moment om te vervangen, en je spaart de rest van je set laugh

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2732
Woonplaats: Amsterdam

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 8 Jul. 2011, 9:02    Onderwerp: Reageer met quote

DID inderdaad, veruit de beste ervaringen mee.

De ZVM2 was inderdaad de sjit, maar die bestaat niet meer. nu moet je vragen naar de VMX, als ik het goed heb. vraag naar de duurste en je krijg de juiste.

met een ketting is het echt zo\: hoe meer je betaal, hoe meer je krijg ( en hoe goedkoper in the end.. )

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

Nieuw berichtGeplaatst: Vr, 8 Jul. 2011, 9:27    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.didchain.com/chainSpecs.html

volgens DID heet de ZVM2 nu ZVM-X (525)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Julesmt



Geregistreerd op: 24-7-2009
Berichten: 72

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 10 Jul. 2011, 15:05    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks voor de tips, ik heb bij kettenmax.de die zvm2 ketting besteld en bij de dealer een supersprox achtertandwiel en origineel gedempt voortandwiel gekocht.

Geen goedkoop setje, totaal zo`n 250 euro, maar dan heb je wel wat.

Ik heb bij m`n originele set het vtw ook tussendoor een keer vervangen, was na 17.000 km helemaal versleten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2732
Woonplaats: Amsterdam

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 11 Jul. 2011, 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

ik kreeg de laatste keer uit dld een vm in plaats van de zvm2 opgestuurd... let goed op dus.

was niet meer leverbaar en deze was hetzelfde.. right.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif