Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Julesmt
Geregistreerd op: 24-7-2009 Berichten: 72
|
Geplaatst: Di, 5 Jul. 2011, 22:21 Onderwerp: Beste ketting voor een SMT |
|
|
Aangezien hier volgens mij de meeste techneuten zitten vraag ik het hier maar. Wat is de beste ketting die ik kan kopen voor m`n smt? Prijs is niet zo belangrijk, ik wil gewoon top kwaliteit.
Iemand trouwens een idee waar supersprox stealth tandwielen te koop zijn, die met zo`n alu hart en geharde stalen tandkrans. Als voortandwiel denk ik dat ik `t beste zo`n origineel gedempt tandwiel kan pakken, of zijn daar ook nog betere opties voor?
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 6 Jul. 2011, 8:38 Onderwerp: |
|
|
Alleen ervaring met de Adventure, maar das in principe niet anders (De SMT heeft toch ook een 525 ketting?)
best ketting vind ik altijd nog de DID ZVM (ZVM2).
VTW: origineel ktm is wat mij betreft zeker de beste, maar beter kun je na 10 a 15 dkm je vtw wisselen voor een nieuwe, dan gaat de ketting veel langer mee ( en dan bij 3dkm nogmaal..., dan kan je maar zo 45dkm met een ketting halen).
Supersprox/stealth tandwielen zijn idd erg goed, volgens mij is dat ktm powerpart en kan je die bij de dealer kopen. (wel opletten dat je een tandwiel voor 525 ketting neemt, en niet een 520 tandwiel voor EXC e.d., die is te smal!)
gewoon even zoeken op het net. of op ebay.de (duits!). bijv: http://kettenmax.de/neu-ktm-990-lc8-supermoto-tb-kettensatz-mit-did-525zvmxxringkette-goldfarbig-p-7561.html
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Wo, 6 Jul. 2011, 8:49 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Alleen ervaring met de Adventure, maar das in principe niet anders (De SMT heeft toch ook een 525 ketting?)
best ketting vind ik altijd nog de DID ZVM (ZVM2).
VTW: origineel ktm is wat mij betreft zeker de beste, maar beter kun je na 10 a 15 dkm je vtw wisselen voor een nieuwe, dan gaat de ketting veel langer mee ( en dan bij 3dkm nogmaal..., dan kan je maar zo 45dkm met een ketting halen).
Supersprox/stealth tandwielen zijn idd erg goed, volgens mij is dat ktm powerpart en kan je die bij de dealer kopen. (wel opletten dat je een tandwiel voor 525 ketting neemt, en niet een 520 tandwiel voor EXC e.d., die is te smal!)
gewoon even zoeken op het net. of op ebay.de (duits!). bijv: http://kettenmax.de/neu-ktm-990-lc8-supermoto-tb-kettensatz-mit-did-525zvmxxringkette-goldfarbig-p-7561.html |
Waarom zou je eerder je voortand wiel moeten verwisselen?
Ik weet niet of de Adv hier anders is dan de SM's
Want momenteel zit ik op 20k km en kan niet zeggen dat het voortandwiel er slecht uit ziet.
En mijn eerste gedachte is dat hij nog een 10k mee kan voordat ik de complete set uit voorzorg vervang.
_________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 6 Jul. 2011, 8:56 Onderwerp: |
|
|
VTW slijt het snelst (omdat ie het kleinst is, en omdat daar de klappen het hartst zijn). De ketting slijt vooral omdat het tandwiel versleten is!
een VTW gaat geen 40dkm mee... de ketting wel en het ATW ook. kwa prijs loont dat dus zeker.
met een beetje zand (adventure...) gaat het natuurlijk wel veel harder.
Oja: oiler er op helpt natuurlijk heeel veel ! zeker als je niet alleen bij mooi weer rijdt.
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2739&highlight=osco
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3674
|
Geplaatst: Wo, 6 Jul. 2011, 8:57 Onderwerp: |
|
|
vonkenboer,
leg er maar eens een nieuw vtw naast, en dan zul je het verschil zien,
ik wed dat de tandjes van je vtw aardig krom staan.
nu je vtw wisselen betekend dat de rest van de set weer langer meegaat.
immers, het voortandwiel maakt veel meer omwentelingen als het achtertandwiel, en daarom slijt het sneller.
OEPS, IK ZIE DAT "DE DOKTER" ME AL VOOR IS GEWEEST (1 minuut ).
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 6 Jul. 2011, 9:01 Onderwerp: |
|
|
en VTW wisselen kan zonder de ketting los te halen (Achterwiel effe naar voren schuiven om ruimte te krijgen) en is heel weinig werk.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Vleesklak
Geregistreerd op: 20-3-2011 Berichten: 38
|
Geplaatst: Wo, 6 Jul. 2011, 12:40 Onderwerp: |
|
|
Ik heb mijn smt gekocht met 17000km op de teller en het vtw was helemaal versleten. Denk dat dit grotendeels met het motorkarakter te maken heeft. Heb dit nooit gezien met mijn vorige motoren.
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 6 Jul. 2011, 14:29 Onderwerp: |
|
|
met een 4 cilinder heb je dat niet, omdat de motor danminder klappen maakt in het tandwiel.
met een 1 cinilder zonder demper in het achterwiel is het nog veeeel erger.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Do, 7 Jul. 2011, 13:15 Onderwerp: |
|
|
Vleesklak schreef: | Ik heb mijn smt gekocht met 17000km op de teller en het vtw was helemaal versleten. Denk dat dit grotendeels met het motorkarakter te maken heeft. Heb dit nooit gezien met mijn vorige motoren. |
en altijd goed gesmeerd
Bij mijn ducskes gingen de ketting sets ook nooit echt lang mee, al klapperde de ketting daar helemaal niet, in tegenstelling tot de SMT, die het wel heel erg heeft, soms lijkt het wel een 1 cil.
Nu geen ketting meer op de GS, maar ik heb wel al de lagers vd cardan al mogen vervangen
BTW: op mijne Triumph Bonneville, staande twin, geen geklapper en ketting en tandwielen ziet er na 22000km nog als nieuw uit. Uiteraard ook minder power....
_________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3674
|
Geplaatst: Do, 7 Jul. 2011, 16:24 Onderwerp: |
|
|
Vonkenboer schreef: |
Maar eigenlijk ik vindt mijn tandwiel er niet zo slecht uit zien....misschien smeer ik te veel  |
en toch zie ik de tandjes al krom staan
HET moment om te vervangen, en je spaart de rest van je set
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2732 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 8 Jul. 2011, 9:02 Onderwerp: |
|
|
DID inderdaad, veruit de beste ervaringen mee.
De ZVM2 was inderdaad de sjit, maar die bestaat niet meer. nu moet je vragen naar de VMX, als ik het goed heb. vraag naar de duurste en je krijg de juiste.
met een ketting is het echt zo\: hoe meer je betaal, hoe meer je krijg ( en hoe goedkoper in the end.. )
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
 |
Julesmt
Geregistreerd op: 24-7-2009 Berichten: 72
|
Geplaatst: Zo, 10 Jul. 2011, 15:05 Onderwerp: |
|
|
Thanks voor de tips, ik heb bij kettenmax.de die zvm2 ketting besteld en bij de dealer een supersprox achtertandwiel en origineel gedempt voortandwiel gekocht.
Geen goedkoop setje, totaal zo`n 250 euro, maar dan heb je wel wat.
Ik heb bij m`n originele set het vtw ook tussendoor een keer vervangen, was na 17.000 km helemaal versleten.
|
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2732 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 11 Jul. 2011, 15:20 Onderwerp: |
|
|
ik kreeg de laatste keer uit dld een vm in plaats van de zvm2 opgestuurd... let goed op dus.
was niet meer leverbaar en deze was hetzelfde.. right.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
|