Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Di, 28 Jun. 2011, 23:00 Onderwerp: Sommerdoor filter |
|
|
Toen ik mijn motor kocht, had deze reeds een sommerdoor gekregen.
Eigenlijk heb ik er verder nooit aandacht aan besteed, maar blijkbaar heeft die ook een geolied filtertje... Bij demontage zag ik dat er in de schuimrubber van het filter een snee zat over de gehele breedte. Is dit zo standaard? Omdat het schuimrubber zo vuil was en zelfs met ontvetter niet meer schoon te krijgen heb ik er een ander filter voor gemaakt en dat met luchtfilterolie gemonteerd.
Ik weet eigenlijk niet of er wel een filter in hoort, de sommersdoor zit in feite nog steeds voor je luchtfilter. Dus in feite zou het geen kwaad kunnen...
Heeft er trouwens iemand ervatingen (goed of slecht) met een K&N of ander uitwasbare luchtfilter voor de adventure _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 29 Jun. 2011, 9:49 Onderwerp: |
|
|
dat filtertje/zeefje lijkt me ook niet nodig,
zoals je zelf al aangeeft, daarna krijg je het grote luchtfilter nog.
ik heb ooit zelf een sommerdoor gemaakt van een origineel dekseltje,
en er helemaal geen zeefje voor gemaakt, werkte ook prima. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Wo, 29 Jun. 2011, 11:37 Onderwerp: |
|
|
hij trenk aanmerkelijk meer zand aan door de zijkant, wat mij betreft liever niet zo'n deurtje, als je het wel wil en offroad rijd, liever met gaas en beter nog met filtertje dus  _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 29 Jun. 2011, 20:35 Onderwerp: |
|
|
Sommerdoor komt uit aan de vuile kant van het filter, dus heeft een extra filtering daar niet zo veel nut. Hooguit als je idd echt offroad rijdt met veel stof (rally ofzo...), maar dan kan jemisschien beter helemaal geen someerdoor monteren: zo veel voegt het ook niet toe.
Ik heb 3x de Tuareg rally in de profi klasse gereden met de lc8: De laatste maal heb ik de hele rally geen luchtfilter meer gewisseld, simpelweg omdat het niet echt heel vies wordt omdat de constructie zo goed is: Naar achter gerichte snorkel, opgaande luchtstroom door het filter, en groot filter met lage luchtsnelheid.
Ik gebruikte ook GEEN voorfilter.
K&N filters zijn zeker niet voor stoffige omstandigheden, maar voegen ook weinig toe voor de lc8: bijna alle testen laten geen of zeer minimale vermogenswinst zien. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|