lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Sommerdoor filter

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
african

BerichtGeplaatst: Di, 28 Jun. 2011, 23:00    Onderwerp: Sommerdoor filter Reageer met quote

Toen ik mijn motor kocht, had deze reeds een sommerdoor gekregen.

Eigenlijk heb ik er verder nooit aandacht aan besteed, maar blijkbaar heeft die ook een geolied filtertje... Bij demontage zag ik dat er in de schuimrubber van het filter een snee zat over de gehele breedte. Is dit zo standaard? Omdat het schuimrubber zo vuil was en zelfs met ontvetter niet meer schoon te krijgen heb ik er een ander filter voor gemaakt en dat met luchtfilterolie gemonteerd.

Ik weet eigenlijk niet of er wel een filter in hoort, de sommersdoor zit in feite nog steeds voor je luchtfilter. Dus in feite zou het geen kwaad kunnen...

Heeft er trouwens iemand ervatingen (goed of slecht) met een K&N of ander uitwasbare luchtfilter voor de adventure

Daan

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Jun. 2011, 9:49    Onderwerp: Reageer met quote

dat filtertje/zeefje lijkt me ook niet nodig,
zoals je zelf al aangeeft, daarna krijg je het grote luchtfilter nog.

ik heb ooit zelf een sommerdoor gemaakt van een origineel dekseltje,
en er helemaal geen zeefje voor gemaakt, werkte ook prima.

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Jun. 2011, 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

hij trenk aanmerkelijk meer zand aan door de zijkant, wat mij betreft liever niet zo'n deurtje, als je het wel wil en offroad rijd, liever met gaas en beter nog met filtertje dus Smile
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Jun. 2011, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Sommerdoor komt uit aan de vuile kant van het filter, dus heeft een extra filtering daar niet zo veel nut. Hooguit als je idd echt offroad rijdt met veel stof (rally ofzo...), maar dan kan jemisschien beter helemaal geen someerdoor monteren: zo veel voegt het ook niet toe.

Ik heb 3x de Tuareg rally in de profi klasse gereden met de lc8: De laatste maal heb ik de hele rally geen luchtfilter meer gewisseld, simpelweg omdat het niet echt heel vies wordt omdat de constructie zo goed is: Naar achter gerichte snorkel, opgaande luchtstroom door het filter, en groot filter met lage luchtsnelheid.

Ik gebruikte ook GEEN voorfilter.

K&N filters zijn zeker niet voor stoffige omstandigheden, maar voegen ook weinig toe voor de lc8: bijna alle testen laten geen of zeer minimale vermogenswinst zien.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: