Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dennis sprinkhaan

|
Geplaatst: Vr, 29 Apr. 2011, 19:03 Onderwerp: SMT hoger zetten achter |
|
|
Hallo,
Even een vraagje, hoe ik mijn SMT achter hoger kan zetten.
Heb nu de vering op sport staan. Maar wil hem achter eigenlijk wat hoger hebben. Is dit alleen met de veerrspanning te regelen?
Ben de adventure S gewend .
Groet Dennis |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Vr, 29 Apr. 2011, 21:17 Onderwerp: |
|
|
Ik heb wel geprobeerd achter de voorspanning op 13mm te zetten.
De motor wordt er niet hoger van, alleen hij zakt minder in(dus hij lijkt hoger)
Deze stand gaat goed met bagage achterop, zonder dan werdt het vertrouwen aan de voorzijde een stuk minder(vaag gevoel).
Dus ik heb de voorspanning weer op 11mm gezet en aan de voorzijde de veervoorspanning van 7 terug gezet naar 6.
Banden spanning bij mij is V2,4 A2,7
Als ik de adviezen van de diverse vering fabriekanten mag geloven dan zou de veervoorspanning als volgt moeten zijn:
Statische inzakking:
Achter 5-15mm
Voor 20-30mm
Inzakking met bestuurder:
Achter 25-35mm
Voor 30-40mm
Ik heb dit bij mij nagemeten, aan de voorzijde staat hij dan goed echter achter met bestuurder kom ik nooit aan die waarde(inzakking was 1mm extra of zo).
Misschien dat dit aan het KTM PDS systeem ligt??(shock rechtsteeks op achterbrug) _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
Dennis sprinkhaan

|
Geplaatst: Vr, 29 Apr. 2011, 21:28 Onderwerp: |
|
|
Zag laatst bij de plaatselijke dealer een smt die leek hoger te staan van achter.
Misschien dat dit er ook mee te maken had dat deze de vorkpoten iets had doorsteken voor.
Dan ziet het er misschien hoger uit achter. En geeft een nog directer stuur gedrag |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 30 Apr. 2011, 0:37 Onderwerp: |
|
|
Dennis sprinkhaan schreef: | Zag laatst bij de plaatselijke dealer een smt die leek hoger te staan van achter.
Misschien dat dit er ook mee te maken had dat deze de vorkpoten iets had doorsteken voor.
Dan ziet het er misschien hoger uit achter. En geeft een nog directer stuur gedrag |
of stond hij op de midden bok  |
|
Naar boven |
|
 |
Dennis sprinkhaan

|
Geplaatst: Ma, 2 Mei. 2011, 10:59 Onderwerp: |
|
|
Vandaag dus proefrit gemaakt met de sport stand. Tevens had ik de voorvork wat laten zakken. Deze steekt nu 9,5 mm door de kroonplaat.
Moet zeggen je hebt een heel andere fiets...Nog veel direkter. Alleen vind ik hem voor wat te veel doorgeven van oneffenheden.
Dus ga ik waarschijnlijk na een langere proefrit.. Wat klikken terug..
greetz Dennis |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Ma, 2 Mei. 2011, 13:56 Onderwerp: |
|
|
simpelste is idd om de vork door de kroonplaat te steken, maar ik snap niet echt goed waarom je dat zou doen, daar wordt ie alleen maar nerveuzer van, + in extreme gevallen gaat ie achteraan schuiven...
Ik heb de wegligging nooit naar mijn zin gekregen, ondanks de goede veerelementen (WP) en veel experimenten, de SMT bleef veel te nerveus naar mijn zin...daar is het dan ook een SM basis voor natuurlijk, dus met de motor was niets mis denk ik, gewoon het ventje dat nie mee wou....
ik heb liever een trager sturende motor (stijl traktor ) en die heb ik nu dan ook  _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Dennis sprinkhaan

|
Geplaatst: Ma, 2 Mei. 2011, 16:29 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | simpelste is idd om de vork door de kroonplaat te steken, maar ik snap niet echt goed waarom je dat zou doen, daar wordt ie alleen maar nerveuzer van, + in extreme gevallen gaat ie achteraan schuiven...
Ik heb de wegligging nooit naar mijn zin gekregen, ondanks de goede veerelementen (WP) en veel experimenten, de SMT bleef veel te nerveus naar mijn zin...daar is het dan ook een SM basis voor natuurlijk, dus met de motor was niets mis denk ik, gewoon het ventje dat nie mee wou....
ik heb liever een trager sturende motor (stijl traktor ) en die heb ik nu dan ook  |
Ja dat is natuurlijk van persoon tot persoon anders....Ik hou inderdaad wel van stug afgeveerde fiets. En direct gevoel.. En inderdaad achter was een slight nu makkelijk in te zetten  |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Ma, 2 Mei. 2011, 16:35 Onderwerp: |
|
|
Dennis sprinkhaan schreef: | Vandaag dus proefrit gemaakt met de sport stand. Tevens had ik de voorvork wat laten zakken. Deze steekt nu 9,5 mm door de kroonplaat.
Moet zeggen je hebt een heel andere fiets...Nog veel direkter. Alleen vind ik hem voor wat te veel doorgeven van oneffenheden.
Dus ga ik waarschijnlijk na een langere proefrit.. Wat klikken terug..
greetz Dennis |
vindt ik ook in de sport stand, dus heb ik gisteren de ingaande 2 klikken minder gegeven, stukken beter vindt  _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
Dennis sprinkhaan

|
Geplaatst: Ma, 2 Mei. 2011, 18:28 Onderwerp: |
|
|
Quote: | vindt ik ook in de sport stand, dus heb ik gisteren de ingaande 2 klikken minder gegeven, stukken beter vindt  |
Dan zal ik morgen ook nog eens een ritje maken, met 2 klikken minder..  |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

|
|
Naar boven |
|
 |
|