lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

SMT hoger zetten achter

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dennis sprinkhaan



Geregistreerd op: 25-1-2009
Berichten: 30

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Apr. 2011, 19:03    Onderwerp: SMT hoger zetten achter Reageer met quote

Hallo,

Even een vraagje, hoe ik mijn SMT achter hoger kan zetten.
Heb nu de vering op sport staan. Maar wil hem achter eigenlijk wat hoger hebben. Is dit alleen met de veerrspanning te regelen?

Ben de adventure S gewend rolleyes .

Groet Dennis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Apr. 2011, 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb wel geprobeerd achter de voorspanning op 13mm te zetten.
De motor wordt er niet hoger van, alleen hij zakt minder in(dus hij lijkt hoger)
Deze stand gaat goed met bagage achterop, zonder dan werdt het vertrouwen aan de voorzijde een stuk minder(vaag gevoel).
Dus ik heb de voorspanning weer op 11mm gezet en aan de voorzijde de veervoorspanning van 7 terug gezet naar 6.
Banden spanning bij mij is V2,4 A2,7


Als ik de adviezen van de diverse vering fabriekanten mag geloven dan zou de veervoorspanning als volgt moeten zijn:
Statische inzakking:
Achter 5-15mm
Voor 20-30mm
Inzakking met bestuurder:
Achter 25-35mm
Voor 30-40mm


Ik heb dit bij mij nagemeten, aan de voorzijde staat hij dan goed echter achter met bestuurder kom ik nooit aan die waarde(inzakking was 1mm extra of zo).
Misschien dat dit aan het KTM PDS systeem ligt??(shock rechtsteeks op achterbrug)

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dennis sprinkhaan



Geregistreerd op: 25-1-2009
Berichten: 30

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Apr. 2011, 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

Zag laatst bij de plaatselijke dealer een smt die leek hoger te staan van achter.
Misschien dat dit er ook mee te maken had dat deze de vorkpoten iets had doorsteken voor.
Dan ziet het er misschien hoger uit achter. En geeft een nog directer stuur gedrag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 30 Apr. 2011, 0:37    Onderwerp: Reageer met quote

Dennis sprinkhaan schreef:
Zag laatst bij de plaatselijke dealer een smt die leek hoger te staan van achter.
Misschien dat dit er ook mee te maken had dat deze de vorkpoten iets had doorsteken voor.
Dan ziet het er misschien hoger uit achter. En geeft een nog directer stuur gedrag


of stond hij op de midden bok wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dennis sprinkhaan



Geregistreerd op: 25-1-2009
Berichten: 30

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Mei. 2011, 10:59    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag dus proefrit gemaakt met de sport stand. Tevens had ik de voorvork wat laten zakken. Deze steekt nu 9,5 mm door de kroonplaat.

Moet zeggen je hebt een heel andere fiets...Nog veel direkter. Alleen vind ik hem voor wat te veel doorgeven van oneffenheden.

Dus ga ik waarschijnlijk na een langere proefrit.. Wat klikken terug..

greetz Dennis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Mei. 2011, 13:56    Onderwerp: Reageer met quote

simpelste is idd om de vork door de kroonplaat te steken, maar ik snap niet echt goed waarom je dat zou doen, daar wordt ie alleen maar nerveuzer van, + in extreme gevallen gaat ie achteraan schuiven...
Ik heb de wegligging nooit naar mijn zin gekregen, ondanks de goede veerelementen (WP) en veel experimenten, de SMT bleef veel te nerveus naar mijn zin...daar is het dan ook een SM basis voor natuurlijk, dus met de motor was niets mis denk ik, gewoon het ventje dat nie mee wou.... undecided
ik heb liever een trager sturende motor (stijl traktor zzz ) en die heb ik nu dan ook grin2

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dennis sprinkhaan



Geregistreerd op: 25-1-2009
Berichten: 30

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Mei. 2011, 16:29    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
simpelste is idd om de vork door de kroonplaat te steken, maar ik snap niet echt goed waarom je dat zou doen, daar wordt ie alleen maar nerveuzer van, + in extreme gevallen gaat ie achteraan schuiven...
Ik heb de wegligging nooit naar mijn zin gekregen, ondanks de goede veerelementen (WP) en veel experimenten, de SMT bleef veel te nerveus naar mijn zin...daar is het dan ook een SM basis voor natuurlijk, dus met de motor was niets mis denk ik, gewoon het ventje dat nie mee wou.... undecided
ik heb liever een trager sturende motor (stijl traktor zzz ) en die heb ik nu dan ook grin2


Ja dat is natuurlijk van persoon tot persoon anders....Ik hou inderdaad wel van stug afgeveerde fiets. En direct gevoel.. En inderdaad achter was een slight nu makkelijk in te zetten rolleyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Mei. 2011, 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

Dennis sprinkhaan schreef:
Vandaag dus proefrit gemaakt met de sport stand. Tevens had ik de voorvork wat laten zakken. Deze steekt nu 9,5 mm door de kroonplaat.

Moet zeggen je hebt een heel andere fiets...Nog veel direkter. Alleen vind ik hem voor wat te veel doorgeven van oneffenheden.

Dus ga ik waarschijnlijk na een langere proefrit.. Wat klikken terug..

greetz Dennis


vindt ik ook in de sport stand, dus heb ik gisteren de ingaande 2 klikken minder gegeven, stukken beter vindt grin2

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dennis sprinkhaan



Geregistreerd op: 25-1-2009
Berichten: 30

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Mei. 2011, 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
vindt ik ook in de sport stand, dus heb ik gisteren de ingaande 2 klikken minder gegeven, stukken beter vindt grin2



Dan zal ik morgen ook nog eens een ritje maken, met 2 klikken minder.. thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Mei. 2011, 8:29    Onderwerp: afstellen? Reageer met quote

http://www.hksuspension.nl/beheer/pdf/Afstelling%20vering%20KTM.pdf

Rij anders na het maken van een afspraak eens langs!

http://www.dejuisteinstelling.com

Of zelf blijven pielen...?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif