lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Slingerend stuur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rups



Geregistreerd op: 5-10-2009
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2011, 0:50    Onderwerp: Slingerend stuur Reageer met quote

Na een dag circuit-rijden slingert mijn stuur voelbaar. Bij nadere inspectie blijken mijn voorste remschijven te slingeren...(niet zwevende schijven...Adventure 950S)
Is hier nog wat aan te doen of is het een kwestie van nieuwe schijven aanschaffen? En zoja...welke schijven zijn het best?
Grt Rob
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2011, 8:46    Onderwerp: Reageer met quote

Staan je balhoofdlagers nog vast? Staat het voorwiel recht in de vork?
Ik dacht niet dat kromme schijven de oorzaak kunnen zijn van een wobble (heb zelf met een heel kromme schijf gereden en dat voelde ik alleen bij het remmen).
Om op je vraag te antwoorden: Er zijn er die kromme schijven terug rechttikken met een hamer, maar ik zou nieuwe kopen denk ik.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EP



Geregistreerd op: 3-10-2008
Berichten: 161
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2011, 15:11    Onderwerp: Reageer met quote

Gezien jouw rijstijl vind ik het wel opzienbarend dat je de schijven de schuld geeft kiss . Ga met pinksteren maar mee, dan tikken we ze meteen wel even recht voor je.
_________________
PPM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2011, 23:31    Onderwerp: Reageer met quote

Lc8 is idd wel gevoelog voor stuurslingeren en kromme schijven helpen niet mee.

je kunt iig de genoemde dingen doen:

- balhoofd strak genoeg zetten (ik zeg: 25nm op de hoofdmoer (met de klem los natuurlijk)
- band hard genoeg (heel veel komt uit die pirelli: zie andere discussies)
- vork ontluchten: ongelijke druk in de poten geeft slecht veringgedag
- achterveer iets opdraaien
- en het kan ook geen kwaad om na een circuitdag te checken of alles nog goed vast zit!!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Rups



Geregistreerd op: 5-10-2009
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jun. 2011, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

Normaal gesproken geeft een kromme schijf idd alleen bij het remmen onbalans (en dat doet ie nu ook..) Ik heb de remblokken uit elkaar gedrukt zodat ze niet meer aanlopen aan de schijven en dan is de slinger weg. Na een keer remmen is het er weer. Tis wel een vrij lange vork natuurlijk....

K zal t balhoofd natrekken met 25 Nm,en ontluchten,maar die schijven blijven krom natuurlijk...
Heeft iemand ervaring met een ander merk (zwevende ) schijf?
Zij n die van EBC wat?
Grt Rob
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rups



Geregistreerd op: 5-10-2009
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Do, 2 Jun. 2011, 10:55    Onderwerp: Reageer met quote

Wordt wel weers tiet veurn bakkie Ep... rolleyes ...ofn keertje int zand raggen thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EP



Geregistreerd op: 3-10-2008
Berichten: 161
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Jun. 2011, 21:16    Onderwerp: Bakkie Reageer met quote

Ja. Ik ben ook benieuwd of het slingeren alleen van je remschijven komt.

De remblokken/cylinders hebben toch al overtuigingskracht nodig om weer helemaal vrij van de schijven te komen. Naar mijn idee gaat dat net iets te zwaar. De schijven zijn op die manier snel weer schoon. Dat dan weer wel.

_________________
PPM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rups



Geregistreerd op: 5-10-2009
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Za, 11 Jun. 2011, 1:54    Onderwerp: Reageer met quote

Heb van de week nieuwe remschijven (EBC) en nieuwe remblokken gemonteerd.
Balhoofdlagers had ik 2 maanden terug al vervangen,later nog iets strakker gezet.
Hij wiebelt nog iets in het stuur..wel minder maar tis niet weg.
Linker schijf had een slag van ongeveer 1 milimeter...rechter was nog redelijk.
verder is er niks krom o.i.d.
Begin steeds meer te denken dat het in de (ook nieuwe..) voorband zit.
Tijdens het wheelien geen last vant wiebelen trouwens... rolleyes
Groet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Di, 14 Jun. 2011, 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

Rups schreef:
Heb van de week nieuwe remschijven (EBC) en nieuwe remblokken gemonteerd.
Balhoofdlagers had ik 2 maanden terug al vervangen,later nog iets strakker gezet.
Hij wiebelt nog iets in het stuur..wel minder maar tis niet weg.
Linker schijf had een slag van ongeveer 1 milimeter...rechter was nog redelijk.
verder is er niks krom o.i.d.
Begin steeds meer te denken dat het in de (ook nieuwe..) voorband zit.
Tijdens het wheelien geen last vant wiebelen trouwens... rolleyes
Groet


Hey Rop,

'k Wist niet dat je ook wel op het cirquit reed? Toch wel zonder noppen hoop ik wideeyed . Wat voor voorband heb je op het moment?
Ik rij al een jaar met en Anakee en dat bevalt prima. Zelfs in versleten toestant zo strak als een ....eh? Zondag even heen en weer naar Nordhorn over de '31' geweest. Afgezien van een tuut in de oren, geen enkel probleem. (hoelangmag je eigenlijk volgas draaien met zo'nLC8??? )
Achter rijd ik nu met een Conti TA. Dus het off-road gebeuren is even van de baan voorlopig. Maar met deze combi was het weggedrag op hoge snelheid veel strakker dan met de pirelli achter vorig jaar. toen vond ik hem een beetje vaag worden boven de 180/190. undecided . Ook zie je deze achterband veel langer rond blijven. De Pirelli is na zo'n rit (ca. 250km) zichtbaar afgevlakt, en dat is bij de Conti niet het geval.
Die voorwiel shimmi, doet ie dat constant, of bij een bepaalde snelheid? Mijn AT hd er last van bij ca 50 kmh. Dan kon je het stuur niet loslaten...(waarom zou je..), dan begon ie te kopschudden. Lag voornamelijk aan de combi band/velg. Ietsje hoogte slag en je bent aan de beurt. Maar wanneer rij je nu 50 devil ...

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Rups



Geregistreerd op: 5-10-2009
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Jun. 2011, 5:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ha die Geert !!
Leuk om jou hier weers tegen te komen. K hep nog fotoos van je (bij Valentino's Yamaha ) van de rit van Grunn naar Assen...dus als je geintresseerd bent.....
Ik rij eigenlijk alleen op de standaard Pirellis,erg fijne band en je kan ook nog ietsies terrein rijden.
Circuit rijden gaat eigenlijk ook nog verbazingwekkend goed met de Pirellis....en wat ist dan een Super motor....GENIETEN.
Ik had bij de VRO n beetje stoppies lopen maken en was bang dat ik mss iets teveel van de schijven had gevraagd...vandaar t vervangen van de remschijven
Ik denk nu dat de gemonteerde Pirelli voorband dat slingeren veroorzaakt,ga dr binnenkort ff serieus mee an de gang.

Groetn uut t noord'n
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Jun. 2011, 9:37    Onderwerp: Reageer met quote

Je het een Pb.
Groet, Wout.

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
EP



Geregistreerd op: 3-10-2008
Berichten: 161
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Jun. 2011, 17:13    Onderwerp: Reageer met quote

Het velglint (achterwiel) was een keer geknapt. Daardoor ook aardig wat extra beweging in het wiel. Dat viel niet zo op met balanceren. Wel na demontage!

Groeten, EP

_________________
PPM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukey



Geregistreerd op: 20-4-2007
Berichten: 212
Woonplaats: nieuw vossemeer

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 15 Jun. 2011, 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had ook veel last van stuur slingering vooral bij afremmen op de motor
En dan rond de 80 als ik dan het stuur losliet sloeg het stuur alle kanten op.
Dit was bij m,n 950 maar ook bij de 990.
Na van alles geprobeerd te hebben met lagers banden spaning vering.
De Voorband vervangen .
Door een ander merk .michelin anakee 2
Nu geen enkel probleem meer 2thumbsup
Ik zeg weg met de pirelli,s wry

_________________
1190 adventure R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rups



Geregistreerd op: 5-10-2009
Berichten: 111

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 18 Jun. 2011, 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag het voorwiel van de vloer en spatbord verwijdert. de band slingert inderdaad. Velg is ok. Band leeg laten lopen, uit de velg gedrukt en ingevet en weer opgepompt. slingeren blijft. misschien dat de binnenband er niet helemaal goed in zit,of het zit toch puur in de buitenband.....
stars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 18 Jun. 2011, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

binnenband scheef (kan eigenlijk niet)
velglint stuk, opgepropt
karkas buitenband slecht

ps: voel ook meteen even of je balhoofd geen zwaar punt (putje) heeft in het midden, dat wil ook het slengeren wel eens erger maken.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif