Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Vr, 23 Sep. 2011, 18:16 Onderwerp: nogmaals bandencombo |
|
|
Omdat ik "den dikke" nog bijna uitsluitend op de weg gebruik ben ik aan het kijken om meer straatgerichte banden te leggen. Ik kijk momenteel naar de conti trail attack. Ik heb een nieuwe achterband nodig, terwijl mijn voorband nog goed is. Uiteraard wil ik uit economisch standpunt mijn voorband oprijden voor ik ook daar een nieuwe leg. Vandaar de vraag: wat denken jullie van de combo trail attack achteraan - Anakee vooraan? Dit totdat de anakee op is en ook vooraan de trail attack komt te liggen.
Ander vraagje: waarom zouden de trail attacks niet gebruikt mogen worden bij modellen met ABS? (http://www.mopedreifen.de/freigaben/KTM990ADVCTI724.PDF) _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Vr, 23 Sep. 2011, 21:04 Onderwerp: |
|
|
gewoon doen master. Men maakt tegenwoordig geen slechte banden meer.  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Booom
Geregistreerd op: 6-1-2008 Berichten: 228 Woonplaats: IJsselstein
|
Geplaatst: Vr, 23 Sep. 2011, 22:45 Onderwerp: |
|
|
Bij "handelsbezeichnung" staat 990 S / R, zijn de modellen zonder ABS. _________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Za, 24 Sep. 2011, 9:24 Onderwerp: |
|
|
De org. scorpion niet goed?? Combineerd wel goed met de michelin.
Denk dat de conti. te veel straat georienteerd is tov de michelin anakee. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Za, 24 Sep. 2011, 11:21 Onderwerp: |
|
|
Heb inmiddels anderhalf setje Trial Atacks op m'n ADV versleten. Heel opmerkelijke band. Eerste keer voor en achter tegelijk gemonteerd. Na ca. 9.000 km voorband behoorlijk gecupt en kerven de nokken in tgv remmen. De voorband is/was een exemplaar "made in Korea" Via de dealer 50% korting ontvangen vanwege het inkerven. Achterband na 14.000 km vervangen met nog 3 mm. profiel. Waarom met 3 mm. profiel vervangen? De compound op het middengedeelte van het loopvlak is/wordt zo hard dat op een natte straat (niet in de regen) bij het uitaccelereren (2&3e versn) hij begint te spinnen op reparatie strepen in het wegdek.
Als ze nieuw zijn is de Trail Attack op een droge weg een heel fijne band. Op een natte straat heel wat minder.
Ze gaan onvoorstelbaar lang mee maar je levert dan wel erg veel in. Daarom maar weer de originele Skorpion achter gemonteerd. Ik moet nu wel om de 5.000 km band vervangen maar dan heb je ook twee keer plezier van een nieuwe band en houdt je op een natte straat nog wat vertrouwen over. Overigens heb ik, op basis van ervaring, geen enkel bezwaar in verschillende merken voor en achter _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Za, 24 Sep. 2011, 13:21 Onderwerp: |
|
|
Bertje schreef: | Heb inmiddels anderhalf setje Trial Atacks op m'n ADV versleten. Heel opmerkelijke band. Eerste keer voor en achter tegelijk gemonteerd. Na ca. 9.000 km voorband behoorlijk gecupt en kerven de nokken in tgv remmen. De voorband is/was een exemplaar "made in Korea" Via de dealer 50% korting ontvangen vanwege het inkerven. Achterband na 14.000 km vervangen met nog 3 mm. profiel. Waarom met 3 mm. profiel vervangen? De compound op het middengedeelte van het loopvlak is/wordt zo hard dat op een natte straat (niet in de regen) bij het uitaccelereren (2&3e versn) hij begint te spinnen op reparatie strepen in het wegdek.
Als ze nieuw zijn is de Trail Attack op een droge weg een heel fijne band. Op een natte straat heel wat minder.
Ze gaan onvoorstelbaar lang mee maar je levert dan wel erg veel in. Daarom maar weer de originele Skorpion achter gemonteerd. Ik moet nu wel om de 5.000 km band vervangen maar dan heb je ook twee keer plezier van een nieuwe band en houdt je op een natte straat nog wat vertrouwen over. Overigens heb ik, op basis van ervaring, geen enkel bezwaar in verschillende merken voor en achter |
Interessant! Nog iemand ervaring met de trail attacks? De reden waarom ik aan deze banden dacht is dat ze de meest straatgerichte banden zijn die in de Adventure-maten beschikbaar zijn. Bovendien schijnen ze nogal slijtvast te zijn, maar ik wil uiteraard niet inboeten op grip, ook niet in de winter en/of de regen. Sinds aankoop kleinere enduro blijft de grote ktm toch op het asfalt... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
prvds

Geregistreerd op: 6-10-2007 Berichten: 126 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Za, 24 Sep. 2011, 21:06 Onderwerp: |
|
|
Ben nu aan m'n 3e setje CTA's bezig en ik wil eigenlijk niet meer anders.
Ik kom met de brommert bijna niet in het zand of in de blub en als je alleen op het asfalt zit is er volgens mij geen betere band. Van de zomer nog in de Alpen wezen vegen met de Adventure en ik kan met de CTA bochten met een veel hogere snelheid nemen als de MT90s. Ze gaan ook nog eens 2 maal zo lang mee, altijd handig bij vakanties ( 1 maal een MT90 in Duitsland moeten laten vervangen omdat die na 5K op was )
Ik heb ook al heel wat regen km gereden op de CTA en inderdaad ik heb in de regen wel eens een betere band gehad, maar het is echt niet zo dat je alle kanten opschuift.
Pirelli heeft zins kort de Scorpion Trail ook voor de Adv, zie http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/motorcycle/sheet/scorpion_trail.html?url=%3Fsubtype%3Doff-road%26use%3D1 maar daar heb ik geen ervaring mee.
De type goedkeuring geld alleen voor Duitsers, en zelf daar komen ze met de CTA onder de Adv. ABS door de TUV keuring. De ware reden dat de CTA's niet in het lijstje van KTM voorkomen http://www.ktm.com/uploads/tx_downloadsplugin/Reifenfreigaben_EN_06-2011_new_01.pdf is mij onbekent, zal wel iets te maken hebben met afspraken met Pirelli ofzo.
Heel veel over de MT90, Scorpion Trail en de CTA valt er te lezen op het Duitse LC 8 forum: http://forum.lc8.info/ _________________ Tot 23-11-2007 Suzuli DR 800
Van 23-11-2007 tot 02-01-2008 niks
Nu KTM 990 |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Za, 24 Sep. 2011, 21:49 Onderwerp: |
|
|
Ook even mijn ervaring met de conti's. Ze lijken nu erg lang mee te gaan. Achter nu ca 7000km, en hij begint nu een klein beetje vlakker te worden. Niet voelbaar.Dus ik verwacht dat ik er zeker 11.000km mee haal.(pirelli 8000km) Op droog asfalt een fantastische band, nat een erg vage, plotseling uitbrekende band. Achter is dat geen ramp, maar met de MT90 nooit zo extreem gehad. Voor nu ca 3000km. Eigenlijk geen klachten, maar de Anakee gaf in de regen veel meer vertrouwen. In zand geen fun.... Dusss, ondanks de waarschijnlijk veel langere looptijd ga ik de volgende keer weer voor de beproefde Anakee voor, en de standaard MT achter.
Begrijp mij goed, het is geen slechte band, maar in ons klimaat vind ik vertrouwen in de regen wel erg belangrijk En die paar keer dat ik in het zand rij wil ik er ook van genieten. Bovendien vind ik de Pirelli gewoon mooier, maar dat is niet echt belangrijk.
Succes ,Wout _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
arno
Geregistreerd op: 28-9-2011 Berichten: 369 Woonplaats: Beveren-Waas (B)
|
Geplaatst: Wo, 28 Sep. 2011, 14:58 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een Pirelli Scorpion Trail met 1800 km liggen, is straatgerichter dan de Scorpion MT90. Zie mijn verkoopstopic of stuur een pb voor meer info.
grts _________________ KTM ADV 640 '03 |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Vr, 30 Sep. 2011, 13:49 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor het aanbod, maar in alle testen die ik lees komt de scorp trail eruit als een "slechte" band, terwijl de mt90 AT en de trailattack altijd bij de beste scoren. Geen interesse in de trail dus... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1032 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Za, 1 Okt. 2011, 13:17 Onderwerp: |
|
|
Een nieuwe voorband voor de ktm, 117euro bij Maertens in Jabbeke.
Nu dus een anakee2 vooraan, en een scorpion achteraan.
Eerste indruk : stuurt iets zwaarder (meer input nodig), stabieler op hellingshoek.
Nog nie kunnen rijden in regenweer. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
Geregistreerd op: 11-5-2010 Berichten: 257 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Ma, 3 Okt. 2011, 18:20 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nu sinds 9dkm de standaard Scorpions vervangen door de CTA. Voor en achter tegelijkertijd.
Ik rij geen off road. En zou ik dat wèl doen, dan vind ik zelf de standaard Scorpion alleen goed genoeg voor een zandpad, maar dat terzijde.
Ik vind de CTA's prima. Fijner dan de Scorps. Slijtvaster en in de bochten meer grip. Ik denk dat achter zeker nog 2dkm meegaat, waarbij slijtage mooi rond is. In plaats van in het midden glad en opzij vollop profiel. In het begin iets meer het gevoel dat ik de bocht in moest duwen.
Ik ben een mooi weer rijder dus kan ik geen mening delen over gedrag op nattigheid. Met kou heb ik geen problemen, want ik rij ook gewoon bij -5. Band wordt dan niet echt warm, maar niet slechter dan de Scorps. Alleen bij nattigheid ben ik niet op pad.
Ik ga ze er volgend seizoen met grote waarschijnlijkheid weer opleggen.
My 2 pence. _________________ ex. KTM 950 Adventure 2005 |
|
Naar boven |
|
 |
|