lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

nogmaals bandencombo

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Sep. 2011, 18:16    Onderwerp: nogmaals bandencombo Reageer met quote

Omdat ik "den dikke" nog bijna uitsluitend op de weg gebruik ben ik aan het kijken om meer straatgerichte banden te leggen. Ik kijk momenteel naar de conti trail attack. Ik heb een nieuwe achterband nodig, terwijl mijn voorband nog goed is. Uiteraard wil ik uit economisch standpunt mijn voorband oprijden voor ik ook daar een nieuwe leg. Vandaar de vraag: wat denken jullie van de combo trail attack achteraan - Anakee vooraan? Dit totdat de anakee op is en ook vooraan de trail attack komt te liggen.

Ander vraagje: waarom zouden de trail attacks niet gebruikt mogen worden bij modellen met ABS? (http://www.mopedreifen.de/freigaben/KTM990ADVCTI724.PDF)

Aleph

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Sep. 2011, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

gewoon doen master. Men maakt tegenwoordig geen slechte banden meer. thumbsup
Booom

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Sep. 2011, 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

Bij "handelsbezeichnung" staat 990 S / R, zijn de modellen zonder ABS.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar

BerichtGeplaatst: Za, 24 Sep. 2011, 9:24    Onderwerp: Reageer met quote

De org. scorpion niet goed?? Combineerd wel goed met de michelin.
Denk dat de conti. te veel straat georienteerd is tov de michelin anakee.

Bertje

BerichtGeplaatst: Za, 24 Sep. 2011, 11:21    Onderwerp: Reageer met quote

Heb inmiddels anderhalf setje Trial Atacks op m'n ADV versleten. Heel opmerkelijke band. Eerste keer voor en achter tegelijk gemonteerd. Na ca. 9.000 km voorband behoorlijk gecupt en kerven de nokken in tgv remmen. De voorband is/was een exemplaar "made in Korea" Via de dealer 50% korting ontvangen vanwege het inkerven. Achterband na 14.000 km vervangen met nog 3 mm. profiel. Waarom met 3 mm. profiel vervangen? De compound op het middengedeelte van het loopvlak is/wordt zo hard dat op een natte straat (niet in de regen) bij het uitaccelereren (2&3e versn) hij begint te spinnen op reparatie strepen in het wegdek.
Als ze nieuw zijn is de Trail Attack op een droge weg een heel fijne band. Op een natte straat heel wat minder.
Ze gaan onvoorstelbaar lang mee maar je levert dan wel erg veel in. Daarom maar weer de originele Skorpion achter gemonteerd. Ik moet nu wel om de 5.000 km band vervangen maar dan heb je ook twee keer plezier van een nieuwe band en houdt je op een natte straat nog wat vertrouwen over. Overigens heb ik, op basis van ervaring, geen enkel bezwaar in verschillende merken voor en achter

Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Za, 24 Sep. 2011, 13:21    Onderwerp: Reageer met quote

Bertje schreef:
Heb inmiddels anderhalf setje Trial Atacks op m'n ADV versleten. Heel opmerkelijke band. Eerste keer voor en achter tegelijk gemonteerd. Na ca. 9.000 km voorband behoorlijk gecupt en kerven de nokken in tgv remmen. De voorband is/was een exemplaar "made in Korea" Via de dealer 50% korting ontvangen vanwege het inkerven. Achterband na 14.000 km vervangen met nog 3 mm. profiel. Waarom met 3 mm. profiel vervangen? De compound op het middengedeelte van het loopvlak is/wordt zo hard dat op een natte straat (niet in de regen) bij het uitaccelereren (2&3e versn) hij begint te spinnen op reparatie strepen in het wegdek.
Als ze nieuw zijn is de Trail Attack op een droge weg een heel fijne band. Op een natte straat heel wat minder.
Ze gaan onvoorstelbaar lang mee maar je levert dan wel erg veel in. Daarom maar weer de originele Skorpion achter gemonteerd. Ik moet nu wel om de 5.000 km band vervangen maar dan heb je ook twee keer plezier van een nieuwe band en houdt je op een natte straat nog wat vertrouwen over. Overigens heb ik, op basis van ervaring, geen enkel bezwaar in verschillende merken voor en achter

Interessant! Nog iemand ervaring met de trail attacks? De reden waarom ik aan deze banden dacht is dat ze de meest straatgerichte banden zijn die in de Adventure-maten beschikbaar zijn. Bovendien schijnen ze nogal slijtvast te zijn, maar ik wil uiteraard niet inboeten op grip, ook niet in de winter en/of de regen. Sinds aankoop kleinere enduro blijft de grote ktm toch op het asfalt...

prvds

BerichtGeplaatst: Za, 24 Sep. 2011, 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ben nu aan m'n 3e setje CTA's bezig en ik wil eigenlijk niet meer anders.
Ik kom met de brommert bijna niet in het zand of in de blub en als je alleen op het asfalt zit is er volgens mij geen betere band. Van de zomer nog in de Alpen wezen vegen met de Adventure en ik kan met de CTA bochten met een veel hogere snelheid nemen als de MT90s. Ze gaan ook nog eens 2 maal zo lang mee, altijd handig bij vakanties ( 1 maal een MT90 in Duitsland moeten laten vervangen omdat die na 5K op was thumbsdown )
Ik heb ook al heel wat regen km gereden op de CTA en inderdaad ik heb in de regen wel eens een betere band gehad, maar het is echt niet zo dat je alle kanten opschuift.
Pirelli heeft zins kort de Scorpion Trail ook voor de Adv, zie http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/motorcycle/sheet/scorpion_trail.html?url=%3Fsubtype%3Doff-road%26use%3D1 maar daar heb ik geen ervaring mee.
De type goedkeuring geld alleen voor Duitsers, en zelf daar komen ze met de CTA onder de Adv. ABS door de TUV keuring. De ware reden dat de CTA's niet in het lijstje van KTM voorkomen http://www.ktm.com/uploads/tx_downloadsplugin/Reifenfreigaben_EN_06-2011_new_01.pdf is mij onbekent, zal wel iets te maken hebben met afspraken met Pirelli ofzo.
Heel veel over de MT90, Scorpion Trail en de CTA valt er te lezen op het Duitse LC 8 forum: http://forum.lc8.info/

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert

BerichtGeplaatst: Za, 24 Sep. 2011, 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ook even mijn ervaring met de conti's. Ze lijken nu erg lang mee te gaan. Achter nu ca 7000km, en hij begint nu een klein beetje vlakker te worden. Niet voelbaar.Dus ik verwacht dat ik er zeker 11.000km mee haal.(pirelli 8000km) Op droog asfalt een fantastische band, nat een erg vage, plotseling uitbrekende band. Achter is dat geen ramp, maar met de MT90 nooit zo extreem gehad. Voor nu ca 3000km. Eigenlijk geen klachten, maar de Anakee gaf in de regen veel meer vertrouwen. In zand geen fun.... Dusss, ondanks de waarschijnlijk veel langere looptijd ga ik de volgende keer weer voor de beproefde Anakee voor, en de standaard MT achter.
Begrijp mij goed, het is geen slechte band, maar in ons klimaat vind ik vertrouwen in de regen wel erg belangrijk speechless En die paar keer dat ik in het zand rij wil ik er ook van genieten. Bovendien vind ik de Pirelli gewoon mooier, maar dat is niet echt belangrijk.

Succes ,Wout

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
arno

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Sep. 2011, 14:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een Pirelli Scorpion Trail met 1800 km liggen, is straatgerichter dan de Scorpion MT90. Zie mijn verkoopstopic of stuur een pb voor meer info.

grts

Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Sep. 2011, 13:49    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor het aanbod, maar in alle testen die ik lees komt de scorp trail eruit als een "slechte" band, terwijl de mt90 AT en de trailattack altijd bij de beste scoren. Geen interesse in de trail dus...
petervdc

BerichtGeplaatst: Za, 1 Okt. 2011, 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

Een nieuwe voorband voor de ktm, 117euro bij Maertens in Jabbeke.
Nu dus een anakee2 vooraan, en een scorpion achteraan.

Eerste indruk : stuurt iets zwaarder (meer input nodig), stabieler op hellingshoek.
Nog nie kunnen rijden in regenweer.

PHS

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Okt. 2011, 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nu sinds 9dkm de standaard Scorpions vervangen door de CTA. Voor en achter tegelijkertijd.

Ik rij geen off road. En zou ik dat wèl doen, dan vind ik zelf de standaard Scorpion alleen goed genoeg voor een zandpad, maar dat terzijde.

Ik vind de CTA's prima. Fijner dan de Scorps. Slijtvaster en in de bochten meer grip. Ik denk dat achter zeker nog 2dkm meegaat, waarbij slijtage mooi rond is. In plaats van in het midden glad en opzij vollop profiel. In het begin iets meer het gevoel dat ik de bocht in moest duwen.

Ik ben een mooi weer rijder dus kan ik geen mening delen over gedrag op nattigheid. Met kou heb ik geen problemen, want ik rij ook gewoon bij -5. Band wordt dan niet echt warm, maar niet slechter dan de Scorps. Alleen bij nattigheid ben ik niet op pad.

Ik ga ze er volgend seizoen met grote waarschijnlijkheid weer opleggen.

My 2 pence.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: